Noul Rimac Nevera se dovedește a fi una dintre cele mai rapide modele de serie produse vreodată. Supercar-ul producătorului din Croația este propulsat de 4 motoare electrice, care produc împreună 1900 de cai putere. La finele anului trecut, modelul a stabilit recordul oficial pentru cea mai mare viteză atinsă de o mașină electrică de serie, după ce Nevera a reușit să atingă 412 km/h.
Acum, însă, Nevera a fost dezlănțuit pe o pistă specială de teste din Germania, cu scopul de a stabili noi recorduri. Pentru asta, Rimac a pregătit un exemplar vopsit în negru cu accente verzi și echipat cu anvelope Michelin Cup 2 R, iar la eveniment au participat reprezentanți ai companiilor RaceLogic și Dewesoft pentru a cronometra oficial performanțele mașinii.
Așa se face că Rimac Nevera a reușit să stabilească nu mai puțin de 23 de recorduri mondiale. Toate în aceeași zi. Printre recordurile stabilite de Nevera, amintim de următoarele: cea mai rapidă accelerație de la 0 la 100 de km/h, realizată în 1.81 secunde; cea mai rapidă accelerație de la 0 la 200 de km/h, realizată în 4.42 de secunde; cea mai mică distanță de frânare de la 100 la 0 km/h (29.12 metri).
De asemenea, Rimac Nevera a stabilit un record și pentru cea mai rapidă mașină electrică de serie pe sfertul de milă, parcurs în 8.25 de secunde, precum și un record de accelerație și frânare de la 0 la 100 și înapoi la 0 km/h, toate în doar 3.99 de secunde.
La final, Rimac Nevera a devenit oficial și cea mai rapidă mașină de serie care accelerează de la 0 la 400 de km/h. Această repriză este completată în 21.31 de secunde. Alături de asta, supercar-ul electric are nevoie de un total de 29.93 de secunde să atingă 400 de km/h și să ajungă înapoi la 0 km/h, lucru care reprezintă un alt record.
Listele cu recordurile stabilite de noul Rimac Nevera pot fi văzute în imaginile din galerie.
via Rimac
nici o surpriza, secolul 21 e electric! si asa arata o masina sport, nu mizeriile benve, nu cartitele suv..
apropo, cat consuma un dizelache la turatie maxima?
Mere cu pere. In primul rand stii de vreun diesel de 400kmh?! Sau macar unul care face 0-100kmh in 2 secunde.
Nu conteaza ca e diesel sau benzina, papa de rup pamantul cand le folosesti pt performanta. Dieselul e de mers batraneste constant la drum lung. Bagi in treapta 6 si mergi cu 90. In oras te-a nenorocit in schimb, duci dracu turbina, duci dracu DPF si consumu e ca la o benzinara.
Electricele nu înlocuiesc clasicele, cel puțin nu in viitorul apropiat. Sunt situații (oraș, aglomerație, distante scurte, fițe etc.) unde o electrică este mai potrivită decât o clasică, adică se foloseau clasice pentru ca nu existau electrice. Acuma ca exista electrice lucrurile se reglează “natural” mai puțin inepția cu subvenția… Când flexibilitatea electricelor va crește, atunci practic putem vorbi de înlocuirea clasicelor, deocamdată nu.
Referitor la performanța Rimac… respect pentru muncă si felicitări pentru rezultate… cifrele-s cifre!!!
Sa ne mai lase alde Rimac mac mac, KoenigsOU sau Hennessey...
Bravo lor - e greu sa bati si un singur record mondial si cu atat mai greu sa bati multiple recorduri mondiale si pe acceleratie si pe deceleratie.
Un monopost F1 prinde 200km/h in 3.9 secunde si e 4x2. Cu tractiune integrala s-ar duce in 3 secunde, lejer.
si eu m-as bucura sa cadem odata la pace si sa intelegem toti ca fiecare categorie de masina are caracteristicile ei unice care o fac pretabila pentru anumite situatii, iar pentru altele e total improprie,
e vorba de abordare inginereasca. cum spui si tu, inca mai este multa munca de facut pentru flexibilizare dpdv tehnic ca sa ajunga o electrica sa fie pretabila acolo unde un diesel inca este mai potrivit.
in oras, pentru fataiala pe distante scurte, pentru functionare cu regimuri tranzitorii ample, se potiveste electrica, e vorba de viteza semnalului electric, care e undeva la 75% din viteza luminii, sare deci instant la comanda.
dieselului nu-i place asta. el se trezeste greu, se incalzeste greu, ii place regimul constant si uraste variatiile de turatii, pentru ca asa e el construit: daca puneti mana vreodata pe un arbotre cotit de diesel o sa vedeti cat de masiv si incredibil de greu este, doar el singur, fara sa mai punem la socoteala si restul componentelor grele dintr-un motor diesel, are o inertie rotationala extrem de mare, n-ai fizic cum sa-l faci sa sara instant de la un regim la altul. dar si cand apuca sa se incalzeasca corespunzator si mergi constant cu el, la drum intins, stil batranesc cum zice cineva mai sus, asigura o eficienta si o rentabilitate greu de contestat, mai ales daca il folosim in scop de a face bani cu el.
sigur ca nu e cel mai rafinat, cel mai confortabil dpdv NVH dar pe astea le trecem cu vederea daca urmarim cost cat mai mic. toate trebuie vazute ca un compromis. ia o electrica daca vrei eficienta extrema la rulare si la capitolul NVH dar fii pregatit sa petreci timp semnificativ mai mult la drum lung. poate e ok daca esti un familist normal care face 1-2 drumuri lungi pe an in concedii si gasesti asta acceptabil, dar daca esti agent comercial nu iti permiti sa pierzi la deplasare atat de mult timp la statii pentru reincarcarea bateriei.
Poate nu ați înțeles:
vorbeam despre o mașină de serie vs. monopost f1. Deci două lucruri total diferite. Și vorbeam strict de timpii scoși. Că voi vreți să faceți comparații despre altceva este strict problema voastră.
PS fără clasice nu a-ar putea produce o electrică, fără combustibili fosili Electricele nu ar exista si nu ar putea funcționa. Este clar ca se schimba încet… dar va mai dura.