Masina de 1litru/100km aproape de productie
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Fiecare conducator auto isi doreste ca masina sa sa consume mai putin. Volkswagen a venit cu o idee inedita in 2002 cand a prezentat prototipul care consuma doar 1 litru/100km, insa la acea vreme ideea de productie a unui asemenea concept era respinsa din start. Aceasta performanta era posibila multumita componentelor sale cu masa scazuta si a formei aerodinamice.
Se pare insa ca exista posibilitatea de a vedea si o versiune de productie a conceptului potrivit promisiunii lui Ferdinand Piech, un oficial Volkswagen. Acesta a declarat ca in cadrul grupului german exista in prezent un proiect de dezvoltare a prototipului. Pentru a obtine aceleasi performante cu cele ale modelului initial, Volkswagen va fi nevoit sa pastreze designul si forma aerodinamica, ceea ce inseamna ca o viitoare versiune de productie va avea o latime foarte mica, de 1.25 metri si un coeficient al fortei de frecare de doar 0.159.
Motorizarea va fi una foarte economica, cel mai probabil un motor diesel mai mic de 0.5 litri, cu un singur cilindru, injectie directa care va fi construit din aluminiu pentru o masa redusa. Chiar daca puterea motorului va fi foarte mica, multumita coeficientului aerodinamic foarte mic conceptul va putea ajunge la o viteza maxima de 120 km/h.
Ramane de vazut daca Volkswagen va lansa cu adevarat o versiune de productie sau daca se va multumi doar cu perfectionarea conceptului.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Concepte
-
Genesis a prezentat oficial noul concept X Gran Equator. Cel mai nou concept al mărcii sud-coreene anunță un viitor model de teren. (17.04)
-
Cu ocazia ediției din acest an a evenimentului Easter Jeep Safari, constructorul american a prezentat nu mai puțin de 7 concepte noi, bazate pe modelele de serie ale acestuia. Tema din acest an este nostalgia, așa că toate conceptele au un aspect retro. (11.04)
-
Volkswagen va prezenta 3 concepte noi cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai. Cele 3 concepte vor fi transformate în modele de serie destinate exclusiv pentru piața chineză. (10.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
STUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termicele
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Uniunea Europeană vrea să interzică fibra de carbon din mașini
-
Viitoarea Mazda MX-5 va primi un motor aspirat natural mai mare
Chestiune de fizica elementara. Doua automobile de aceeasi masa care se ciocnesc frontal la aceeasi viteza se opresc, fiecare dintre ele. Coliziunea frontala intre un automobil cu masa mai mare (mai greu) si altul cu masa mai mica, tot la aceeasi viteza, va avea ca efect oprirea treptata (desi rapida) a primei masini, pe cand cea mai usoara, in decursul acelei fractiuni de secunda se va opri brusc si imediat va fi impinsa in spate. Gandeste-te ce forte inertiale fatale apar. Avem probleme si cand mergem cu autobuzul, in picioare, la 30 km\h si se pune o frana mai brusca.