Cunoscuţi în lumea auto mai ales pentru cutiile de viteze pe care le produc, germanii de la ZF nu-şi limitează însă activitatea la dezvoltarea transmisiilor folosite de cele mai mari nume ale industriei auto mondiale. Ca producător de componente, ZF încearcă să acopere cât mai multe probleme prin soluţii ingenioase, iar o parte dintre aceste soluţii se regăsesc pe recent lansatul Smart Urban Vehicle (SmUrVe). Este vorba de un concept de maşină de oraş pe care ZF a montat câteva sisteme care ar putea să facă parte din arsenalul modelelor citadine ale viitorului.
Roţi care te scot uşor din parcare
Prima dintre ideile inovatoare instalate pe SmUrVe este cea a roţilor faţă cu unghi de virare de 75 de grade, o soluţie care astăzi nu există pe nicio maşină din cauza provocărilor tehnice pe care le ridică. Practic, roţile virează până aproape de o poziţie perpendiculară pe axa maşinii, modificând radical modul în care maşina poate parca, poate ieşi din parcare sau poate întoarce. Diametrul cercului de bracare este astfel redus până la 7 metri în condiţiile în care o maşină normală de oraş are o rază de bracaj de circa 10 metri.
Marele avantaj al acestei soluţii este vizibil mai ales în momentul în care şoferul pune la lucru sistemele de parcare automată, care foloseşte 12 senzori cu ultrasunete şi doi senzori cu infraroşii pentru a ghida maşina în spaţiu.
Maşina se poate parca fie cu şoferul pe poziţie, fie cu acesta în afara maşinii, caz în care întregul proces de garare este controlat de pe telefon sau de pe ceasul inteligent.Motor de 109 CP
Conceptul celor de la ZF este împins în faţă de două motoare electrice de câte 40 de kW aşezate în dreptul fiecăreia dintre roţile posterioare. Conform celor de la ZF, puterea maximă de circa 109 CP îi permite conceptului german să ajungă la o viteză maximă de 150 de km/h.
Maşina învaţă traseele zilnice şi optimizează frânarea
Cea mai interesantă soluţie propusă de ZF se numeşte însă PreVision Cloud Assist şi utilizează GPS-ul de bord şi o serie de date suplimentare culese de pe traseu pentru a optimiza frânarea şi accelerarea maşinii. De exemplu, dacă şoferul foloseşte aceeaşi rută pentru a ajunge la birou, sistemul recunoaşte acest lucru şi calculează implicit forţele laterale pentru a calcula viteza optimă pentru abordarea unui viraj. Maşina reduce astfel cuplul din timp până la punctul în care şoferul nu mai are nevoie să frâneze pentru a aborda virajele.
În acest mod, autonomia maşinii nu mai e afectată radical de stilul de condus, iar şoferul este notificat de fiecare dată când sistemul acţionează printr-un display aflat pe coroana volanului.
Restu'...o porcarie !!!
Asta inseamna ca pentru un autovehicul avem cost suplimentar de 10 euro. Dra pentru cele 1 milion de bucati pe care vor sa le vanda, costul per model ajunge la 10 milioane de euro. Ceea ce este cam mult din punct de vedere contabil.