Masina care franeaza singura
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mercedes a pus la punct un sistem de franare mai sofisticat decat cel actual de pe S-Klasse si de pe viitorul CL-Klasse, model care va aparea la toamna.
Concret, radarul anti-coliziune, care permite mentinerea unei distante de securitate, a fost deja testat pe S-Klasse. Diferenta dintre noul sistem PreSafe si precedentul este reprezentata de faptul ca generatia anterioara nu frana automat, ci atentiona soferul vizual si auditiv pentru a determina apasarea pedalei de frana. Ei bine, noul PreSafe merge mai departe.
Imaginati-va urmatorul scenariu: atentia soferului este total distrasa si nu numai ca nu vede obstacolul din fata sa, dar, aflat in plina conversatie telefonica (e si normal, proprietarul unui S-Klasse vorbeste mult la telefon), nu aude semnalele audio ale sistemului. Ei bine, masina va prelua comanda si va actiona automat, franand partial si incetinind masina cu o acceleratie negativa de 0.4 g (circa 4 metri/secunda²), ceea ce echivaleaza cu 40% din puterea de franare maxima.
Este inutil sa precizam ca semnalele sonore si vizuale intra si ele, in acelasi timp, in actiune.In cazul in care coliziunea nu a putu fi evitata in niciun fel (din cauza faptului ca soferul nu a avut reflexe rapide, de exemplu), acest sistem de ajutor la franare va reduce sensibil violenta impactului. Mercedes precizeaza, in comunicatul sau, ca “sistemul de franare PreSafe este un pachet de asistenta care ajuta soferul in momentele critice. Si totusi, in conditiile in care franarea automata este partiala, conducatorului auto ii revine responsabilitatea de a controla vehiculul, si doar interventia sa va contribui decisiv la evitarea coliziunii cu vehiculul care il preceda”.
Pentru a functiona, acest nou sistem apeleaza la tehnologia radar inaintea analizarii situatiei in sine. S-Klasse utilizeaza doua astfel de mini-radare, integrate in interiorul barei frontale, si care analizeaza tot ceea ce se intampla in fata pe un unghi de 80 de grade, la o distanta maxima de 30 de metri.
Radarul aditional integrat in calandru dispune de o raza de 150 de metri.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Renault a anunțat că pune la dispoziție propria sa tehnologie de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii. Noua tehnologie Fireman Access este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in actuale ale mărcii. (18.02)
-
Un studiu realizat de mai mulți cercetători din Țările de Jos arată că pilotul automat adaptiv poate să producă mai multe accidente. Utilizarea sistemului sporește mai multă neatenție din partea șoferilor. (11.02)
-
Mercedes-Benz este brand-ul cu cele mai multe rechemări în service din Europa, în 2024, potrivit unei noi statisticilor dezvăluite de site-ul car-recalls.eu. Pe primele 3 locuri sunt două mărci germane și una franceză. (28.01)
-
Skoda Octavia facelift primește o versiune cu tracțiune integrală
-
Toyota: modelele de performanță vor păstra motoarele pe benzină și cutiile manuale
-
Noua Skoda Enyaq facelift a intrat în producție
-
Noua Kia EV4, detalii tehnice complete: 204 CP și 630 km autonomie
-
Teaser cu noul Audi A6 Avant. Data lansării, confirmată
Comentarii (1)