Masina care franeaza singura
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Aveati impresia ca in sacul de gadgeturi inventate de constructori lipseste cel care reuseste sa preia total controlul masinii dumneavoastra? Ei bine, Volvo s-a gandit la acesta si l-a produs. Suedezii au anuntat in acest weekend ca au terminat dezvoltarea unei tehnologii de siguranta inovative denumite City Safety, care ii ajuta pe soferi, spune comunicatul de presa, sa evite 50% dintre tamponarile care au loc la viteza redusa in orasele supraaglomerate.
Volvo a pornit de la o cifra clara, determinata de statistica: 75% din totalul accidentelor din lume au loc la viteze mici, de pana in 30 de kilometri pe ora. Noul sistem, City Safety, este activ exact pana la aceasta viteza si practic tine sub control un spatiu de pana la sase metri in fata masinii cu ajutorul unui radar optic integrat in partea superioara a parbrizului. Daca masina din fata actioneaza brusc franele sau se opreste, sistemul Volvo preactiveaza automat franele pentru a-l ajuta pe sofer sa evite o coliziune. Insa daca aceasta coliziune este iminenta, sistemul nu va mai astepta actiunea soferului si va apasa pur si simplu franele masinii.
“City Safety ofera multe benificii tuturor celor implicati.
Pentru ocupantii din fata ai masinii, riscul unor accidente superficiale este redus substantial. In plus, noul sistem reduce sau chiar elimina costurile de reparatie a ambelor vehicule implicate”, spune Ingrid Skogsmo, directorul biroului de siguranta la Volvo.City Safety analizeaza situatia existenta de 50 de ori pe secunda pentru a putea determina foarte exact forta cu care trebuie actionate franele. Daca valoarea acestei forte depaseste o anumita cifra de siguranta fara ca soferul sa raspunda, sistemul considera ca pericolul unei coliziuni este iminent si activeaza automat franele slabind in acelasi timp forta de apasare a acceleratiei. Noul gadget al celor de la Volvo actioneaza atat ziua cat si noaptea. Singurele limite fizice ale sistemului sunt determinate de conditii atmosferice proaste, cum sunt ceata, zapada sau ploaia puternica. Oricum, daca senzorul radarului este blocat de zapada sau de praf, soferul este anuntat prin display-ul de pe bord.
“Este foarte important sa constientizam ca sistemul nu il scuteste pe sofer sa ruleze atent.
Franele sunt actionate automat doar in momentul in care senzorul vede ca o coliziune este iminenta”, afirma in continuare oficialul Volvo.City Safety va fi disponibil pe modelele Volvo cel mai devreme peste doi ani. Suedezii nu se afla la primul astfel de gadget dezvoltat in ultimul timp in serie. Astfel, noul Volvo S80 dispune de sisteme ca Brake Support sau Collision Warning, care au acelasi rol: acela de a reduce daunele si eventualele rani cauzate de un accident. Aceste sisteme actioneaza cu ajutorul unor semnale audio si vizuale in cazul in care masina se apropie cu viteza de automobilul din fata. Diferenta consta in faptul ca, desi si acestea pregatesc franele pentru evitarea unei coliziuni, tot soferul este cel care trebuie sa le actioneze.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a făcut un nou raport cu cele mai sigure mașini testate în 2024. Modelul care a fost desemnat cel mai bun performer a fost noua generație Mercedes-Benz Clasa E. (16.01)
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
-
Kia a fost nevoită să inițieze o campanie de rechemare pentru SUV-ul EV9 în Statele Unite. Aproape 23.000 de exemplare sunt vizate de o problemă cu prinderea scaunelor din spate, ale căror șuruburi de prindere lipsesc. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
Totodata sistemul se mai pacaleste si daca faceti manevre de genul celor de la curse cu un picior pe frina si unul pe acceleratie (manevra asta e foarte utila cind vrei sa iei o curba in minimul de timp si la limita aderentei insa am constatat ca e utila si in oras daca vrei sa faci scurt o depasire accelerezi tinand masina din frina pina se elibereaza banda pt depasire dai drumu la frina si pleci ca din pusca)