O companie americana a dezvoltat un vehicul ecologic care consuma 0.78 litri/100 km si costa sub 20.500 euro.
Americanii pun tot mai mare accent pe dezvoltarea unei tehnologii care sa reduca consumul de combustibil si sa mareasca autonomia vehiculelor ecologice.
Cea mai noua realizare in acest domeniu vine din California, unde compania americana Aptera afirma ca a dezvoltat un vehicul pozitionat sub 20.500 de euro, capabil sa atinga un consum record de 0.784 litri/100 km.
Modelul ecologic dispune deja de doua versiuni, una total electrica si una hibrida, pusa in miscare de un generator alimentat cu benzina si un tren de rulare electric. Versiunea electrica nu emite CO2 si poate atinge o autonomie de 195 de kilometri in timp ce hibridul se poate lauda cu un consum mediu de 0.783 litri/100 km si o independenta de rulare de 965 de kilometri. Ambele versiuni vor putea fi incarcate cu energie electrica de la o simpla priza.
Daca va ganditi ca aceste realizari in materie de consum nu exceleaza la capitolul siguranta va inselati. Ambele versiuni includ o zona de impact frontal, o parte posterioara care disipeaza energia rezultata in urma coliziunii, protectie impotriva rostogolirii, panouri laterale din otel si materiale compozite si airbaguri laterale pentru sofer si pasager.
Designul futurist are aplicabilitatea sa.
Masina nu foloseste decat trei roti si are o forma
aerodinamica menita sa reduca frecarea cu aerul.
Habitaclul ofera spatiu pentru doi adulti pe locurile din fata, in timp ce in spate pasagerii pot opta pentru un portbagaj destul de incapator sau pentru un scaun de copil.
Noul model a fost deja botezat Typ 1, Aptera anuntand ca versiunea eletrica este asteptata sa debuteze pe piata la mijlocul anului viitor, hibridul urmand sa-si faca aparitia si el la scurt timp dupa acesta.
Compania americana a inceput deja sa deschida o lista de asteptare, 400 de persoane afirmandu-si pana in prezent dorinta de a achizitiona un asemenea vehicul.
In ce priveste viteza,Mircea, ce conteaza atata timp cat nu polueaza asa de tare...
...parerea mea
consumul masinii e ok dar chiar nu puteau sa se gandeasca la alta forma?
In rest, poate se ridica masinile care functioneaza cu hidrogen, atata timp cat hidrogenul se poate obtine din alte surse decat gazul metan ;)
Am vazut in weekend prototipul construit in California care consuma un galon la 1600 de mile si era doar pt o singura persoana si facut de studenti de la USC.
in plus merg si mai mult cu un rezervor de motorina si bineinteles mai confortabil.
un minus al apterei este ca are si un motor electric, dupa cum s-a zis si mai sus, care nu ajuta absolut la nimic, mai ales in conditiile de trafic unde s-ar consuma imagiat. hibridul de altfel si el consuma benzina.
transmiteti-le un mesaj marilor producatori auto ca sa nu se mai prefaca, ca fac o masina super economica, super moderna, super (cenzurat) si sa faca o masina economica si fiabila, ca, dupa cum zicea mai sus cineva, nu toti avem bani sa dam p o masina mai cu mot.
p.s. nimeni nu sa gandit sa faca public un proiect unde combustibilul este apa? nu de alta, dar e destula pe planeta asta.
Nu rezist insa daca nu-i transmit domnului " redactor " faptul k " Ambele versiuni includ o zona de impact frontal, o parte posterioara care DISIPEAZA energia rezultata in urma coliziunii.."
...
verbul este " a disipa " ...chiar nu va zgarie pe creieri ???
Eu disipesc / tu disipesti / el (+ ea...deci e 2 care este) disipeste
Noi disipipaim / voi disipipaiti / ei (ele) disipeste energiile care este rezultante ele de la impact...
ia la stiri / ia la stiri ...3 la 10.000 ...ca aluneeeeeee...
Respect !
Gramatica domnilor inainte de toate !!!
Potrivit DOOM trebuie insa sa va contrazic si sa afirm ca varianta corecta este DISIPEAZA. Multumim ca ne urmariti!