NOTĂ: Acest articol reprezintă o păcăleală de 1 aprilie. Orice asemănare cu realitate este pur întâmplătoare.
Aşteptată de unii, hulită de alţii, maşina autonomă este considerată una dintre certitudinile industriei auto a următorilor ani. Chiar dacă şoferii vor avea posibilitatea de a conduce în continuare atunci când doresc acest lucru, cel de la volan va avea posibilitatea de a lăsa condusul în seama sistemelor tehnologice super-avansate în condiţii precum rularea pe autostradă sau în traficul aglomerat din oraş.
Evoluţia tehnologică din ultimii ani a avansat însă foarte mult planurile constructorilor de a construi acest tip de maşină, iar inginerii au scăpat de sub control întregul proiect în momentul în care inteligenţa artificială a ajuns la nivelul de a prelua controlul procesului de dezvoltare. Astfel, ultimele informaţii din zona producătorilor auto arată că maşinile autonome nu doar că sunt gata de lansare pe piaţă, dar sunt atât de avansate încât şi-au creat propriul imn şi şi-au desenat steag.
"Deşi intenţia noastră a fost de a construi o maşină autonomă care să se adapteze la condiţiile actuale de piaţă, tehnologia anului 2015 a făcut ca aceste vehicule să ajungă să fie mult mai inteligente decât credeam iniţial.
Practic, în chip-urile şi procesoarele de dimensiuni extrem de reduse au loc de 800 de ori mai multe procese decât speram noi. Dacă facem o paralelă cu lumea animală, e ca şi cum creierul unei găini ar depăşi capacitatea unui geniu precum Albert Einstein", spune Hans Gottlieb, inginer de dezvoltare în cadrul companiei Magna, furnizor al celor mai mari constructori ai lumii.Accidente mai puţine sau mai multe?
Opinia lui Gottlieb este împărtăşită şi de Hans Christian Amundsen, reprezentantul ASCEA, Asociaţia Asiguratorilor din Germania. "Maşinile autonome vor continua să se dezvolte unilateral, iar riscul pe care îl vedem este ca accidentele să dispară complet în următorii ani, când lucrurile sunt încă sub control, dar să se înmulţească de două sau trei ori ulterior, atunci când maşinile vor fi atât de inteligente încât vor dori să se dueleze singure la semafoare. Nu în ultimul rând, şcolile de şoferi îşi vor schimba profilul şi vor fi bilingve, urmând ca instructorii să fie nevoiţi să înveţe limbile dorite de maşină. În caz contrar, aceştia vor fi arşi pe fund de scaunele încălzite", spune oficialul german.Conform informaţiilor deţinute la această oră de Automarket, primul imn ales de maşinile care se conduc singure este piesa I Want to Break Free, semnată de formaţia vocal-instrumentală Queen, iar drapelul este inspirat de steagul cu pătrăţele din motorsport. "Maşinile autonome nu vor decât să se conducă singure", a declarat un reprezentant al sindicatului MASS (Maşini Autonome în Slujba Societăţii).
Glumeti baietii de la Automarket.