Mașina Anului 2022 în Europa: din cei 7 finaliști, 6 sunt modele electrice

de Alexandru Monenciu
Joi, 02.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Au fost anunțați cei 7 finaliști care intră în cursa pentru titlul de Mașina Anului 2022 în Europa. Noua generație Peugeot 308 este pe lista scurtă, alături de 6 modele electrice.

Anul viitor, Mașina Anului în Europa va fi anunțată în 28 februarie. Chiar dacă mai sunt mai bine de trei luni până atunci, organizatorii au anunțat deja cine sunt cei 7 finaliști care intră în cursa pentru acest titlu prestigios din industria auto.

Lista include nume precum Peugeot 308, Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Renault Megane E-Tech și Skoda Enyaq iV. Așadar, din cei 7 finaliști, numai Peugeot 308 vine echipat cu un motor termic, demonstrând încă o dată popularitatea tot mai mare a mașinilor electrice.

Cei 7 finaliști au fost aleși dintr-o listă de 39 de modele. Printre acestea s-au numărat BMW Seria 2 Coupe, Mercedes-Benz Clasa C, Audi e-tron GT, BMW iX, Mercedes-Benz EQS, Tesla Model Y și Volkswagen ID.4.

via ECOTY

Comentarii (14)

  • Daca ar fi alegerea romanilor, atunci clar Peugeot!
    Din fericire altii au un cuvant de spus si cel mai probabil finala e intre Kia si Hyundai. Germanii si francezii nu prea au ce cauta.
    10 26
  • Asteptam si clasamentul pt automobilul anului, la cel pt masina (de calcat, de spalat, etc) a anului e clar
    11 9
  • Anonim
    Vaiiii cat de polulare sunt electricele . Se gata si cu toti pensatii care le cumpara apoi.....vine pu...mea fara bani . Electrica nu este o masina pentru marea ajoritate scumpa rau fara posibilitate de incarcare la bloc deci....fffff populare pe la ei pe strada
    16 15
  • Și dintre toate aceste electrice, oare care va ajunge să fie supranumită „torța anului”?
    13 11
  • @ Mihai, pentru cultura ta generală: Peugeot a fost învingător de 5 ori, de 2 ori a ieșit pe locul doi și de 2 ori pe locul trei. Fără să mai socotim și victoriile Citroen, care sunt parte a grupuli PSA.
    Așadar, să învingi concurenți precum Mercedes-Benz EQS, Tesla Model Y sau Audi e-tron GT, spune ceva despre cei ramași în cursă.
    Personal merg pe mâna Kia EV6, deși n-aș exclude o nouă victorie a 308.
    17 4
  • Peugeot 308 facelift? Cum naiba sa fie asa ceva? Adica modelul nou e de fapt un facelift? Eu cred ca este o gresala in articol si este vorba despre 308 modelul nou.
    5 5
  • Eu faceam referire doar la sistemul de propulsie si nu inteleg de ce nu a fost ales Peugeot 208 electric de exemplu, care ar fi avut sanse sa se lupte de la egal la egal cu celelalte.
    Personal si eu cred ca va iesi Kia. Nu cred ca Peugeot doar pentru sistemul de propulsie ales.
    Dar sa vedem, oricum alegerea masinii anului nu reprezinta criteriu de cumparare pentru multi, e doar un alt concurs.
    Daca ar fi sa ne luam dupa reclame si publicitate, BMW-urile sunt cele mai stabile masini si au cea mai buna tractiune de pe pamant, dar de curand am vazut filmulete cu o cocalara ramasa si ea cu masina pe nisip (asta dupa ce multi alti cocalari au incercat si ei, deci prostia e mare cand vezi si tot repeti) si un super "septar" meserias care a facut un drift ca in reclamele BMW, numai ca s-a oprit in stalp: https://youtu.be/XfOtxnnR_II
    Cam asa sta treaba cu reclamele si titlurile de masini: sunt pur comerciale.
    4 5
  • Termice sau electrice, fiecare are si puncte forte si dezavantaje. Electrica este perfecta in oras, din toate punctele de vedere, in schimb termica e absolut necesara la drumuri lungi. Pe mine ma deranjeaza altceva: eu sunt fan SUV-uri, crossovere, off-roadere. Cand vad in ultima vreme asa-zise crossovere cu garda la sol de "doua degete" ma apuca rasu-plansu. Poate producatorii cred ca lumea vrea SUV-uri pentru pozitia inalta la volan si atat. O tampenie. Importanta e garda la sol mare, pentru a putea avea curajul de a merge pe orice coclauri, la nevoie, sau macar sa ataci gropi si borduri fara griji. Masinilor gen Mustang Mach-e, EV6, Ioniq5, zi-le frate HATCHBACK-uri, nu le mai zice crossovere, ca rade lumea. De fapt hatcback-urile sau sedanurile de mai demult aveau garda la sol chiar mai mare ca astea. Eu as prefera oricand un off-roader electric unuia termic, din multe puncte de vedere. Dar pana va aparea unul ne sunt oferite doar ciudatenii din astea care "se taraie pe burta".
    12 2
  • LUCCI LUCIANO
    De la inceputurile acestui clasament, de regula, masina de pe locul 2 a fost mai de succes decat premianta...
    5 2
  • Un cocalar e un cocalar indiferent de masina pe care o conduce. Altfel, un bimmer sta foarte bine pe sosea, acolo unde ii este locul. Comparatia cu Peugeot si cu Kia nu prea e corecta, iar a le scoate castigatoare pe cele din urma nu prea are sens. Poate doar la pret, care incepe sa devina tot mai apropiat, cand te uiti la cele electrice. Ioniq 5 e 45K, i4 e 52k.
    6 6
  • Pai sa le vedem pe sosea atunci, nu prin santuri, stalpi, partii de schi, linii de tramvai! Marca preferata a cocalarului se stie, indiferent de masina anului, masina cocalarului va ramane in istorie BiEmdoubleiu. Oricat ai apara tu specimenele, ele aleg marca asta cam peste tot in lume. Pur si simplu ii atrage si marca si stalpul.
    3 10
  • n-ai inteles nimic. Iau apararea unei masini care se conduce bine (mult peste peugeot, kia, etc), nu pe soferul prost al vreuneia. Generalizarile cu soferii prosti atrasi doar de o marca n-au sens nicaieri. Cand cineva e prost, e prost indiferent de cine ii fabrica obiectele pe care le cumpara
    12 3
  • Andrei
    Masina anului e Yaris GR.
    Ce avem in lista asta sunt niste barci mari, grele si scumpe, propulsate aiurea in acest concurs (exceptie facand 308)
    6 2
  • curentatu
    Întrebare încuietoare: dacă doar una din 70 de mașini vândute e electrică, de ce oare 6 din 7 candidate la Mașina Anului e cu ștecher ?
    Poate ne zice colegu Edikk cam ocupat văd însă că e lipsă la apelul uzatelor moral.
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru