Juriul competiției europene Car of the Year a anunțat cele 7 mașini care vor fi include în finala ediției 2019 a prestigiosului concurs. Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz Clasa A și Peugeot 508 sunt cele 7 mașini alese de cei 60 de jurnaliști auto care fac parte din juriul concursului Mașina Anului în Europa.
Ford Focus și Kia Ceed sunt două dintre modelele favorite la victorie. Totuși, nu trebuie să scoatem din ecuație nici noul Citroen C5 Aircross, model pe care europenii l-au putut admira pentru prima dată în cadrul Salonului Auto de la Paris. Apetitul publicului pentru astfel de caroserii și faptul că ultimele două modele care au câștigat titlul Mașina Anului în Europa fac parte din segmentul SUV sunt două criterii care îl vor avantaja pe C5 Aircross în lupta pentru marele titlu.
Peugeot 508, modelul care a debutat în cadrul Salonului Auto de la Geneva, a reușit să impresioneze publicul prin liniile de design agresive, în timp ce Mercedes-Benz Clasa A a ieșit în evidență datorită pachetului tehnologic extrem de generos.
Pe lista finală a ajuns și Jaguar I-Pace, primul SUV electric produs de un constructor european, dar și sportivul Alpine A110.Anul acesta, pe lista modelelor eligibile pentru premiul Mașina Anului 2019 în Europa a fost inclus și SUV-ul Dacia Duster. Din păcate, modelul de la Mioveni nu a reușit să treacă în faza finală. O surpriză majoră o reprezintă și absența constructorilor Audi și BMW în ciuda faptului că nemții au "aliniat la start" câte 5, respectiv 4 modele noi.
Câştigătorul trofeului Maşina Anului 2019 în Europa va fi anunţat în 4 martie, cu o zi înainte de startul Salonului Auto de la Geneva.
Alpine A110
Citroen C5 Aircross
Ford Focus
Jaguar I-Pace
Kia Ceed
Mercedes-Benz Clasa A
Peugeot 508
CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI
Ediţie COTY | Marcă şi model |
2018 | Volvo XC40 |
2017 | Peugeot 3008 |
2016 | Opel Astra |
2015 | Volkswagen Passat |
2014 | Peugeot 308 |
2013 | Volkswagen Golf 7 |
2012 | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2011 | Nissan Leaf |
2010 | Volkswagen Polo |
2009 | Opel Insignia |
2008 | Fiat 500 |
2007 | Ford S-Max |
2006 | Renault Clio |
2005 | Toyota Prius |
2004 | Fiat Panda |
2003 | Renault Megane |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2000 | Toyota Yaris |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Renault Megane Scenic |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1995 | Fiat Punto |
1994 | Ford Mondeo |
1993 | Nissan Micra |
1992 | Volkswagen Golf |
1991 | Renault Clio |
1990 | Citroen XM |
i-Pace
kia/focus
Alpine
Ceed
I-Pace
I-Pace
i-pace
alpine
In Franta dilema-i mare in ceea ce-l priveste pe 508 .
Sunt destui care sustin faptul ca declinarea chineza 508L are mai multe atuuri (estetice, practice) comparativ cu cea europeana .
Tocmai de aceea apare si intrebarea : Sochaux a stabilit pan' la urma declinarea cu care participa la Car of the Year 2019 ?!? ca parca intr-o competitie de asemenea anvergura e musai sa te prezinti cu tot ce ai mai bun. :-))
Fascinante timpuri traim .....
2.Focus
3.I-Pace
@SIMPLE MINDS : nu ai nevoie de dimensiunile versiunilor L din China. Nu in Europa cel putin. L-am vazut live, are dimensiunile potrivite unui coupe sedan. Da, nu exceleaza la spatiu pe bancheta din spate, cum nici A5 nu face lucrul acesta. Pentru clientii care chiar au nevoie de 5 cm in plus pe bancheta din spate exista SUV-urile 3008 sau 5008.
Eu doar am reliefat atentia excesiva-opinie pur personala- a presei auto franceze cu argumente pro/contra cu privire la un model destinat unei piete cu adevarat *speciala* care a ajuns iata la 4.85m.(+ 10 cm).
Pesemne ca am gresit fiindca mi-am permis sa inchei comment-ul cu ironie.:-)
Cat despre lungimea lui 508, PSA doar respecta trendul din piata Chineza. Una mult prea mare pentru a nu fi luata in considerare.
PS: voturile negative chiar nu sunt de la mine.