Juriul competiţiei europene Car of the Year a decis cele 7 maşini care merită să fie incluse în finala ediţiei 2018 a prestigiosului concurs. Pe listă se află nu mai puțin de 4 modele premium, iar 3 dintre cele 7 modele sunt SUV-uri.
BMW Seria 5 și Audi A8 sunt două dintre modelele favorite la victorie, însă Volvo XC40 are de partea sa două avantaje: este un model complet nou și face parte din segmentul SUV-urilor, același care a oferit marele câștigător și anul trecut, prin Peugeot 3008. De asemenea, nu este exclus ca juriul să fie impresonat și de Alfa Romeo Stelvio, primul SUV al mărcii italiene.
Cel puțin la prima vedere, ceilalți 3 finaliști au șanse mai mici la trofeul mult-ravnit: Citroen C3 Aircross, Kia Stinger și SEAT Ibiza, însă ediția de anul trecut demonstrează că ne putem aștepta oricând la surprize.
Marea surpriză este însă absența oricărui model Volkswagen de pe lista finaliștilor, în condițiile în care constructorul german a avut 3 modele în lista extinsă de 37 de modele: noul model Arteon, noul SUV T-Roc, dar și un facelift pentru Polo.
Câştigătorul trofeului Maşina Anului 2017 va fi anunţat în 5 martie, cu o zi înainte de startul Salonului Auto de la Geneva.
Alfa Romeo Stelvio
Audi A8
BMW Seria 5
Citroen C3 Aircross
Kia Stinger
Seat Ibiza
Volvo XC40
CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI
Ediţie COTY | Marcă şi model |
2017 | Peugeot 3008 |
2016 | Opel Astra |
2015 | Volkswagen Passat |
2014 | Peugeot 308 |
2013 | Volkswagen Golf 7 |
2012 | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2011 | Nissan Leaf |
2010 | Volkswagen Polo |
2009 | Opel Insignia |
2008 | Fiat 500 |
2007 | Ford S-Max |
2006 | Renault Clio |
2005 | Toyota Prius |
2004 | Fiat Panda |
2003 | Renault Megane |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2000 | Toyota Yaris |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Renault Megane Scenic |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1995 | Fiat Punto |
1994 | Ford Mondeo |
1993 | Nissan Micra |
1992 | Volkswagen Golf |
1991 | Renault Clio |
1990 | Citroen XM |
Via Car of the Year
Este doar marketing votul...
Arată ca o babă de 90 de ani cu un singur dinte-n gură
.... si pentru acuratetea informatiilor VW Polo nu este un facelift ci un model complet nou, bazat pe aceeasi platforma MQB A0 ca si noul Seat Ibiza. Faptul ca juriul a ales sa selecteze in finala Ibiza, aceeasi masina in mare ca si Polo dar mai slab finisata si cu materiale inferioare ma face sa pun la indoiala profesionismul lor... Asta nu ca Polo sau Ibiza, modele foarte bune si importante ca si volum de vanzari, ar merita premiul COTY. Ma asteptam ca in locul Ibiza sa fie Seat Arona, un model complet nou si mai potrivit tendintelor pietii.
Piata e dominata de cresterea SUV in vanzari si XC40 este cel mai nou in joc si aduce cele mai multe elemente noi