Fiat şi-a pus speranţe mari în brandul Maserati după ce Alfa Romeo a continuat să dezamăgească.
Grupul italian speră că Tridentul va putea să atingă o ţintă de vânzări fixată la 50.000 de unităţi pe an, începând cu 2015. O propunere ambiţioasă, având în vedere că anul trecut Maserati a livrat doar 6159 de maşini.
Principalul atu al italienilor pare a fi chiar noua generaţie a limuzinei Quattroporte, dezvăluită în urmă cu câteva săptămâni. Modelul reprezintă o nouă pagină în istoria brandului din Peninsulă, de aceea Sergio Marchionne, şeful Fiat, are aşteptări mari pentru Quattroporte.
Acesta speră că anul viitor vor fi vândute nu mai puţin de 13.000 de unităţi ale sedanului de lux. Asta înseamnă aproape de trei ori mai multe unităţi decât anul acesta. În primele trei sferturi ale anului, Maserati a reuşit să vândă 4700 de copii ale vechiului Quattroporte.
Având în vedere că noua generaţie vine cu un design nou, cu o gamă de motorizări diversificată şi un tren de rulare îmbunătăţit, targetul fixat de Marchionne nu mai pare atât de utopic.
Fiat investeşte 1.2 miliarde de euro în Maserati, sperând că brandul său de lux va putea să se dueleze cu nume mari din industrie, precum BMW sau Porsche.
Fiat mizează pe o reţea de dealeri numeroasă, pusă la dispoziţie de Chrysler dincolo de Ocean, dar şi pe o gamă de modele noi. Aceasta ar urma să includă un SUV, anticipat deja de conceptul Kubang, şi un sedan poziţionat sub Quattroporte, de talia lui BMW Seria 5.
Dar asta este tipic pt italieni: prima data cu gura, apoi cu faptele. Sa vedem, poate ma insel eu...sper sa ma insel. Le doresc mult succes.