Maserati va folosi sunete false pentru viitoarele modele diesel
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când a dezvoltat noua generaţie M5, BMW a ştiut că trebuie să suplinească cumva sunetul celor doi cilindri în minus ai motorului V8. Aşa a luat naştere un sistem care amplifica zgomotul motorului în habitaclu prin intermediul sistemului de sunet.
Inovaţia, deşi blamată de unii purişti, ar putea fi preluată şi de alte nume mari ale industriei, cum ar fi Maserati. Constructorul italian plănuieşte să îşi extindă oferta de modele şi de motorizări cu noi produse. Cel mai probabil vom vedea şi o unitate diesel de mare putere, candidatul ideal pentru noul sistem de imitare a zgomotului despre care vă vorbeam.
În prezent, inginerii mărcii din Peninsulă lucrează la un motor diesel ce va putea fi adaptat pentru două dintre modelele Maserati. Primul este Quattroporte, nava amiral a Tridentului, iar al doilea, deşi nu este încă oficial, ar putea fi Kubang, SUV-ul de lux ce îşi propune să se dueleze cu Porsche Cayenne şi viitorul 4x4 semnat de Bentley.
În ambele situaţii, modelele italiene vor avea nevoie de ajutorul sistemului de reproducere a sunetului motorului.
Acesta va suplini nevoia de a auzi un zgomot baritonal, puternic, masculin asemeni celui redat de versiunile V8 benzină.via l autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Maserati in Romania
-
Maserati Ghibli (2013-prezent) Preţ: 67.704 - 85.932 €
-
Maserati GranTurismo MC Stradale facelift Preţ: n/a €
-
Maserati Levante Preţ: 74.692 - 92.340 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
In cazul lui Maserati, ei vor sa inlocuiasca sunetul real (de diesel) cu unul artificial, sintetizat. In cazul asta, de bun gust ar fi sa faca cumva sa-l redea si la exterior. N-ar fi ciudat ca soferul sa aiba un ranjet satisfacut cand aude sunetul de V8 sub talpa, si de afara toata lumea sa auda "tractorul"? Mi se pare ca l-ar pune intr-o situatie penibila. Ca si cand ar zambi unei femei, fiind foarte sigur ca are dantura perfecta, un zambet irezistibil, iar el de fapt (fara sa-si dea seama) sa aiba urme de mancare printre dinti. Jenant, nu?
Sunetul e pur si simplu artificial si teoretic e facut sa imite un V10 (in ideea de a nu-i aliena pe cei care regreta vechiul motor si de a crea senzatii mai puternice). (gasesti detalii si un test comparativ pe Top Gear Anglia)