După o serie de imagini neoficiale şi un teaser video, Maserati a decis să facă lumină în cazul premierei sale misterioase, programată pentru Salonul Auto de la Shanghai, săptămâna viitoare.
După cum era de aşteptat, noul model dezvăluit de producătorul italian de lux este mult aşteptatul Ghibli, primul model al brandului din segmentul E. Berlina de lux va avea misiunea de a fura din clienţii unor modele de succes ca BMW Seria 5, Mercedes E-Klasse şi Audi A6, toate de provenienţă germană.
Italienii nu se lasă impresionaţi de reputaţia rivalilor şi mizează pe o platformă mai scurtă a actualului Quattroporte, pe dimensiuni generoase (aproape 5 metri lungime) şi pe un design atrăgător, trasat de biroul de creaţie Maserati, cu ajutorul lui Lorenzo Ramaciotti, fostul şef al celor de la Pininfarina.
Ghibli - primul model Maserati cu motor diesel
La această reţetă, peninsularii adaugă şi primul diesel din istoria brandului. Este vorba despre o unitate V6 de 3.0 litri, complet nouă, dezvoltată în interiorul Maserati. Utilizarea sa nu este surprinzătoare în condiţiile în care publicul european este mare amator de dieseluri performante şi toţi rivalii germani oferă astfel de motoare.
Motorul alimentat cu motorină va asigura propulsia versiunii de bază a modelului, versiune ce va deveni totodată şi cel mai accesibil Maserati din gamă.
Motor pe benzină de 410 cai putere
Alături de unitatea diesel, Maserati va pune la dispoziţie şi două versiuni de putere ale ”benzinarului” V6 de 3.0 litri. Unitatea a fost dezvoltată sub atenta supraveghere a lui Paolo Martinelli, şeful departamentului de motoare Fiat şi fostul specialist al propulsoarelor cu care Michael Schumacher şi Ferrari câştigau titluri în Formula 1.Versiunea mai cuminte a motorului V6 va oferi 330 de cai putere, suficient pentru a ţine piept modelelor germane. Versiunea de top a agregatului cu şase cilindri va garanta însă 410 cai putere.
Indiferent de opţiunea de sub capotă, Maserati asociază o transmisie automată cu 8 rapoarte, de provenienţă ZF. Mai mult, în cazul propulsorului de top, Maserati va oferi şi tracţiunea integrală Q4.
Debut european în vară
Interiorul va aminti tuturor că vorbim despre un model de lux. Maserati şi-a propus să depăşească oferta germanilor cu tapiţerie din piele Poltrona Frau în standard şi cu sistem audio Bowers & Wilkins în lista de opţionale.
Debutul mondial se va consemna săptămâna viitoare, în cadrul Salonului Auto de la Shanghai, urmând ca prima apariţie europeană să aibă loc în cadrul Festivalului de la Goodwood. Maserati va organiza şi un turneu european de promovare, înainte de a livra primul exemplar de serie, programat să ajungă pe stradă la vară.
De producţia modelului se va ocupa fosta uzină Bertone de lângă Torino, acolo unde se produce în prezent şi fratele mai mare Quattroporte.
Împreună, cele două modele vor ajuta constructorul italian să îşi atingă ţinta de 50.000 de unităţi vândute pe an. Lor li se va alătura în următorii ani şi SUV-ul Levante, anticipat deja de un concept.
probabil vea mai extravaganta din clasa.......
mi se pare mie sau germanele arata plictisitor si obosite pe langa Maserati asta.....
frumos
Maserati isi deriva motoarele din cele de Ferrari, dar de data asta cred ca vor face o exceptie. Singurul lucru cu care nu ma pot inca obisnui este motorul diesel. Daca la multi alti producatori nu ma deranjeaza, totusi parca la un Maserati e putin deplasat. Cu toate astea, daca diesel inseamna vanzari mai bune si prosperitatea firmei, de ce nu? N-as vrea sa-i vad in situatia francezilor, sa inchida fabrici in timp ce asiaticii prospera pe piata europeana si americana.
Una peste alta, imi place ceea ce vad si sper sa-i vad in topurile cu lucruri bune.
Totusi, ei au mai facut modele cu motoare de 2 l sau cu tractiune fata, deci un diesel nu e char ceva neasteptat.
Ps. Mi se pare cam neinspirat schimbatorul...seamana prea mult cu cele de la BMW. In rest 10+
Concurenta nemteasca are multe sanse, mai ales in Europa. In primul rand, au o retea mult mai dezvoltata de dealeri, service-uri, etc. In al doilea rand, conteaza enorm publicitatea si imaginea. De exemplu, multi potentiali clienti, stiu ca exista Maserati, Infiniti, Lexus sau Jaguar, dar nu ar putea numi nici macar un medel din gama acestor producatori. Poti sa intrebi detinatori de Mercedes sau BMW, cumparat nou, daca au facut un test drive sau macar s-au interesat de marcile de mai sus.
Pai intr-adevar toti producatori fac asta acum. Pana si Lexus a spus ca '' vor sa isi extinda gama de CUV-uri '' de dragul unor vanzari mai bune la clasa premium.
on topic : Daca va veni cu un pret de segment E , va fi intr-adevar o achizitie exemplara la aceasta clasa. Chiar cea mai sportiva pura din segment.
pai producatorii europeni, in speta nemtii au promovat si au reusit sa vanda diesel-ul in numar mare, pt ca deh consuma putin.
Nu conteaza:
-sound-ul de tractor in primele generatii
-sunt cancerigene
-nici acuma nu suna bine (if you ask me)
-hai sa le facem enorme( pana la 5 litrii v10 VW) sa imbolnavim lumea mai tare
-hai sa le bagam in le mans( audi)
-hai sa le vindem in prostie cu chiu cu vai amprentei ecologice dezastruoase+ sunt mai scumpe ca omologul benzinar + cat de murdare
s-au aliniat, din pacate, si niponii (ex honda care nu avea diesel in gama pana acu ceva timp) hai sa vindem la mase in masa!!!
conturile-s pline ce mai conteaza, acum si maserati......no
oare winterkorn umbla cu masca pe fatza cand respira pe strada noxe de diesel?
o zi buna
Imi place cum arata, ca un Quattroporte mai mic, dieselul era inevitabil pentru Europa, macar unul de 3 litri este necesar, ceea ce vor si oferi, interiorul este de nota zece, cu o mica exceptie, de la Maserati aveam pretentia sa fie mai originali decat Kia in privinta schimbatorului, nu este chiar aceeasi copie dar tot seamana, puteau sa evite acest lucru, in rest nu pot decat sa ma bucur pentru aparitia unui nou model la clasa mare, era nevoie sa nu se simta nemtii chiar singuri, cel putin in Europa.
@Adrian
Sa nu exageram, daca citeai atent stirea vedeai ca Maserati are de gand sa vanda cu Quattroporte si Ghibli 50 de mii unitati anual, stii cat a vandut Bmw cu seria 5 in 2012? Peste 300 de mii de exemplare, mai precis putin peste 337 de mii de exemplare, Audi aproape la fel, Mercedes ceva mai departe dar oricum bine, deci nici o sansa Maserati pt asemenea cifre, dar sunt realisti si nici nu si-au propus asta, si-au propus sa fure cateva zeci de mii de clienti anual de la nemti , probabil ca vor reusi.
Uite ca " i will ask you", ce diesel cu 6 cilindri ai condus si cat de rau suna din interior? Cele de 5 litri sunt foarte putine, majoritatea cilindreelor mai mari sunt de 3 litri si sunt monstruoase si enorme doar in capul ecologistilor, sunt mai scumpe decat omoloagele pe benzina, dar la cateva sute de mii de km iti recuperezi niste bani, sunt foarte performante pt niste "tractoare", dar partea cea mai buna pt tine este ca exista in continuare si variantele pe benzina de ciilndree mai mare, deci nu vad care este problema la modul general, in particular la Maserati da, este o premiera si ideal ar fi fost sa nu ofere diesel, dar nu se poate.
@Adrian ai perfecta dreptate, Lexus este mai mult o marca de lux sau de ultra-hight lux nu de sportivitate, ei loveste cel mai mult in Mercedes decat in BMW, Audi si Infiniti.Deci ai dreptate si tu.
Cu toate astea cat de accesibil va fi nu vreau sa fiu ponegrit '' tzaranul cu Maserati '' stiti voi care.
BMW-ul este o marca spectaculos de agresiva si sportiva. Si seria 3-ul si Passat sunt cumparate acum 3 ani mai mult ca o proba. Vezi tu eu sunt nevoit sa conduc mai multe masini ca sa imi creez o impresie despre fiecare. De aici a reiesit ca japonezele si americanele au starea tehnica mult mai buna. La serviciu amn condus multe Chevroleturi Aveo si Lacetti si de aici i-ar am mai adaugat o bulina alba pt americane. Cat despre problemele care le-am avut cu Audi si VW sunt multe. Cu BMW-ul inca e ok voi vedea pe parcur. Oricum dupa cate am citit pe aici am vazut ca unii sunt cam nemultumiti de bmw-uri chiar nu stiu de ce? Probabil ca voi vedea la un numar mare de km daca chiar este adevarat ce spun unii.
Citez ,,ei n-au auzit de joystick pe consola centrala'''. Nu cred ca le mai trebuie asa ceva...ecranul ala de neam prost de care zici tu, sigur va avea touchscreen ! A apus epoca joystick (I-drive de ex.).
Aveo? Vorbesti serios ? Cred ca nu cunosti traditia Opel atunci ? Intr-adevar nu sunt pur, dar se incadreaza dupa principiile si preferintele americanilor. Asa ca nu-i probleme. Mi-ar face placere sa intalnesc si fani de japoneze si americane pe aici , nu de alta dar vreau sa le aflu impresiile lor.
Si Aveo este o masina robusta si solida pentru drumurile din Moldova? Hai sa fim seriosi, este o masina "subtire" rau si-am spus ca nu este americana pt ca nu are deloc legatura cu modelele americane adevarate. Daca vrei sa te lamuresti cu Bmw, intreaba-l pe robert_444, n-am mai intrat de cateva luni pe "piata auto", dar aici este cunoscut ca @Samba, si-ti va spune el toate problemele din "94 incoace, la toate modelele, chiar daca simti putina exagerare:).
Cu siguranta vei intalni si fani de japoneze si americane aici, daca vrei impresii absolut obiective despre japoneze poti dialoga cu @ mafia:).
Ce este mai interesant este sa aud de acest user adica chiar nu ma steptam credema, stiam ca este din Buc.-RO ( dupa profilul dansului )dar nu ma asteptam la asa ceva. Chiar vorbesti serios ? Voi vedea daca chiar ai dreptate. Oricum este un tip di treaba si destul de istet in acest domeniu, numai ca uneori e putin cam iritant ( asta este marea lui exagerare ) la unele detalii, vorbeste chiar si de alternatori...... Macar s-a dovedit ca a avut dreptate cu problemele VW-Audi si MB , la care la Audi aceeleasi probleme spuse de el le-am avut si eu .Infine.
Salutare domnule @Mafia, cred ca esti un tip di triaba dupa cum vad ca ai si sarit ....Sa ne auzim cu bine.
la Quattroporte exista si interior in pielea albastra , si mie unul mi-a placut f mult ( in anumite conditii da un sentiment de exclusivitate iar Maseratti stie prezinte , sa ofere exclusivism si reuseste sa faca asta f bine, nu cred, ca este deloc vb de prost gust )
e ca si cum ai compara un rocker cu un manelist
Si acum sa ma prezint pentru oaspetele nostru: eu sunt comerciant de mobila. Adica vand canapele. Americane. Nu mi-am dorit eu "meseria" asta, ci mi-au pus-o altii in carca. Mai in gluma, mai in serios, realizez perfect impresia ta favorabila despre Aveo si Lacetti. In special ultima se conduce suav, parand foarte docila......Ciocolata, nu alta. In schimb, la Aveo, cutia de viteze este un pic problematica; mie mi s-a parut ca "intra greu", dar vorbesc despre un model 2008.
@ShelbyV8, imi place maniera ta de gandire. Ai "strapuns" o sfera un pic prohibitiva pentru mentalitatea damboviteana: precumpanirea intensa atasata actului cumpararii unei masini. Mda, mai avem de "slefuit"......
inexorabil : chiar ma bucur ca esti un fan al marcilor americane. Insa faza cu ''canapelele '' nu am inteles la ce ti-ai referit? Daca nu te superi, nu inteleg,? Sper sa nu fiu insistent. Socoate sa fie mai multi fani de americane ca si dumniata.
Mafia : Multumesc frumos am sa iau aminte.Astept opiniile mai multor fani ai diverselor marci, chiar doresc sa colaboram si sa impartim oariecum opiniile. Astept si opinii de la fani ai marcilor Suedeze daca exista. In MD se vorbeste foarte putin de asa ceva la fel si de Renault sau Dacia ( marca voastra nationala ).
Domnule @inexorabil, haidi sa vorbim despre transmisii :D
Aceeasi problema o are si Daewoo Nexia 2 , adica un fel de Cielo mai nou cum era odata la voi. Acea transmisie intra greu cateodata mai ales in primele 3 trepte. Prima data cand am mers pe un Nexia ( foarti vechi ) cand plecam de la semafor si cuplam in triapta intia de viteza, fortam levierul '' ca si cum cuplam cu ranga '' , vorba vine.Nu mi sa parut deloc intuitiva , acelasi lucru il are si Aveo de care zici dumitale.O siara placuta
@Mafia, sper ca te-ai elucidat. Citeste "printre randuri" penultima mea postare ;)
@AM: Cand aveti de gand sa luati masuri? Voua va place ce se posteaza acum? Sau sa va intreb altfel: mai e cineva acolo care se ocupa de moderarea posturilor sau ati dat liber la postat balarii care cum vrea? Pacat. Sper ca intelegeti si vreau sa intelegeti ca numai calitatea atrage calitate. Daca sectiunea de comentarii va continua sa fie circ ieftin si talibanism, oamenii de calitate vor pleca de pe platforma AM si praful se va alege de munca voastra si de admiratia noastra. E o relatie bilaterala intre voi si noi, cititorii, va dati seama, nu? Nu va bateti joc de ce ati realizat, ca tot ce e bun si frumos se face cu multa munca si pasiune, dar se poate strica repede si dureros din nepasare sau autosuficienta. Eu va spun sincer ca mi-e aproape greata sa mai citesc comentariile, sa vad atata prostie, imbecilism si obtuzitate. Vreau sa ma destind citind articolele si comentariile si interactionand cu altii, nu sa ma indispun.
Toata stima pentru vechii useri de buna credinta, care sunt din ce in ce mai putin vizibili. Nu va mai numesc baieti, ca stiti voi la cine ma refer. Mi-e dor de discutii civilizate, mi-e dor de respect si mi-e dor sa aflu lucruri noi si interesante de la voi.
Toata stima si pt voi, AM, cu toate ca ati avut si cateva articole busite in ultima vreme. De fiecare data cand scrieti articole, scrieti-le cu convingerea ca aveti cei mai inteligenti cititori. Doar ei vor continua sa va fie alaturi. Daca ii pierdeti pe ceilalti, nu-i nicio pierdere, va asigur. Stiti voi vorba aia, cu graul si neghina. Astept masuri, pentru binele tuturor. Masuri concrete. Gasiti-va timp pt asta, va rog. Puteti incepe de exemplu cu restrictionarea comentariilor doar pt cei logati, apoi control si depistare a userilor clona...stiti voi mai bine ce trebuie facut.
@mntsn, apelul tau este unul perfect indreptatit, dar si dificil de pus in practica......"Cazaturile" intotdeauna se vor tine scai de cei interesati numai de autenticitate. Eu, unul deja sunt decis sa-i ignor complet......
@inexorabil
Ti-a raspuns @suedezul cu analize in privinta grupului Fiat si viitoarele tendinte auto? Mai asteapta putin, cand o sa inceapa sa vorbeasca si de masini atunci vei fi mai indreptatit sa-l aperi, imi pare rau ca sunt mai categoric acum, nu vreau sa ne certam, dar cand eu sunt "soparla site-ului" si tu-l aperi cred ca sunt indreptatit sa nu fiu de acord, pt mine este evident ca e aproape la fel ca @Bmw, pe care nu l-am aparat niciodata pt ca n-am de ce, daca pentru tine sunt mari diferente intre cei doi te rog sa spui care, si de data asta te rog sa nu ocolesti raspunsul cu pilde din Biblie, daca doresti, daca nu.. este in regula, vom vorbi in continuare despre masini, asa cum este normal de fapt.
Suv-ul pe cand?