Esential
300 | de cai putere ar urma să ofere dieselul instalat pe sedanul Maserati de clasă E. |
Maserati îşi va extinde gama cu două noi modele, anunţate deja de oficialii italieni. Este vorba despre fratele mai mic al lui Quattroporte şi despre viitorul SUV, aşteptate în 2012, respectiv 2013. Sedanul de clasă E va prelua structuri din aluminiu, dezvoltate de Alcoa pentru Ferrari, precum şi o serie de motorizări surpriză.
Clienţii vor fi răsfăţaţi cu un propulsor V6 diesel de 300 de cai putere şi cu o versiune MultiAir a motorului V6 Pentastar, pe benzină, al celor de la Chrysler. Acesta din urmă ar putea dezvolta chiar şi 400 de cai, resurse suficiente pentru un model premium cu pretenţii de performanţă.
Colaborarea cu Ferrari va fi extinsă şi în ceea ce priveşte SUV-ul, acesta urmând să primească propulsoarele V8 şi V12 pe versiunile superioare. Nu în ultimul rând, casa italiană ar urma să furnizeze şi sistemul de tracţiune integrală, inaugurat deja cu ocazia lansării lui FF. Nu va lipsi nici transmisia automată cu opt rapoarte de provenienţă ZF, folosită de Chrysler şi Lancia pe modelele 300 şi Thema.
Maserati va asambla noile sale modele, atât sedanul ât şi SUV-ul, la fosta uzină Bertone din Grugliasco.
via | autoblog
Urmeaza diesel si pentru monoposturile F1
Normal ca o sa se vanda la gramada, dar vor fi puternic banalizate... Se va transforma in marca de consum... Incet incet marcile cu personalitate vor disparea...
La fel ca si muzica clasica...de ce sa mai producem asa ceva daca se cer manele?... Asta se cumpara, asta se produce...profit sa fie...
Pacat, avea grupul Fiat cu ce sa faca profit, nu din Maserati...
Whatever, suntem mici si marunti...
In alta ordine de idei, Maserati nu are de ales. Tb sa ofere si motorizare diesel pt ca asta cere piata. Altfel nu ar putea face faca concurentei si ar dispare de pe piata in cativa ani. Oricum dieselurile italienilor au oferit intotdeauna un plus de sportivitate (vezi JTD-urile de pe Alfa)..