Maserati Biturbo original, echipat cu motor V6, a apărut în 1982, fiind o mașină cu performanțe impresionante, dar cu o reputație afectată de probleme mecanice. Câțiva ani mai târziu, a sosit Shamal, o versiune cu motor V8, desenată de Marcello Gandini.
Acest proiect realizat de Modena Automobili are la bază un Biturbo original, dar împrumută stilul agresiv al modelului Shamal. Vehiculul este propulsat de un motor V6 biturbo de 3.0 litri, preluat de la Maserati Ghibli S. Puterea propulsorului a fost crescută de la 404 cai putere la 493, păstrând același cuplu de 550 Nm.
Motorul este asociat cu o transmisie automată ZF cu 8 rapoarte, care transmite puterea către roțile din spate cu ajutorul unui diferențial preluat de la Ghibli. Conform Modena Automobili, acest Biturbo modificat poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde și atinge o viteză maximă de 290 km/h.
Șasiul din oțel al modelului Biturbo a fost întărit cu panouri din fibră de carbon, iar suspensia a fost modernizată cu componente MacPherson.
Sistemul de frânare îmbunătățit include discuri ventilate cu etriere Brembo.Aproape toată caroseria a fost redesenată, fiind fabricată dintr-o combinație de oțel și fibră de carbon, oferind un aspect larg inspirat de Shamal. În partea frontală regăsim o grilă mai mare, prize de aer mai late pe bara de protecție și faruri LED noi în carcase de carbon.
Partea din spate a fost de asemenea redesenată, cu stopuri moderne, inscripția Shamal Biturbo, un spoiler integrat și un difuzor cu patru evacuări.
La interior vor exista numeroase opțiuni de personalizare pentru tapițerie, ceea ce va face ca fiecare model în parte să fie unic. Totodată, interiorul include un instrumentar de bord digital și un ecran pentru sistemul multimedia.
Acest proiect a început în 2022. Primul prototip este așteptat să fie finalizat până la sfârșitul primului trimestru din 2025. Doar 33 de unități ale Maserati Biturbo Shamal Restomod vor fi construite manual la Modena, fiecare având un preț de pornire de 585.000 de euro.
Modena Automobili acceptă deja comenzi, cu timpi estimați de livrare între 8 și 10 luni.via Motor1
Tehnic, cred ca e OK sa le conduci, ca au tehnologie moderna, dar ca aspect sunt ciudate, nu au nici aspectul clasic si se vede de la o posta ca designul nu e modern, degeaba au DRL-uri si alte update-uri.
Sunt cumva ca vedetele care desi isi fac facelift (chirurgical), tot li se vede varsta.
Sau cel putin asa mi se pare, mai ales ca stiu aceste masini de pe vremea cand erau "tinere" si orice modificare imi atrage atentia.