Esential
400 | de cai putere livrează motorul V6 Pentastar biturbo de 3.6 litri. |
Următorii ani ar urma să aducă o lărgire a gamei Maserati, Fiat intenţionând să îşi concentreze atenţia asupra brandului de lux, care a reuşit să îşi păstreze reputaţia de-a lungul anilor. Alături de Quattroporte şi GranTurismo, în gama subsidiarului ar urma să-şi facă loc un urmaş al vechiului model Biturbo, un sedan de segment E, poziţionat sub actualul vârf de gamă.
Botezat deja "micul Quattroporte" sau "Maseratina", modelul de lux ar urma să fie văzut şi ca un urmaş al vechiului Alfa Romeo 166, fratele de concern care nu a mai avut parte de un succesor pe măsură.
Voci din interiorul Maserati vorbesc despre o lansare oficială în cadrul ediţiei 2013 a Salonului Auto de la Frankfurt, producţia de serie urmând să demareze la începutul lui 2014.
Planurile constructorului italian prevăd un preţ de pornire de 55.000 de euro, însă vârful de gamă ar urma să se oprească undeva între 80.000 şi 100.000 de euro. Chiar şi aşa, Maserati plănuieşte să vândă un număr de 10.000 de unităţi anual.
Modelul de lux va opta pentru platforma viitorului Chrysler 300C, ceea ce înseamnă că resursele motoarelor vor fi transmise punţii spate. Va exista însă şi opţiunea unei transmisii integrale, disponibilă pe versiunile ceva mai puternice.
Gama de motorizări va include multe unităţi supraalimentate, printre care şi un V6 Pentastar biturbo, de 3.6 litri, capabil să livreze 400 de cai putere. Nu este exclusă nici varianta unui diesel bi-turbo.
via | autoblog
Ce n-ai inteles din fraza asta?
Victor, NU cred ca este neaparat vina celor de la FIAT ca au stricat marcile de care zici (Lancia Alfa Romeo). Eu cred ca o duceau destul de prost inca dinainte sa fie cumparate (intradevar aveau cateva masini extraordinare, mai ales Lancia), deasemenea cred ca actualul mod in care merg lucrurile este pentru un viitor mai bun.
Noi, cei care apreciem masinile extaordinare (gen Lancia Delta, sau Alfa 8C) ar trebuii sa vedem lucrurile in ansamblu. In prezent majoritatea masinilor Iconice de pe piata sunt realizate de producatori care au in spate vanzari masive de alte modele astfel incat sa poata sustine efortul de dezvoltare pe care il cere o masina iconica. Eu cred ca, spre exemplu Mercede-Benz nu au neaparat nevoie, dpdv al profitului, de versinile AMG, la fel nici AUDI de versiunile RS, ba chiar i-ar scapa de multe batai de cap , dar le fac pentru ca aduc imagine.
Lancia acum nu vinde mai nimic, ar fi aiurea din partea lor sa aduca o noua Delta care sa rupa gura targului, pentru ca ar crea un efect destul de mic, nu mutla lume mai stie de Lancia, iar cei care stiu cred ca or sa cada o roata dupa 3 curbe. Prima data sa faca masini decente si apoi masini extrordinare, for the car freak to enjoy.
Va asigur ca Fiat si Chrisler isi permit sa finanteze proiectarea unei noi platforme.
Mai mult de atat, Maseratti vor imbunatati substantial platforma.
Platforma viitorului 300C este LY, un upgrade masiv la LX (care foloseste componente Mercedes), si nu vad ce anume e in neregula cu asta.
Cat despre Lancia, nu stiu care anume e problema cu ei, sunt pe profit de cativa ani, vand destul de bine. Obligatoriu le trebuie o masina sport (care vine peste 2 ani) si un SUV si totul e bine.
Alfa are neaparat nevoie de reimprospatare.
@Victor, citez din Evo: It compares to a Golf, very well indeed. It feels as well built nowadays and like we’ve said, driving the pair in close succession draws up surprising parallels. Stack the Giulietta up against any of its countless other foes – Megane, Focus, A3, 308 etc – and it’ll more than likely win you over. With prices set to start at around £17,000 (£19K with this engine), it’s very competitive in class.