Martin Winterkorn demisionează din fruntea Volkswagen: ”Sunt șocat de acest scandal. VW a fost și va rămâne viața mea”

de Bogdan Mirică
Miercuri, 23.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Martin Winterkorn și-a anunțat oficial retragerea din funcția de președinte al Grupului Volkswagen. Oficialul s-a arătat șocat de scandalul iscat în ultimele zile, dar a privit încrezător clarificarea poblemei.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

După ce presa internațională a tot bătut cuie în sicriul lui Winterkorn toată săptămâna, anticipând o demisie sau o demitere undeva la sfârșitul acestei săptămâni, se pare că rapiditatea cu care s-au succedat faptele au grăbit demisia omului cu cea mai înaltă funcție din cadrul Grupului Volkswagen. Martin Winterkorn a anunțat oficial că părăsește compania, într-un comunicat oficial, publicat pe site-ul de presă VAG. În cele câteva rânduri, Winterkorn caută să exprime șocul pe care l-a trăit în ultimele zile.

”Sunt șocat de evenimentele din ultimele zile. Însă, mai presus de toate, sunt șocat că a existat o asemenea conduită greșită la un nivel atât de mare, în cadrul Grupului Volkswagen”.

Sunt șocat că a existat o asemenea conduită greșită la un nivel atât de mare, în cadrul Grupului Volkswagen.

Martin Winterkorn
fostul președinte Volkswagen Group

Ca și în declarațiile anterioare, Winterkorn și-a asumat răspunderea pentru rezultatele frauduloase ale motorului diesel echipat cu un sistem de păcălire a testelor de mediu.

”Ca CEO îmi asum responsabilitatea pentru neregulile găsite la nivelul motoarelor diesel și am cerut Consiliului de conducere să fie de acord cu încetarea funcției mele. Fac acest pas în interesul companiei, chiar dacă în acest moment nu sunt conștient de nici o eroare pe care am făcut-o din poziția de lider.”

Fac acest pas în interesul companiei, chiar dacă în acest moment nu sunt conștient de nici o eroare pe care am făcut-o din poziția de lider

Martin Winterkorn
fostul președinte Volkswagen Group
Winterkorn susține că Volkswagen Group are nevoie de un restart și la nivel de conducere.
”Prin urmare, eliberez calea pentru un început nou odată cu demisia mea”, a declarat Winterkorn.

Oficialul a ținut să precizeze și că procesul de clarificare și transparență trebuie să continue. Winterkorn susține că este singura modalitate prin care Volkswagen Group va depăși această criză gravă și va recâștiga încrederea fanilor și clienților săi.

Comunicatul se încheie într-o notă personală: ”Am fost întotdeauna condus de dorința de a servi această companie, pe clienții și pe angajații ei. Volkswagen a fost, este și va fi mereu viața mea.”

Cine este Martin Winterkorn?

Esential 68 de ani este vârsta lui Martin Winterkorn.
1993 este anul în care Winterkorn s-a alăturat Grupului Volkswagen.
2007 este anul în care a fost numit în funcția de CEO al Grupului Volkswagen.
În vârstă de 68 de ani, Martin Winterkorn și-a început activitatea în cadrul Grupului Volkswagen în anul 1993, atunci când devenea șeful grupului de asigurare a calității în cadrul Volkswagen AG. Înainte de asta, Winterkorn și-a clădit o carieră de succes în cadrul unei alte companii germane de succes: Robert Bosch GmbH.

În anul 2000 a devenit membru în Comitetul de conducere al Volkswagen în cadrul departamentului de dezvoltare tehnologică. În tot acest timp, Winterkorn a fost personajul cheie în convingerea lui Ferdinand Piech, CEO-ul Volkswagen, că noul Beetle este o idee ce se poate materializa. Începând cu anul 2002, Winterkorn devine președintele consiliului de conducere al Audi AG și se ocupă în paralel de alte mărci ale grupului, cum sunt Seat și Lamborghini.

Începând cu anul 2007, Martin Winterkorn devine președintele executiv Volkswagen AG, înlocuindu-l pe Bernd Pischetsrieder.

Duelul cu Piech și primele semne ale declinului

Funcția este păstrată de-a lungul celor opt ani, chiar dacă înainte de această demisie, scaunul lui Winterkorn s-a mai clătinat o dată, în primăvara acestui an, după o dispută cu același Ferdinand Piech, nepotul lui Ferdinand Porsche, inventatorul modelului Beetle, o prezență constantă în conducerea concernului Volkswagen în ultimii 20 de ani.

În vârstă de 78 ani, Piech a demisionat în aprilie din toate funcțiile pe care le deținea în cadrul grupului în urma unui război intern cu Winterkorn.

Urmareste Automarket
Tensiunile dintre cei doi lideri au devenit clare după ce Piech a fost izolat de restul membrilor din consiliul acționarilor care l-au susținut pe Winterkorn în urma unui vot de 5 la 1. Un comunicat al grupului publicat pe 17 aprilie îl numea pe Martin Winterkorn drept cel mai bun posibil președinte al Grupului VW. Forțat de aceste împrejurări, Piech a demisionat o săptămână mai târziu. Soția sa, Ursula, și-a depus la rândul său demisia din toate funcțiile pe care le deținea în cadrul grupului VW.

Comentarii (26)

  • Bine ca nu o fost socat cand o masluit testele de emisii !
    Si din cate stiu emisiile tin si de consumul oficial, cu cat mai putine emisii cu atat mai mic este consumul.
    20 16
  • romanul poet
    s-a spart buboiul si a iesit....puroiul
    25 14
  • Babacul credea ca-i prosteste pe americani cum ii prosteste pe europeni. Mai bine sa isi vada de pensia lui,a terfelit imaginea vw rau de tot. Mai are cineva incredere in nemti??
    12 1
  • qwerty
    Daca sunt baieti destepti pot incerca sa ajunga la o intelegere.
    VW pune la dispozitia tuturor tehnologia creari motorinei sintetice in schimbul scutirii de amenzi. VW isi spala pacatele, toata lumea are de castigat.
    Motorina sintetica nu polueaza deoarece CO2 ul este absorbit din atmosfera in momentul producerii.

    http://www.automarket.ro/stiri/audi-a-reusit-sa-produca-motorina-sintetica-din-apa-si-dioxid-de-carbon-62143.html
    10 16
  • inexorabil
    Va fi exact ca în lumea basmelor: balaurul şi-a pierdut cel mai mare dintre capete, dar îi va creşte imediat altul la loc, graţie căruia balaurul va părea şi mai fioros…

    Ce truc superb: şeful companiei acuzate pleacă cu demnitatea făcută zob (pe bune, deci nu simulează!), ceilalţi membri ai CA sperând ca lumea să uite repede acest episod de coşmar (au de unde să se inspire şi de ce să-şi fortifice încrederea: amnezia incurabilă a maselor le asigură politicianiştilor perpetuarea în fruntea bucatelor) şi totul să reintre în “normalitate”. Vă încumetaţi să puneţi pariu că nici dracu’ nu va mai fi preocupat de “Dieselgate” peste câteva săptămâni, iar învăţămintele de rigoare vor rămâne o adorabilă iluzie?...Înainte de a forma un substrat profesional, economic, social, politic şi moral, Dieselgate înseamnă un subiect mediatic, care trebuie “vânturat” de prostimea planetară până când acesta va ajunge la faza de platou, adică nu va mai emite niciun iz care să ademenească marele public…Comportamentul nostru standard de consumatori mediatici se întemeiează pe tipicul lăcustei , care, prin natura firii ei, după ce pustieşte o arie, trece la următoarea, complet nepăsătoare faţă de precedenta. Aşa am fost dresaţi…Nici cerul şi nici pământul nu ne vor putea schimba (salva). Fideli acestui “raţionament”, probabil că ne vom delecta în curând cu GM-ignitionkeygate.
    16 7
  • Mai las-o nene directore cu textele ptr. presă și fraierii care v-au cumpărat nemaipomenitele voastre motoare.
    Pregătește buzunarul ptr. viitoarele procese și spune simplu : Vraja reclamei... cu pedale voksvagin.
    15 7
  • Era si normal. Intr-o lume normala. Pacat de el si toata munca lui. Dar ce s-a intamplat este intr-adevar greu de inteles, de acceptat si de uitat.

    Eu sunt foarte curios ce masuri va lua VW pentru repararea imaginii. Paradoxal sau nu, cred ca generatiile urmatoare de masini se vor merita din plin sa le cumperi. Sunt sigur ca se vor uita cu microscopul la fiecare aspect, pentru ca nu-si mai permit un alt scandal de proportiile astea.
    17 16
  • hazard
    La 16 milioane de euro salariul anual cred ca si eu mi-as da demisia fara retineri :)
    7 1
  • @zarnesteanu.........
    Grupul VAG e prea puternic sa cada asa dintr-o data.......chiar daca cu acest scandal marca Vw va avea de suferit......
    Marci precum Skoda(care a ocupat un loc fruntas in materie de fiabilitate intr-un studiu recent)...Seat...care nu sunt masini rele......si binenteles marci ca Bentley, Audi si Porsche care au intradevar masini exceptionale.......or sa tina grupul VAG pe linia de plutire......
    Plus de asta grupul VAG 'le are' cu marketing-ul......asa ca nu se pune problema in privinta imaginii......chiar daca Vw va avea de tras ca marca in urmatoarea perioada.....restul marcilor din grup o va trage inspre bine....
    11 16
  • bai ce-mi place ! acum vad cum crapa pielea pe mutra manelistilor .... se adevereste ca am fost destept can am refuzat sa-mi cumpar TDI ....
    25 13
  • romanul cu pareri
    poisibil sa se sparga concernul

    1. Porshe
    2. Bentley
    3. Lamborghini
    .
    .
    .
    7 8
  • inexorabil
    MW declară negru pe alb că îşi asumă responsabilitatea pentru o şarlatanie cu care sunt sigur că dânsul, personal, n-are nicio legătură şi nici nu cunoştea problema, cu atât mai puţin “dedesubturile” ei! Iată un gest demn de un bărbat cu “cojones”, unul adevărat! Dar, totodată, cum menţionam mai sus, demisia lui face parte din tactica deja stabilită la nivel de corporaţie pentru a drege busuiocul cât mai repede cu putinţă, având în vedere că regula de aur a economiei nu se schimbă niciodată: time is money…Chiar dacă băieţii se aleg, inevitabil, cu imaginea publică şifonată rău, însă, repet, norocul lor va fi că starea de oprobriu (cu ecou mondial) nu va dura mult în secolul super-vitezei (adică al tranziţiei continue de la un subiect de showbiz la altul, astfel că, în esenţă, tocmai tranziţia este showbiz-ul!).

    Oricum, revenind la ideea principală (cea despre curajul de a te dovedi bărbat), iată ce scriam eu pe AM în data de 16.06.2014, pe marginea unui recall operat de GM --- reproduc cel mai semnificativ pasaj: “N-or fi locatarii din RC usi de catedrala, dar faptul ca isi asuma unele masuri radicale si imperios necesare trebuie judecat in granitele lui exprese, ca atare. De regula, recunoasterea unor greseli, ca si fuga, este rusinoasa, dar sanatoasa. De fapt, as vrea sa vad atitudini similare in cazul „germanelor". Oare n-or fi motive?”...
    8 7
  • @inexorabil, dorinta ti s-a implinit :):)
    2 4
  • Nu si-a dat demisia, a fost fortat sa plece.
    Parca ieri isi cera scuze si vroia sa aiba intelegere de la clienti.
    Domnul a fost ajutat sa demisioneze de multe firme germane pe care le tragea in jos.
    Dar acum sunt si eu curios cine e dispus sa-i ia locul avand in vedere rahatul prezent. Mie mi se pare sinucidere curata sa te bagi la carma unei firme care se indreapta catre faliment.
    8 6
  • pai e cam clar, Piech l-a sapat pe Winterkorn.
    4 4
  • @tzenu
    Eu vad lucrurile putin diferit: cred ca firmele care plutesc si sunt valoroase se vor desprinde de VW pentru a nu fi trase in jos. Asta pentru ca VW nu-si va reface imaginea prea curand. Pe langa scandalurile astea prevad ca vor aparea si altele legate de distributia defectuoasa, pome de apa, AC care pica chiar si in garantie. Vizate sunt si motoarele TSI 1.2 si 1.4 benzina.
    11 8
  • Cica VW a fost si va ramane ''viata lui'' . Deci practic se traduce, ca viata lui ''se simte'' bine printre C02 si monoxid de carbon .Imi place, imi place aceasta mentalitate nemteasca desavarsit de inteligenta.
    8 17
  • @inexorabil, si eu cred ca MW nu prea stia despre acest lucru, cum ca emisiile de noxe erau foarte mari. Nu stiu, omul asta nu prea era apreciat de cei din conducere si a fost uneori controversat. Practic subalternii lui cu functii de conducere au facut asa cum au vrut ei... si 'l-au lucrat". Pentru ca daca apareau belele, Winterkonr era primul luat la intrebari. Personal il apreciez pentru ca a avut ceva in pantaloni sa spuna ferm si pe pozitie, fara nici un ocolis "da, dom'ne! suntem vinovati, eu sunt vinovat, ne pare foarte rau si COLABORAM cu americanii ca sa reparam aceasta greseala". Asa ca eu nu il vad chiar atat de vinovat pe MW si imi pare rau de el pentru toata munca depusa in toti anii cat a fost la conducere. A reusit sa creasa cota de piata a lui VW, sa creasca vanzarile in general si sa fie la un pas sa faca din compania lui cea mai mare din lume. Citesc comentariile de pe-aici si imi dau seama cat de mult era urat acest om de foarte multi. Si asta pentru ca se vede ca era un om care iubeste foarte mult acest domeniu. De-as VW a si a ajuns unde este acum, la un pas de locul 1 in lume. Mare, mare pacat. Mai avea putin. Asta nu scuza insa niste anchete zdravene, pentru ca pana la urma ce s-a aflat este de neconceput.
    5 2
  • memoria e acuta 9 zile, peste 45 de zile iar or sa ne sufoce cu reclame. Nu poti avea incredere in niste oameni lipsiti de simtul umorului.
    4 0
  • TC1900
    ce mincinos jegos si ipocrit

    poate cativa ani de jail si niste confiscarea averii l-ar face sa ii para rau cu adevarat.
    6 1
  • Mitica blajinul
    Asta este doar inceputul.Curand o sa bubuie si butoiul American.Inca nu au dat publicitatii studiul despre siguranta masinilor americane, care sunt mai slabe cu @33% decat cele europene. S-au speriat cand au vazut rezultatele, asa ca le-au ascuns.Dar au inceput sa iasala iveala. Toti producatorii fac magarii.Sper ca asta va fi o cotitura in industria auto.Nici japo nu stau foarte linistiti.
    1 6
  • Citez: " Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a anuntat ca Volkswagen a recunoscut ca a manipulat nivelul emisiilor si pe masinile din Europa. "

    De asemenea : "Joi, actiunile BMW au scazut cu peste 9,3% la Frankfurt, dupa ce AutoBild, publicatie a tabloidului Bild, a scris ca un model BMW depaseste cu mult limitele europene de emisie de gaze poluante ".

    Se va opri aici sau ....?!
    5 1
  • Update : este vorba de BMW X3 xdrive 20d : conform studiului, depaseste valoarea ( oficiala , din datele tehnice BMW) de NO2 de cel putin 11 ori .
    1 1
  • ...interesant de stiu si care sunt diferentele de testare a materiilor poluante( pt auto) intre EU si SUA : daca in SUA , testarea se efectueaza cu autovehiculul(fizic) ruland pe bancul de proba , in Europa totul este doar o simulare teoretica, deci permite ca rezultatele finale sa fie mult mai avantajoase pt producator, dar total diferite de realitate.
    2 1
  • Motiv de bucurie pentru cocalarimea romana, vor putea importa jafuri germane la sfert de pret pana de Craciun. Un cadou ideal !
    Baieti, oricat de cocalari prosti ati fi, nu va dati batuti si negociati la sange cu germanii. Puteti lua acum X3, X5 sau superbul X6 dizal cu 5000 euro la super oferta !
    6 1
  • Dacă în America ăștia au tupeul să umble cu eschrocherii, pe piața din Ro oare cum o fi ?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru