CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
După ce presa internațională a tot bătut cuie în sicriul lui Winterkorn toată săptămâna, anticipând o demisie sau o demitere undeva la sfârșitul acestei săptămâni, se pare că rapiditatea cu care s-au succedat faptele au grăbit demisia omului cu cea mai înaltă funcție din cadrul Grupului Volkswagen. Martin Winterkorn a anunțat oficial că părăsește compania, într-un comunicat oficial, publicat pe site-ul de presă VAG. În cele câteva rânduri, Winterkorn caută să exprime șocul pe care l-a trăit în ultimele zile.
”Sunt șocat de evenimentele din ultimele zile. Însă, mai presus de toate, sunt șocat că a existat o asemenea conduită greșită la un nivel atât de mare, în cadrul Grupului Volkswagen”.
Ca și în declarațiile anterioare, Winterkorn și-a asumat răspunderea pentru rezultatele frauduloase ale motorului diesel echipat cu un sistem de păcălire a testelor de mediu.
”Ca CEO îmi asum responsabilitatea pentru neregulile găsite la nivelul motoarelor diesel și am cerut Consiliului de conducere să fie de acord cu încetarea funcției mele. Fac acest pas în interesul companiei, chiar dacă în acest moment nu sunt conștient de nici o eroare pe care am făcut-o din poziția de lider.”
Winterkorn susține că Volkswagen Group are nevoie de un restart și la nivel de conducere. ”Prin urmare, eliberez calea pentru un început nou odată cu demisia mea”, a declarat Winterkorn.
Oficialul a ținut să precizeze și că procesul de clarificare și transparență trebuie să continue. Winterkorn susține că este singura modalitate prin care Volkswagen Group va depăși această criză gravă și va recâștiga încrederea fanilor și clienților săi.
Comunicatul se încheie într-o notă personală: ”Am fost întotdeauna condus de dorința de a servi această companie, pe clienții și pe angajații ei. Volkswagen a fost, este și va fi mereu viața mea.”
Cine este Martin Winterkorn?
În vârstă de 68 de ani, Martin Winterkorn și-a început activitatea în cadrul Grupului Volkswagen în anul 1993, atunci când devenea șeful grupului de asigurare a calității în cadrul Volkswagen AG. Înainte de asta, Winterkorn și-a clădit o carieră de succes în cadrul unei alte companii germane de succes: Robert Bosch GmbH.În anul 2000 a devenit membru în Comitetul de conducere al Volkswagen în cadrul departamentului de dezvoltare tehnologică. În tot acest timp, Winterkorn a fost personajul cheie în convingerea lui Ferdinand Piech, CEO-ul Volkswagen, că noul Beetle este o idee ce se poate materializa. Începând cu anul 2002, Winterkorn devine președintele consiliului de conducere al Audi AG și se ocupă în paralel de alte mărci ale grupului, cum sunt Seat și Lamborghini.
Începând cu anul 2007, Martin Winterkorn devine președintele executiv Volkswagen AG, înlocuindu-l pe Bernd Pischetsrieder.
Duelul cu Piech și primele semne ale declinului
Funcția este păstrată de-a lungul celor opt ani, chiar dacă înainte de această demisie, scaunul lui Winterkorn s-a mai clătinat o dată, în primăvara acestui an, după o dispută cu același Ferdinand Piech, nepotul lui Ferdinand Porsche, inventatorul modelului Beetle, o prezență constantă în conducerea concernului Volkswagen în ultimii 20 de ani.
În vârstă de 78 ani, Piech a demisionat în aprilie din toate funcțiile pe care le deținea în cadrul grupului în urma unui război intern cu Winterkorn. Tensiunile dintre cei doi lideri au devenit clare după ce Piech a fost izolat de restul membrilor din consiliul acționarilor care l-au susținut pe Winterkorn în urma unui vot de 5 la 1. Un comunicat al grupului publicat pe 17 aprilie îl numea pe Martin Winterkorn drept cel mai bun posibil președinte al Grupului VW. Forțat de aceste împrejurări, Piech a demisionat o săptămână mai târziu. Soția sa, Ursula, și-a depus la rândul său demisia din toate funcțiile pe care le deținea în cadrul grupului VW.
Si din cate stiu emisiile tin si de consumul oficial, cu cat mai putine emisii cu atat mai mic este consumul.
VW pune la dispozitia tuturor tehnologia creari motorinei sintetice in schimbul scutirii de amenzi. VW isi spala pacatele, toata lumea are de castigat.
Motorina sintetica nu polueaza deoarece CO2 ul este absorbit din atmosfera in momentul producerii.
http://www.automarket.ro/stiri/audi-a-reusit-sa-produca-motorina-sintetica-din-apa-si-dioxid-de-carbon-62143.html
Ce truc superb: şeful companiei acuzate pleacă cu demnitatea făcută zob (pe bune, deci nu simulează!), ceilalţi membri ai CA sperând ca lumea să uite repede acest episod de coşmar (au de unde să se inspire şi de ce să-şi fortifice încrederea: amnezia incurabilă a maselor le asigură politicianiştilor perpetuarea în fruntea bucatelor) şi totul să reintre în “normalitate”. Vă încumetaţi să puneţi pariu că nici dracu’ nu va mai fi preocupat de “Dieselgate” peste câteva săptămâni, iar învăţămintele de rigoare vor rămâne o adorabilă iluzie?...Înainte de a forma un substrat profesional, economic, social, politic şi moral, Dieselgate înseamnă un subiect mediatic, care trebuie “vânturat” de prostimea planetară până când acesta va ajunge la faza de platou, adică nu va mai emite niciun iz care să ademenească marele public…Comportamentul nostru standard de consumatori mediatici se întemeiează pe tipicul lăcustei , care, prin natura firii ei, după ce pustieşte o arie, trece la următoarea, complet nepăsătoare faţă de precedenta. Aşa am fost dresaţi…Nici cerul şi nici pământul nu ne vor putea schimba (salva). Fideli acestui “raţionament”, probabil că ne vom delecta în curând cu GM-ignitionkeygate.
Pregătește buzunarul ptr. viitoarele procese și spune simplu : Vraja reclamei... cu pedale voksvagin.
Eu sunt foarte curios ce masuri va lua VW pentru repararea imaginii. Paradoxal sau nu, cred ca generatiile urmatoare de masini se vor merita din plin sa le cumperi. Sunt sigur ca se vor uita cu microscopul la fiecare aspect, pentru ca nu-si mai permit un alt scandal de proportiile astea.
Grupul VAG e prea puternic sa cada asa dintr-o data.......chiar daca cu acest scandal marca Vw va avea de suferit......
Marci precum Skoda(care a ocupat un loc fruntas in materie de fiabilitate intr-un studiu recent)...Seat...care nu sunt masini rele......si binenteles marci ca Bentley, Audi si Porsche care au intradevar masini exceptionale.......or sa tina grupul VAG pe linia de plutire......
Plus de asta grupul VAG 'le are' cu marketing-ul......asa ca nu se pune problema in privinta imaginii......chiar daca Vw va avea de tras ca marca in urmatoarea perioada.....restul marcilor din grup o va trage inspre bine....
1. Porshe
2. Bentley
3. Lamborghini
.
.
.
Oricum, revenind la ideea principală (cea despre curajul de a te dovedi bărbat), iată ce scriam eu pe AM în data de 16.06.2014, pe marginea unui recall operat de GM --- reproduc cel mai semnificativ pasaj: “N-or fi locatarii din RC usi de catedrala, dar faptul ca isi asuma unele masuri radicale si imperios necesare trebuie judecat in granitele lui exprese, ca atare. De regula, recunoasterea unor greseli, ca si fuga, este rusinoasa, dar sanatoasa. De fapt, as vrea sa vad atitudini similare in cazul „germanelor". Oare n-or fi motive?”...
Parca ieri isi cera scuze si vroia sa aiba intelegere de la clienti.
Domnul a fost ajutat sa demisioneze de multe firme germane pe care le tragea in jos.
Dar acum sunt si eu curios cine e dispus sa-i ia locul avand in vedere rahatul prezent. Mie mi se pare sinucidere curata sa te bagi la carma unei firme care se indreapta catre faliment.
poate cativa ani de jail si niste confiscarea averii l-ar face sa ii para rau cu adevarat.
De asemenea : "Joi, actiunile BMW au scazut cu peste 9,3% la Frankfurt, dupa ce AutoBild, publicatie a tabloidului Bild, a scris ca un model BMW depaseste cu mult limitele europene de emisie de gaze poluante ".
Se va opri aici sau ....?!
Baieti, oricat de cocalari prosti ati fi, nu va dati batuti si negociati la sange cu germanii. Puteti lua acum X3, X5 sau superbul X6 dizal cu 5000 euro la super oferta !