Record istoric: Dacia a vândut aproape jumătate de milion de maşini în 2013
TOP 5 CREŞTERI ÎN UE | ||||
Poziţie | Marcă | Înmatriculări trimestru 1/2014 | Înmatriculări trimestru 1/2013 | Creştere (procente) |
1 | Dacia | 90.560 | 63.467 | +42.7 |
2 | Lexus | 6.867 | 5.181 | +32.5 |
3 | Mazda | 46.710 | 35.802 | +30.5 |
4 | Suzuki | 44.336 | 36.283 | +22.2 |
5 | Jeep | 6.709 | 5.649 | +18.8 |
La nivel European, toate marile pieţe au înregistrat creşteri în primul sfert al anului curent, spun cei de la ACEA.
Cea mai mare creştere din Europa îi revine pieţei din Regatul Unit, de 17.7 procente, unde Dacia a debutat anul trecut. Următoarele pieţe în materie de creşteri au fost, în ordine, Spania, Franţa, Germania şi Italia. Deloc întâmplător, marca Dacia a înregistrat rezultate bune pe toate pieţele respective, în diferite momente, în decursul anilor trecuţi. Franţa este cea mai mare piaţă de export pentru Dacia, urmată de pieţele din celelalte ţări menţionate în acest paragraf, semn că strategii Grupului Renault au reuşit să intuiască din timp ţările în care trebuie extinsă reţeaua mărcii din Mioveni şi au aşteptat ca rezultatele să apară.New York Times despre Dacia: "E cea mai hot marcă din Europa"
TOP 5 VOLUM VÂNZĂRI ÎN UE | ||||
Poziţie | Marcă | Înmatriculări trimestru 1/2014 | Înmatriculări trimestru 1/2013 | Schimbare (procente) |
1 | Volkswagen | 381.808 | 365.115 | +4.6 |
2 | Opel/Vauxhall | 222.666 | 204.660 | +8.8 |
3 | Renault | 212.872 | 190.294 | +11.9 |
4 | Peugeot | 203.323 | 184.788 | +10.0 |
5 | Audi | 179.227 | 163.436 | +9.7 |
PIAŢA AUTO DIN ROMÂNIA A CRESCUT CU 18.8% ÎN PRIMUL TRIMESTRU
În urma rezultatelor slabe înregistrate în 2013, piaţa auto din România a avut o creştere în primul trimestru al anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În luna martie, spre exemplu, piaţa auto din România a crescut cu 47.7%, pe când în primul trimestru, aceasta a crescut cu 18.8%.
Traducând în volume, ne referim la 4.577 autoturisme înmatriculate în martie 2014 şi 13.345 unităţi înmatriculate în primele trei luni ale anului curent. Dacia rămâne cea mai populară marcă auto din România, titlul pe care constructorul din Mioveni este aşteptat să-l păstreze şi în următorii ani. Pe următoarele poziţii se clasează, în ordine, mărcile Skoda, Volkswagen şi Ford. În luna martie, înmatriculările de modele noi de la Dacia, Skoda şi Ford au crescut semnificativ faţă de acceaşi lună a anului precedent, creşterile fiind de 63.55%, 71.99% şi 82.89%, arată datele DRPCIV.TOP 5 PIEŢE ÎN UE | ||||
Loc | Ţară | Înmatriculări trimestru 1/2014 | Înmatriculări trimestru 1/2013 | Schimbare (procente) |
1 | Germania | 711.753 | 673.957 | +5.6 |
2 | Marea Britanie | 688.122 | 605.198 | +13.7 |
3 | Franţa | 446.609 | 433.882 | +2.9 |
4 | Italia | 376.519 | 355.818 | +5.8 |
5 | Spania | 202.128 | 180.725 | +11.8 |
... | ||||
20 | România | 13.345 | 11.233 | +18.8 |
Via AGERPRES | ACEA | DRPCIV
dar ti-ai luat un.... Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess ca era pe stoc, nu?
Oricum la 14-15k euro merita 4x4 de la Dacia, ideea e sa nu pui pe el optionale.
A spune "belgienii de la ACEA" numai pentru ca sediul organizatiei este la Bruxelles e la fel cu a spune "belgienii de la NATO".
Comparatiile cu alte masini noi sunt de-a dreptul hilare. Duster full costa 19 000 de euro. Cu banii astia nu-ti vei cumpara niciodata ASX cu aceleasi dotari. Mai mult decat atat, ASX-ul nu va intra niciodata unde intra Duster-ul. Despre Kuga sh? Masina aia e un Focus cocotat! Nu are nici macar diferential blocabil! Cum sa o compari cu Duster? Mai mult decat atat, in momentul in care te vei duce sa-ti face CASCO, calculatia va incepe de la un prest mai degraba apropiat de cel al masinii noi decat de cel real, de vanzare.
Daca vorbim despre pret si daca evitam sa comparam mere cu pere, adica nou vs sh, Duster are doar doi competitori seriosi in ochii celui care isi doreste un 4x4 capabil.
Primul este lada Niva. Avantaje: mult mai capabila in off road si mult mai ieftina, are reductor si este pe sasiu. Dezavantajele insa aduc Duster-ul in prim-plan: rusoaica consuma mult, are o tehnologie a anilor '80, dotarile de siguranta sunt ca si inexistente. Prin urmare cine isi doreste totusi o masina de zi cu zi, va alege Duster.
Al doilea competitor este Suzuki Gimny. Este intr-adevar extrem de capabil in off-road, Insa principalul dezavantaj il reprezinta spatiu.
Restul celorlalte SUV-uri de pe piata, fie sunt mult mai scumpe, fie sunt departe de a avea performantele off road ale Duster-ului.
Si inca ceva. Cei care denigreaza SUV-ul romanesc, nu pricep faptul ca sunt oameni care aleg Duster, nu din economie, ci pur si simplu pentru ca le place simplitatea acestui model. Ei nu pricep faptul ca in Anglia sunt exponenti ai unor familii nobiliare care prefera sa circule cu Defender si nu cu Vogue si asta nu pentru ca nu si-ar permite Range Roverul.
Pana la urma, cainii latra, dar caravana trece. Strainiii cumpara Dacia, in timp ce noi, romanii ne tort straduim sa-i gasim defectele, iar daca nu i le gasim, i le inventam.
Lasand la o parte producatorul. strict tehnic? Ce are in plus 4x4 de la ASX fata de Duster? Si despre care Nissan vorbesti pentru ca Duster are un 4x4 de origine Nissan?
Trebuie sa fim corecti pana la capat , mai am o luna pana fac 4 ani cu Dusterul meu 4x4 motor diesel 107cp, esp, pack-look, culaore metalizata, geamuri electrice pe spate 18000E, am dreptul sa comentez
1. Duster este un SUV super corect - pret/calitate eu sunt multumit de ea in proportie de 80% daca costa 15500E era perfecta
2. facelift este mult mai scump, aceeasi dotare costa 20000E (fara navigatie), la bani astia ca roman corect (exclud din discutie oameni care compara BMW cu 200000km la 10000E cu Logan nou) se gandesc profund daca merita investitia, am condus varianta noua este un pas inainte, dar nu stiu daca face 2000E
3. Duster nu este un offroad, comparatia cu Niva si Gimmy este complicata. Niva care este o hirca de masina am folosit-o la pescuit daca vrei sa te chinui o folosesti, nu are dierctie, nu are frane, iti trebuie casti pentru protectia timpanului cand mergi, . Gimmy nu cred ca este in aceleasi segment
Ai dreptate pe fond. Eu am spus ca sunt doar ca Duster este o alternativa pentru cei care isi doresc un 4x4, nou, capabil si care sa poata fi folosit si zi de zi.
Am condus ASX culmea, exact modelul asta pe care il recomanzi tu. Si nu in drive-test ci cam 100 de km pe niste drumuri de munte. Marturisesc ca nu mi-a placut absolut de loc. Zgomot mare in interior. Ruliu destul de mare. Nu mi l-as cumpara niciodata. La acelasi buget as alege un Grand Vitara cu ochii inchisi sau un Subaru XV, cu ochii inchisi!
E o treaba de gusturi pana la urma, nu doar una de buget. -:)))
Eu gandesc asa daca Daca nu-mi place Dusterul dar am bani de ASX, mai pun 3000 si-mi iau XV. Chiar nu se compara!
Din review XV a iesit castigator dar ziceau ca e foarte aproape de asx, avantajul XV ca e mai nou probabil. Nu stiu daca se justifica diferenta de 3000-4000 de euro