Esential
400.000 | de unităţi pe an este capacitatea de producţie a uzinei din Tanger. |
2 | modele va produce Dacia în Tanger: Lodgy şi un vehicul utilitar. |
400.000 | de unităţi pe an este capacitatea de producţie a uzinei din Tanger. |
2 | modele va produce Dacia în Tanger: Lodgy şi un vehicul utilitar. |
Alianţa Renault-Nissan a inaugurat astăzi uzina sa din Tanger, Maroc, o facilitate strategică pentru construcţia de automobile din gama entry-level, mai exact produsele Dacia. Rezultatul unor investiţii de un miliard de euro, fabrica marocană dispune de o capacitate de producţie de 400.000 de unităţi anual şi vine cu o serie de tehnologii menite să reducă impactul asupra mediului înconjurător.
Parteneriatul dintre Regatul Marocului, Renault şi Veolia Environment a făcut ca uzina din Tanger să se laude cu emisii mai mici cu 98% decât cele ale unei uzine convenţionale cu aceeaşi capacitate de producţie. În cifre, asta înseamnă 135.000 de tone de CO2 care nu mai ajung în atmosferă. De asemenea, noile tehnologii introduse de francezi au redus consumul de apă cu 70% şi au împiedicat deversarea deşeurilor industriale în natură.
Activitatea uzinei va demara cu producţia a două modele noi Dacia.
Unul este deja familiar publicului european, fiind aşteptat să debuteze oficial în cadrul Salonului de la Geneva: Lodgy. Alături de noul monovolum, Dacia va mai asambla aici un model misterios, despre care constructorul român nu oferă foarte multe informaţii. Din comunicatul de presă reiese că este vorba despre "un mic model utilitar, disponibil şi în versiunea de vehicul pentru persoane".Judecând după înrudirea modelelor Renault şi Dacia am putea fi tentaţi să credem că oficialii au în plan un model utilitar de talia lui Kangoo, ce va fi vândut în variantă pentru pasageri, ceva mai accesibilă decât Lodgy.
Noua uzină din Tanger va ajuta Dacia să îşi îmbunătăţească ritmul de producţie si va susţine celelalte uzine de la Piteşti şi Casablanca, unde se asamblează deja la capacitate maximă.
La inaugurarea uzinei a fost prezent şi Carlos Ghosn, preşedintele alianţei Renault-Nissan, care a declarat: "Renault si Nissan impartasesc marile ambitii de dezvoltare industriala ale Regatului Maroc.
Datorita angajamentului Renault si a partenerilor sai, si a sustinerii impecabile din partea guvernului marocan, uzina noastra este pe drumul cel bun pentru a deveni o noua referinta in industria auto mondiala."
Dacia Pitesti va fi sigur afectata pe termen lung de acesta chestie ..precum si Uzinele Renault din Franta.
Ontopic:
capacitatea de productie e usor mai mare decat cea de la Mioveni si daca facem un calcul simplu, Dacia ar putea atinge la turatie maxima ~750.000 unitati pe an, ceea ce e f bine. Se apropie de Skoda, fara ca macar sa vanda in China cum fac cehii...
Mai mult, datorită automatizării la Tanger vor lucra cel mult 6.000 de angajaţi, în timp ce la Automobile Dacia sunt deja 13.500.
Spre comparaţie, în timp ce în România Renault cheltuieşte cu salariile aproximativ 144 mil. euro anual, în Franţa la Douai cheltuielile sunt de 105 mil. euro, iar în Maroc la Tanger se va ajunge la cel mult 17,3 mil. euro."
-13500 este cu fabricatie motor am auzit ca sunt si furnizori instalati pe platforma din Mioveni,uzina Tanger nu are are acelasi lucru
- Douai are vreo 4500 de oameni si cred ca este automatizata cat de cat, deci in bilant trebuie luat si intretinerea acestui lucru
Este sigur ca daca RENAULT, dar este valabil pt toti constructorii gasesc o zona mai ieftina si au conditii cat de cat isi vor face uzina acolo