Comparativ cu perioada similară a anului trecut, tendinţa este una clară: modelele de dimensiuni mari au înregistrat creşteri semnificative, în timp ce modelele mici suferă.
Astfel, cu peste 125.000 de unităţi, BMW X5 a devenit cel mai vândut SUV din gama constructorului german, cu o creştere de aproape 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşteri semnificative a raportat însă şi BMW X6 (+40%), care a ajuns la aproape 33.000 de unităţi, în timp ce BMW X4 a depăşit 40.000 de exemplare.
Aceste rezultate vin însă pe fondul unei scăderi destul de abrupte a vânzărilor de SUV-uri mici. Cel mai drastic declin este înregistrat la mezinul X1, care a suferit o scădere de aproape 30% la 82.000 de unităţi, în timp ce X3 abia a reuşit să mai depăşească pragul psihologic de 100.000 de exemplare.
Performanţele înregistrate de BMW X5 au permis companiei germane să raporteze un profit de 2.35 miliarde de euro, în creştere cu 4.3% şi peste aşteptările analiştilor.
Model | Ian-Sep 2015 | Ian-Sep 2014 | Schimbare |
BMW X1 | 82.258 | 116.722 | -29.5% |
BMW X3 | 100.137 | 116.015 | -13.7% |
BMW X4 | 40.920 | 7.199 | +568% |
BMW X5 | 125.739 | 104.997 | +19.8% |
BMW X6 | 32.857 | 23.394 | +40.5% |
Între timp, fanii BMW sunt darnici şi în privinţa celor două modele electrice plug-in.
Constructorul german a evitat să menţioneze performanţele separate pentru BMW i3 şi BMW i8, însă vânzările cumulate ale acestora s-au dublat comparativ cu primele nouă luni ale anului trecut, depăşind pragul de 20.000 de unităţi.Gama | Ian-Sep 2015 | Ian-Sep 2014 | Schimbare |
BMW i | 20.576 | 10.540 | +95.2% |
Via BMW
Petrolul o fi la praguri istorice, dar vreau sa le vad si la pompa, deocamdata nu prea:)