Despre parteneriatul dintre BMW și Toyota s-a tot scris în ultimii ani, însă toată lumea s-a întrebat care vor fi rezultatele în cazul proiectului comun pentru dezvoltarea unei sportive. Este destul de clar că acest proiect vizează noua generație a modelului BMW Z4 și o renaștere a legendarului Toyota Supra.
Se pare că faza de proiectare este într-un stadiu avansat, noile modele urmând să ajungă pe piață în 2018. Ambele vor fi construite de uzina Magna Steyr din Austria, acolo unde Grupul BMW producea Paceman și Mini Coupe, două modele care nu vor mai avea un înlocuitor. Locul lor va fi luat de cele două sportive, producția estimată de cei doi parteneri fiind de 60.000 de unități pe an.
Despre înlocuitorul actualului Z4, un model care are deja o carieră îndelungată pe piața europeană, se știe că se va numi Z5 și va avea dimensiuni ceva mai mari. Platforma va fi aceeași cu cea folosită pentru Toyota Supra și va presupune renunțarea la acoperișul hard-top, folosit de actualul model, în favoarea unuia din pânză. Acesta va cântări mai puțin și nu va afecta performanțele de accelerare și consum.Despre gama de motorizări se vehiculează posibilitatea de a vedea chiar și o versiune hibrid, dezvoltată cu ajutorul celor de la Toyota. Ea va debuta mult mai târziu și va completa o gamă deja existentă, care va include motoare cu patru sau șase cilindri. Vârful de gamă va fi un V6 bi-turbo, capabil să dezvolte 400 de cai putere. Transmisiile automate și manuale vor fi similare și pe Supra și pe Z5, ca de altfel și arhitectura suspensiei posterioare și a diferențialului.
via ilsole24ore
Toyota Supra era concurentul lui Nissan GT-R, acum poate doar Honda Nsx o sa-l concureze.
GT-R-ul exista din 2007. Toyota Supra a fost scoasa din productie in 2002. 5 ani diferenta intre o masina a carei productie s-a oprit si a uneia a carei productie a inceput. Deci vorbesti despre o concurenta inexistenta.
Iar cel mai tare concurent pentru Toyota Supra (2jz) a fost Nissan GT-R r34
Daca habar nu ai, uitat-te macar la Furios si Iute
Z5 probabil va folosi acelasi motor ca si M4 pentru versiunea de varf.
Ca cilindree ar putea fi pe aceeasi lungime de unda cu Godzilla (Tot V6 are si ala) acuma depinde cati cai va avea.
Cat despre greutate citesc ca va fi si mai greu. In 5 ani o sa ajunga o masina "sport" sa aibe 2 tone. Daca ar face si ei masini mai usoare ar realiza ca pot pune si motoare mai mici deci mai putina bataie de cap pentru ei. Bine sunt sigur ca exista si alte motive pentru greutatea mereu in crestere(sisteme de siguranta etc.).
Ce diferenta de modele, ma? Unu' e SUV si unu' salupa? GT-R este R35. Skyline-ul din F&F este R34. Godzilla se numeste de la R32 incoace. E diferenta de generatii, nu modele.
Ah, si Supra IV (ca sigur o stii doar pe aia) a fost rival direct cu R34. In Japonia Supra, NSX si GT-R au fost mereu "sfanta treime".