Mariajul BMW-PSA Peugeot-Citroen s-a incheiat
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In ultimii ani BMW si PSA Peugeot Citroen si-au unit fortele pentru a produce o noua gama de motoare de 1.4 si 1.6 litri care sa propulseze o serie de modele ale constructorilor francezi si a doua generatie Mini.
Cele doua mari grupuri au incercat astfel sa reduca costurile dezvoltarii si sa dezvolte o tehnologie competitiva, ceea ce se pare ca au reusit. Mai mult decat atat, cele doua mari grupuri au publicat in 2006 planuri de reevaluare a joint-venture-ului care promiteau o apropiere mai mare.
Acesta mariaj se va destrama insa potrivit unor declaratii recente ale lui Klaus Draeger, directorul executiv al departamentului de dezvoltare BMW, care a afirmat ca intreaga colaborare cu PSA a ajuns la final. Replicile din cealalata tabara nu au intarziat sa apara, Christian Streiff, boss-ul PSA, declarand ca in ciuda rezultatelor foarte bune costurile de dezvoltare erau prea mari.
In aceasta vara BMW a refuzat o propunere de colaborare in domeniul tehnologiei motoarelor cu Mercedes, ceea ce inseamna ca in viitorul apropiat constructorul bavarez va produce singur propulsoarele.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Mercedes vine acum tare din urma cu motorul DiesOtto, care e ceva demential in materie de tehnica. Are si Volkswagen ceva asemanator, dar necesita o benzina sintetica.
Iar acum pentru amatorii de masini americane si asiatice, spuneti-mi ce tehnologie revolutionara au introdus astia? E adevarat ca Fordul a cooperat cu Peugeot-Citroen pt motoare diesel, iar japonezii stau bine la electroica, aprindere si consumuri...dar in rest nu cunosc vre-o tehnologie super rafinata dezvoltata de ei...poate doar la masinile hibride sau cele pe baterii de ioni de litiu (Toyota Prius).
Servus!
Asa ca mai au ceva ani buni de muncit.
Gandeste-te de ce oare Mercedes vrea motoare de la BMW? Pt ca asta stiu sa faca cel mai bine de cand sunt ei! ;)
Mai citeste! Bafta!
Din propria mea esperienta si observati de piata in cursul a 20 de ani am tras concluzia respectiva.
Deschideti ochii si priviti.
http://motors.listings.ebay.com/_W0QQsocmdZListingItemList?sofocus=pf&sbrftog=1&fcl=3&socmd=ListingItemList&catref=C3&frpp=50&from=R2&fccl=1&satitle=&sacat=6006%26catref%3DC6&a39=1934&a41=-24&a38v1y=&a38v2y=2002&a10239=-24&a39705=-24&a10244=-24&alist=a39%2Ca41%2Ca38v1y%2Ca38v2y%2Ca10239%2Ca3801%2Ca85%2Ca10246%2Ca33512%2Ca10241%2Ca10244%2Ca39705&pfmode=1&reqtype=2&gcs=13&pfid=2473&pf_query=&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&sabfmts=1&saobfmts=insif&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&sadis1=100&fpos1=ZIP%2FPostal&lsot1=&fsop=2%26fsoo%3D2&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=&sadis2=100&fpos2=ZIP%2FPostal&lsot2=
Asa cum admiram supermodlele pe Fashion Channel si ne culcam cu nevestele de acasa...
Car-userul are nevoie de motoare care sa duca min. 200k, fiabile si economice iar Japonezii au reusit cel mai bine sa ofere chiar acest lucru...Toata stima ptr BMW dar privind strict acest capitol au fost (si nu numai ei) batuti de Honda si Toyota...La ce japonezii sunt inca slabi sunt motorizarile Diesel...