“Guvernul Federal deține o flotă enormă de mașini pe care le vom înlocui cu mașini electrice curate produse în America de americani,” a anunțat noul Președinte Joe Biden.
În acest moment, aparatul de Stat al SUA numără 650.000 de mașini, dintre care doar 3.200 sunt electrice. Casa Albă nu a menționat pe ce perioadă se va derula această tranziție a electrificării, însă costurile se ridică la 20 de miliarde de dolari.
Joe Biden declarase în campania prezidențială că va promova achiziția mașinilor ecologice pentru flotele federale, de stat, poștale și locale.
Noul președinte american a făcut și un anunț legat de construcția a 550.000 de puncte de încărcare pentru mașini electrice în SUA și de intensificarea activității de cercetare și dezvoltare în zona energiei regenerabile.
Via Reuters
Dacă Trump era pro petrol, în speranţa păstrării producţiei enorme a SUA
Biden este pentru economia verde.
Să ne aducem aminte că vice preşedintele, doamna în cauză este din California - stat american cu orientări foarte verzi.
Ştire : americanii se retrag de la proiectul de gaze din Marea Neagră pentru că schimbă investiţiile cu cele green din alte zone.
Cum era acel video youtube în care DEJA AZI producerea şi transportul energiei solare şi eoliene sunt SUB ENERGIA DIN CĂRBUNE ŞI GAZE ŞI CHIAR ŞI SUB NUCLEAR, şi asta FĂRĂ NICIO SUBVENŢIE !
Iar producţia de solar plus baterii (sistemul complet, deci produce în reţea curent mereu şi noaptea) este ca preţ SUB CĂRBUNE !
FĂRĂ SUBVENŢII !
Apoi să vedeţi efectul mega bateriei Tesla din Australia!
În doar puţini ani de funcţionare, dealtfel din primul an, având doar 2% din piaţa de echilibrare a reţelei australiene, câştigă 90% din profitul pieţei !!!!
Nu există cuvinte mai magice pentru cine ştie economie.
În 3-5-7 ani de zile va exista punctul de inflexiune, de never return, în care piaţa petrolului dar şi a gazelor va decade vertiginos.
La fel cu piaţa PC/laptop....
Toată lumea foloseşte telefonul smart şi laptop doar cine are nevoie neapărat pentru muncă sau şcoală.
- Europa 15 milioane unitati;
- S.U.A. 17 milioane;
- China 27 milioane.
Semnalul administratiei Biden nu putea sa fie altul in conditiile in care Europa si China au inceput deja sa dea trendul masinilor electrificate iar Japonia si Coreea de Sud urmeaza sa urmeze exact acelasi drum.
Altfel, fara indoiala, industria auto din S.U.A. ar fi ramas in urma dpdv tehnologic iar masinile electrice ale grupurilor VW, BMW, HONDA s.a. ar fi dominat piata auto de acolo, in curand.
Din acest motiv, atat GM cat si FORD au simtit de 2-3 ani piata auto mondiala si s-au indepartat treptat de vechile concepte, incepand sa investeasca MASIV in masinile electrificate (PHEV si BEV).
Doar cu o floare (TESLA) nu se (putea) face primavara...si in S.U.A....
In general democratii sunt mai progresisti pe cand republicanii sunt mai conservatori si merg pe petrol (si razboi cand e cazul). Cu toate astea, diferenta principala intre actualul si fostul presedinte este cu totul alta. Dar nu aia merita dezvoltat aici.
Referitor la incurajarea productiei locale de automobile electrice mi se pare un lucru de bun simt.
Cred ca se poat observa diferentele intre abordarile marilor puteri: China a interzis vanzarile de ICE daca nu se atinge cota de 10
% electrice per producator, europa taxeaza producatorii in functie de emisiile la nivel de flota iar SUA se lanseaza o licitatie pentru multe unitati. In state nu stiu sa existe vreo alta masura la nivel federal care sa incurajeze producatorii sa dezvolte/vanda modele electrice. De aici vine probabil si intarzierea lor in a produce modele electrice competitive (desi inceputurile au fost promitatoare ).
Referitor la sfarsitul gazului si petrolului in 3-5 ani....cred ca mai tre sa asteptam. Sunt convins ca electrificarea transporturilor va aduce niste beneficii dar nu cred ca schimbarea va veni peste noapte, cu atat mai putin la generarea de electricitate. La momentul asta cea mai ieftina energie electrica este cea produsa din gaze, si cred ca va mai dura ceva pana sa se poata produce volume mari de energie electrica din alte surse.
La ce prețuri au modelele electrice, alături de faptul că situația economică devine tot mai grea la nivel mondial, nu prea mulți își vor mai permite să cumpere o mașină nouă. Și dacă nu se vor vinde mașini noi, nu prea mai ai nici de unde lua SH dacă cineva ar fi interesat de o electrică SH pe viitor. Poate doar de la companiile care își mai permit să le cumpere.
Pe lângă toate astea, ni se propovăduiește ba că nu avem nevoie de mașini, ba că trebuie să le împărțim. Apoi o să ni se zică că nu avem nevoie de terenuri și case (unii deja propovăduiesc asta) și uita așa ajungem la... știți voi cine sub o altă formă :) Și apoi probabil ni se va spune că și traiul la comun e o soluție unde îți împarți nevasta/soțul cu alții. Au mai avut unii pe la noi ideea asta dacă vă amintiți.
Orice ar spune cei care sunt pentru rărirea automobilelor, nimic nu îți oferă libertatea de mișcare ca automobilul personal. Poate doar mersul pe jos, dar nu poți merge sute de km pe zi. Nici autobuzul, nici trenurile, nici ce mai propovăduiesc ei nu îți oferă libertatea de mișcare pe care o oferă automobilul personal.
Cei care au îmbrățișat aceste ideologii, probabil se vor simți bine să trăiască în oraș. Pentru că orașele sunt cele care adoptă toate acestea în principal. Pentru ceilalți, viața în oraș va deveni tot mai grea și mai sufocantă.
Vă place libertatea? Aveți o casă sau un teren la țară? Țineți bine de ele că în viitorul apropiat există șansa să vă fie mai folositoare decât credeți. Și să vă ofere liniștea și libertatea pe care orașele deja nu le mai oferă și nici nu o vor mai face.
Mai știi când au apărut tabletele și se cânta prohodul laptopurilor? Nu era chiar acum mult timp. Între timp știi cui i s-a cam cântat prohodul? Exact, tabletelor. În rest, laptopurile își văd nestingherit de treabă.
America pierde pentru ca nu mai dicteaza piata, ci mintile incetosate ale catorva scelerati. Daca America s-a dus, lumea s-a dus. Scapa cine poate.
Asta cu termice mai ieftine este din cauza costului IMENS şi ASCUNS al distrugerii atmosferei şi implicit a sănătăţii oamenilor şi a vieţii pe pământ, în general.
Cât plăteşte VAG pentru diesel-gate?
Dar cât ar trebui să plătească industria petrolului pentru milioane de morţi de cancer pulmonar, sau scurtarea vieţii fiecăruia dintre noi???
Cât costă 1 an din viaţa părinţilor dvs dle Republican?
Vânzările şi PC au scăzut enorm şi vor scade în continuare (cu o mică creştere datorată covid)
Nu au dispărut dar nu mai sunt pe departe vedeta!!!
Vedeta azi este telefonul.
Laptopul tragi de el până crapă, nu îl schimbi, dar telefonul poate în fiecare an sau la 2-3 ani.
Apoi tabletele cu keyboard ataşat, vor fi în câţiva ani mai puternice decât media laptopurilor de azi şi.... la revedere PCuri şi chiar laptopuri.
Vor fi un procent infim.
În 3-5-7 ani este începutul sfârşitului pentru petrol şi gaze.
Pentru cărbune deja a început.
Noapte bună, America, fiindcă nu se ştie când vei mai prinde zorii…
PS. Acest rătăcit irecuperabil de Electrikkk continuă să susţină, cu patos orbesc (chiar că este băgat în priză, că tot o adoră), aceleaşi enormităţi legate de “poluare”…Nu păcăleşti pe nimeni, Zdreleo! Opreşte-te, până nu devii literalmente grotesc.
Carbunele e in cadere din cauza ca gazul e mai ieftin nudin cauza ca eolienele si solarele ar fi mai ieftine.
Cand nu bate vantu si e ceata, eolienele si solarele is cele mai scumpe ca nu produc nimic.
Eu am simtit direct efectul gazelor de esapament si este destul de vizibil ca nu face bine. Doar daca nu vrei sa vezi nu o faci.
Tera se degradeaza si natural, dar noi in loc sa incercam stoparea, o acceleram.
Era cazul sa generalizam tehnologii de captare a gazelor, nicidecum sa scoatem toxine neprielnice vietii din pamant.
Ignoranta ii va costa pe urmasii vostrii, eu deocamdata nu am
Ce am intentionat sa subliniez este valabil pentru orice solutie ecologica, fata de una clasica, inclusiv pompe de caldura vs centrale pe gaz, ca tot amintea Edikk anterior de ele, orice solutie eco, responsabila social merita subventionata pana ajunge la masa critica de utilizatori care va inclina balanta in favoarea ei, apoi solutiile vechi se elimina de la sine.
Sa se interzica cele care chiar polueaza mult, de la Euro4 in jos, pentru moment, apoi ITP pe bune.
Cand spui ca esti responsabil cu electrica prin oras, chiar ai electrica, sau vorba vine, ca asa este la moda ?
" Cei care nu-si permit decat harburi, sa le interzica". De acord, nicio problema, dar este o problema cand consideri ca ti se cuvine ajutorul de stat pentru o electrica, pana cand ajung la o masa critica, pai asta inseamna enorm de multi bani, exista transport public, sau bicicleta, este foarte ecologica.
Nu te bagi la avioane si vapoare ? Sa vedem, nu toate cursele sunt utile pentru umanitate, de exemplu navele de croaziera luxoase nu sunt utile, zborurile aiurea pentru city breakuri nu sunt utile, navele gigant care transporta marfuri, doar unele sunt, altele transporta marfuri...inutile, comandate online.
Solutiile vechi se elimina de la sine, de acord, dar interzicerea vechiului si avantajarea noului, cu orice pret, NU inseamna de la sine.
@ACE
Ai si procentele electricelor la acele vanzari totale ? Ca sa vedem ce inseamna masa critica subventionata inca 10-15 ani de acum incolo, fonduri enorme, in timp ce alte sectoare sunt sub finantate.
La avioane aiurea pt city brake-uri si nave incarcate cu bazaconii, ai dreptate, dar acolo greu putem influenta. Si e vorba totusi de poluarea directa, in comunitatile cu populatie densa, parca mai putin te afecteaza un vapor la mii de km pe ocean decat cand mergi pe trotuar si zeci de masini fumega langa tine. Mediul, intr-o anumita limita, ca orice sistem, are si capacitatea de absorbtie a socurilor, de purificare, de curatare, pana ajunge poluarea de la vapor la tine, intr-o concentatie infinitezimala, deja 99% (zic din burta, evident) s-a pierdut. Dar stand la semafor, iei din plin si 100% noxa Touaregului.
Sincer, aş încinge aceste caricaturi (nu doar ipocriţi, nu doar impostori) greu comparabile în istorie până când ar deveni ele însele staţii de încărcare, dacă tot nu este gata “infrastructura”.
În loc de concluzie: indigestă faună…
Dar VAG si Mercedes ce Euro au softat? :))
Hai sa fim seriosi, electricele sunt viitorul, dar nu in Romania.
Tineti voi in Romania sh diesel de la germani, ca sunt bune. Bune pentru limitati.
Vezi:
https://insideevs.com/news/482202/europe-world-biggest-plugin-electric-car-market-2020/
Bravo EU de data asta!
Aşadar (şi aşadeci, precum se exprima un mucalit), tot mai mulţi pământeni dau la o parte, fără ezitare, pâcla înşelătoare de teorii şi promisiuni Globo-melioriste. Iar pe frunte poartă un mesaj inechivoc şi categoric: “Use your brain!”…