Marea Britanie a fost unul dintre primele state europene care a anunțat în 2017 că intenționează să interzică vânzarea de mașini diesel și pe benzină ca măsură pentru reducerea poluării.
Inițial, termenul a fost stabilit pentru anul 2040, însă experții au avertizat că într-o astfel de situație pe străzile din Regatul Unit vor continua să circule astfel de mașini și după 2050.
Între timp, noul Guvern condus de Boris Johnson a decis să devanseze termenul, care a fost stabilit acum pentru anul 2035. În plus, pe listă au fost incluse și mașinile hibride, inclusiv cele cu alimentare la priză, astfel că după 2035 vor putea fi achiziționate doar mașini electrice.
Anunțul a fost făcut chiar de premierul Johnson cu ocazia unui eveniment în care a detaliat planurile pentru conferința COP26 pe teme climatice, care va avea loc la Glasgow în luna noiembrie.
"Găzduirea COP26 este o oportunitate importantă pentru Marea Britanie și națiunile din jurul lumii de a face un pas înainte în lupta împotriva schimbărilor climatice", a declarat el.
Franța a anunțat anterior o decizie similară pentru 2040, în timp ce Norvegia își propune să realizeze acest obiectiv peste numai 5 ani, în 2025.
De asemenea, Uniunea Europeană a propus recent ca vânzările de mașini diesel și pe benzină să fie interzise pe teritoriul său și, implicit, în România, din 2040.Via Automotive News, BBC
Poate până atunci japonezii rezolvă treaba cu hidrogenul și introducerea lui pe piață, ca să le de-a un pumn în barbă electrificaților ăstora din guverne și celor ce spală creiere, băieții de la Iași au rezolvat problema hidrogenului să nu mai fie atât de periculos, (stocarea mai bine spus) pe lângă asta mulți producători auto gigant sunt interesați de ce au creat băieții, așa că, încă o problemă a hidrogenului este rezolvată pentru viitor.
Ah, iar cei trei grei sunt Toyota, Volskwagen și Daewoo
Nici ai lor (politicienii) nu sunt cu mult mai bravi ca ai nostri, doar ceva mai spalati si cu ceva mai multa frica de lege.
Păi, Boris tată, te mai poţi pretinde conservator cu astfel de planuri şi măsuri ?!?
Şi, hei, şi pe matale te-a apucat febra schizofrenică a “schimbărilor climatice” ?!?
Ştiţi ceva? Ia duceţi-vă…bip-bip (autocenzură)…cu Brexitul vostru, cu tot! De fapt, eu aşa înţeleg: că vă pretaţi, cu seninătate, la eco-epilepsie, adică v-aţi săltat doar formal din cloaca bruxelleză.
Mare decepţie…Şi n-a trecut nici măcar o săptămână de “independenţă”. Eh, fac pe prostul – doar ştiţi că am anticipat această turnură post-Brexit.
În concluzie, nicio doctrină politică nu merită crezută/urmată…Pe Glob, astăzi, trădarea se confundă cu respiraţia.
Paraziti care doar in UK au de ex. +1500 castele-domenii dar le merita ca muncesc mult, nu?
Iar mister Boris e doar un alt manechin vorbitor-dansator cum ii cinta adevaratii tartori prea ocupati ca sa apara public.
Cu ZOE la 30k+ euro nu vad prea curand cozi la dealeri. Promisiuni sunt dar nimic concret nu se executa.
Si sa nu mai spunem de ipocrizia europenilor, care marseaza ca tampitii doar pe masinile electrice, dar nu iau in calcul ca extractia si procesarea metalelor necesare electrificarii totale vor polua mai mult decat toate motoarele clasice la un loc. Dar ce conteaza, sa moara africanii si sud-americanii, ca "este" multi oricum.
Si inca ceva ce idiotii astia de politicieni nu iau in considerare: efectele sociale majore!!! Industria auto genereaza printre cele mai multe locuri de munca (nu doar in fabricile de asamblare) si in tot lantul de aprovizionare (producatori si furnizori de piese, materiale, logistica...tot-tot-tot). Daca se merge pe interzicerea vanzarii de benzinare, diesel si hibride, vanzarile vor scadea radical, deoarece in 15 ani preturile la electrice nu se vor putea reduce atat de mult incat sa isi permita toata lumea, asa cum se intampla acum. Din cauza scaderii vanzarilor, producatorii vor trebui sa dea afara sute de mii de oameni, daca nu chiar milioane!!! Pe langa asta, toti furnizorii si prestatorii de servicii vor fi de asemenea afectati. Va dati seama ce impact economic major va fi in toate Europa (UK + UE)??? Sa nu mai pomenim de revoltele sociale care cu siguranta vor avea loc... Fuck... De-asta spun ca nu este chiar asa usor sa interzici vanzarile de masini cu motoare clasice si sa nu fie niste efecte catastrofale. Dar mno, pentru asta ai nevoie de oameni cu mai mult de 2 neuroni, ca sa gandeasca cu adevarat in detaliu toate implicatiile unor astfel de masuri.
Faceti un calcul simplu. Cate masini se vand in momentul de fata in Europa? In 2019, s-au vandut 15.805.752 (sursa: https://www.acea.be/press-releases/article/passenger-car-registrations-1.2-in-2019-21.7-in-december).
Sa spunem ca 5% sunt doar electrice (desi este o supraestimare)...asta inseamna cca 790.000...imaginati-va pana in 2035 vanzari de 20 de ori mai mari pentru electrice, pentru a ajunge la aceleasi cifre de vanzari ca in prezent...sunt mai optimist de felul meu, dar de data asta ceva nu suna bine...
Culmea este că vor să şi îi întreacă.
Este halucinant că vor interzicerea tututor maşinilor termice, inclusiv PHEV şi să rămână doar cu EV.
Nici Norvegia nu a mers aşa de departe.
Dar cum ziceam UK este extrem de bogată şi oricum NU ESTE MINCIUNĂ până în 2050 vor ajunge cu 80%-100% energie electrică numai din energie verde !!!
Vor scăpa de carbune şi petrol, va rămâne un 0-15% gaz.
Au deja iar alte parcuri eoliene off shore în construcţie cu blade cele mai mari din lume!