Lansarea a tot mai multe mașini 100% electrice sau hibride cu încărcare la priză și vânzările tot mai mari ale acestui tip de vehicule pun presiune nu doar pe rețeaua de stații de încărcare, ci și pe cea de transport a energiei electrice. În acest context multe state europene pregătesc investiții majore pentru a își recalibra infrastructura.
Marea Britanie, unul dintre statele care și-a impus ca țintă interzicerea vânzărilor de mașini alimentate cu benzină sau motorină în 2030, a realizat că înainte de a impune o astfel de măsură trebuie să pună la dispoziția utilizatorilor de mașini electrificate (100% electrice – BEV și hibride cu încărcare la priză – PHEV) o rețea corespunzătoare de stații de încărcare.
Autoritatea de Reglementare a Pieței Energiei din Marea Britanie (Ofgem) a decis să realizeze o investiție de 300 de milioane de lire sterline (350 mil. euro) în următorii doi ani pentru a susține extinderea parcului auto și așa în creștere de vehicule electrificate.
Această sumă face parte dintr-un proiect mai amplu al guvernului britanic care prevede investiții de 40 de miliarde de lire sterline pentru reducerea emisiilor de CO2 ale întregii țări.Oficialii Ofgem notează că planul de investiții este necesar și trebuie implementat rapid pentru a nu frâna creșterea vânzărilor de vehicule BEV și PHEV. Ofgem consideră că o interzicere a vânzărilor de mașini convenționale nu poate fi pusă în practică fără o creștere majoră a rețelei de stații de încărcare pentru vehiculele electrificate.
Via economica.net
Sunt şi foarte bogaţi dar şi i-au direcţia corectă
Ia spune si ce probleme mai au englezii?
In afara ca vor sa evolueze si investesc in ceva de viitor, care e problema?
Poti sta linistit ca au baza in cocalarii romanasi care iau BMW diesel cu volan pe dreapta si le aduc in Romania ca sunt ieftine.
Vezi ca sunt alte probleme mai mari: apar utilitare electrice din ce in ce mai multe.
Asta cu masinile electrice deja e veche.
Tesla, Nikola, Volvo pregatesc tiruri electrice, Hyundai pe hidrogen, nu prea vad investitii in dieselurile astea care au autonomii de cate 1100km, dar in electrice e batalie. Chiar si pe la avioane se vorbeste de hibridizare.
Esti in urma tare, chiar daca ai 1100km range la troaca, tot inapoiat esti.
i-au????
Pe bune?!
Dacă tu crezi că am timp să scriu ca la examen, de pe laptop aşa frumos...
Scrie repede cu o mână de pe telefon...
Hai dacă ai idei de comentat bine
dacă te uiţi la firmituri.... vezi acolo jos singur pe podea, să le numeri
Daca tot renunti la o masina normala cu 1000 km autonomie ca sa iti iei una cu maxim 300, e practic acelasi lucru.