Marea Britanie: O şoferiţă ameninţă consiliul local cu justiţia dacă reduce limita de viteză
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Diane Greenwood, posesoarea unui BMW 320d şi mama a doi copii, a ameninţat consiliul local al oraşului Cleveleys cu un proces dacă vor reduce limita legală de viteză la 32 km/h în tot oraşul şi maşina sa va fi avariată. Britanica în vârstă de 47 de ani susţine că noua limită de viteză i-ar pune probleme automobilului său, prin faptul că motorul ar fi subturat în treapta a patra şi că turaţiile ar fi prea ridicate în treapta a treia şi se teme că propulsorul ar putea fi avariat la rularea pe distanţe mari la această viteză. Potrivit lui Diane Greewood, modelul 320d pe care îl conduce "se chinuie" să ruleze cu 35 km/h în treapta a patra, iar respectiva viteză tot depăşeşte limitele legale pe care vor să le impună membrii consiliului local al respectivei localităţi.
În timp ce rularea în regim subturat pentru o perioadă mai mare de timp este periculoasă pentru orice motor, aceasta afectează în mod special diesel-urile, ale căror filtre de particule se pot înfunda. Unele motoare moderne au în dotare sisteme de curăţare automată a filtrului de particule, dar acestea funcţionează tot prin arderea de combustibil şi produc poluare nenecesară.
Doamna Greenwood susţine că locuieşte în respectiva localitate de trei decenii şi că limitele de viteză au fost reduse de mai multe ori de-a lungul timpului, iar niciun accident fatal nu a avut loc în acea perioadă, deşi vitezele permise în zonele rezidenţiale erau mai mari. Şoferiţa spune că automobilul său este folosit în principal pentru drumuri scurte în oraş şi în apropierea oraşului şi nu consideră că schimbarea maşinii este o soluţie.Oficialii consiliului local susţin că cererea şoferiţei este exagerată şi că o persoană care conduce un BMW nu este oricum interesată de mediu, vehiculul fiind mai mult un simbol al statutului social. Oficialul care a răspuns acestei plângeri a completat: "Modelele BMW sunt fabricate în Germania, unde multe oraşe au o viteză maximă de 30 km/h în zonele rezidenţiale, aşa că imposibilitatea rulării la 32 km/h a acestui vehicul nu spune prea multe în favoarea industriei auto din Germania". Potrivit cifrelor prezentate de această campanie, reducerea limitei de viteză la 32 km/h în zonele rezidenţiale reduce rata rănirilor cu o cincime şi reduce emisiile cu 12%, deşi creşte timpul unei călătorii cu doar 40 de secunde.
Managerul de siguranţă în transporturi al ţinutului Lancashire, de care apariţine şi localitatea în care locuieşte Diane Greenwood, a declarat că această limită de viteză măreşte probabilitatea supravieţuirii pietonilor în cazul în care sunt loviţi de un automobil.O analiză a Ministerului Transporturilor din Regatul Unit arată că reducerea vitezei în mod voluntar la 32 km/h pe sectoarele de drum menţionate a dus la scăderea vitezelor medii în Portsmouth, oraşul în care s-a făcut experimentul în 2007, cu doar 1.6 km/h, iar rata deceselor şi a victimelor accidentelor rutiere a crescut. Mai multe grupuri de şoferi din această regiune vor să protesteze împotriva acestei iniţiative, pe care o denumesc exagerată. Respectivii şoferi susţin limita de viteză în apropierea şcolilor, pe drumurile lăturalnice şi în zonele rezidenţiale, dar nu şi în întregul oraş.
Via | Dailymail
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din O lume nebuna
-
Lando Norris, pilotul britanic de Formula 1, a parcurs un tur cu o mașină mai neobișnuită. Mai exact, pilotul McLaren a urcat la volanul unei mașini construite din piese Lego și a mers un tur pe circuitul Silverstone. (13.09)
-
Nissan a lansat oficial un parfum care îmbină mirosul de flori de cireș cu cel de anvelope. Noul parfum a fost creat într-un laborator din Shanghai. (24.05)
-
Citroen a dezvăluit o creație neobișnuită în forma unui car de război. Aspectul trăsurii este inspirat de celebrul Citroen 2CV, iar carul a fost creat special pentru noul film Asterix & Obelix: The Middle Kingdom. (24.02)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
si inca o chestie interesanta... si la ei se pune problema de statut daca ai asa masina =)))
Chiar ''misto'' tipa:)
@unckle - 320d e90 are 2200-2300 rpm la 32-35 km/h
numai are rost sa zic ca sunteti incompetenti, oricum o sa o rezolvati in stilul romanesc, "bueeeeyyy ia ca sterg eu comentariul asta, corectez ce e gresit si gata", nu ar fi prima data.
daca madama mai face valuri poate ar fi bine ca BMW UK sa dea catre presa un comunicat (asa fara tinta) cum ca viteza de 35km/h in viteza a 4 a nu distruge mecanica germana si ca, oricum, trebuie sa fii de-a dreptul DOBITOC (sau DOBITOACA dupa caz) sa rulezi intr-a 4 a cu 35 la ora. Apoi as merge la "fatza palida" sa-i comunic sa o lase balta cu revendicarile'i cretine ca imi strica imaginea.
Punct.
masura este foarte proasta, deoarece toate masinile consuma mai mult la 30 km/h fata de 50 km/h, deoarece se merge cu trepte mai mici de viteza - pe deasupra se uzeaaza mai repede motoarele
la a 4-a cum vrea doamna aia, moare dracu' motoru'...
si ca sa stii si tu masina aia merge lejer in a 6-a la 200, nici nu se chinuie, e in largu ei.
Sunt multi care au idei preconcepute cand vine vorba de BMW, mai ales aia care fac legaturi, parca simbiotice, cu cocalari/hoti/tigani, etc.
320d e o masina normala
masina prinde viteza maxima si cu a 5-a si cu a 6-a, a 6-a e de consum si sa nu-ti urle motoru la 200 km/h... ca doar germanii ii dau tare pe autostrazile lor...
du-te si fa un drive-test si convinge-te, si nu mai comenta aiurea...
E O MASINA NORMALA SI . "".""
E CORECT O VITEZA DE 35KM /H in locuri aglomerate
se poate folosi o treapta de viteza ma mica si gata motorul nu va fi afectat cu nimic ca doar nu e motor de acum 90 de ani in urma
si treaba cu vitezele
auzi a 6 de economie
-- treapata respectiva e prea mare fata de cuplul motor adica motorul nu are suficienta putere pe toata gama de rotatie si de aici fenomenul ca motorul nu se mai tureaza ori 'da sa moara ' la opunerea cu aerul
- de asta japonezele au in general rapoartele calculate sa nu opuna mai mult decat poate motoru -apare fenomen de supraturare - motorul invinge cu usurinta fortele ce le intampina
-greutatea masini -curent aer
- etc
salutare nu dati cu parul