Dacia Duster îşi păstrează 34% din valoare după trei ani, arată un studiu realizat de CAP, o companie din Regatul Unit specializat în valori reziduale. Modelul din Mioveni a strâns deja o listă de aşteptare de cinci luni pentru versiunile Access şi se mândreşte cu o valoare reziduală cu doar 2% mai mică decât cea a rivalilor din segment, care costă cu multe mii de euro mai mult, spun cei de la CAP. Rezultatul studiului îl avantajează şi pe Sandero, un alt model al gamei Dacia oferit pe piaţa din Regatul Unit, sugerând faptul că preţul accesibil al acestor modele nu se traduce şi printr-o devalorizare accentuată.
"Ştim cu toţii că Dacia Duster este un pachet grozav pentru orice doreşte un SUV practic, accesibil şi fiabil. Studiul celor de la CAP nu face decât să ne reafirme credinţa că este un model extrem de atractiv pentru clienţii britanici. După ce vor folosi unul, mă îndoiesc de faptul că mulţi clienţi vor dori vreodată să se despartă de iubitul lor Duster.
Dar, dacă vor avea nevoie să-l vândă vreodată sau să-l dea la schimb pentru un model nou de la dacia, nu vor pierde foarte mult. Nu pot să nu mă gândesc la modul în care previziunile pentru valoarea reziduală a lui Sandero vor zdrobi concurenţa, într-un viitor nu foarte îndepărtat", a declarat Phil York, directorul departamentului de marketing al diviziei Dacia din Regatul Unit.Versiunea entry-level a lui Dacia Duster a obţinut deja o cincime din numărul total de comenzi înregistrat până acum. Comenzile pentru Duster Acces au depăşit cu o treime previziunile iniţiale ale celor de la Dacia, iar comenzile pentru versiunile 4x4 au ajuns deja la o valoare dublă faţă de previziunile iniţiale. Versiunile de top ale lui Duster urmează aceeaşi tendinţă ca şi în celelalte pieţe pe care este oferit modelul acesta, reuşind să atragă două treimi din clienţii de până acum.
Via Newspress (înreg.)
si asta e de laudat?
Conform acestor procente, daca cumperi un Duster nou cu 15.000 euro, dupa 3 ani el valoreaza apoximativ 5.000 - 6.000 euro. ?!?!
Cine cunoaste piata auto, stie mai bine decat sa dea comentarii ca ale tale. Deprecierea se refera la o perioada de 3 ani sau 100.000 KM
Tu ai citit bine titlul? " Dacia isi pastreaza 34% din valoarea dupa 3 ani", deci cu cat se devalorizeaza dupa mintea ta? Poate ca titlul vroia sa spuna ca se depreciaza cu 34%, asta e cu totul altceva.
Kia Sportage 2.0 benzina din 2009 la ~75.000km se vinde cu 6.500 lire sterline, cand el costa nou 21.500 lire in UK. Pot urma si alte exemple...
http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201211304466873/sort/default/usedcars/maximum-age/up_to_4_years_old/price-from/4000/price-to/7000/model/sportage/make/kia/onesearchad/used/onesearchad/nearlynew/onesearchad/new/radius/1500/page/1/postcode/e981sn?logcode=p
Exemple de genul pe care l-ai dat tu exista, doar ca sunt mai putine si este vorba de masini care nu au la fel de multa cautare (nu este si cazul Daciei). In exemplul tau este vorba de un SUV compact, pe benzina, cu motor de 2000 cmc, care in oras consuma lejer peste 12l/100. Evident ca o varianta diesel echivalenta a acestei masini este mai scumpa.
Titlul nu este gresit in engleza ci oarecum cred ca adaptarea. Probil ca intradevar conteaza mult partea a 2-a cu cei 100.000 km.
Ce stiu sigur este ca in Anglia piata auto are in general alte reguli ca la noi si ca masinile la mana a 2-a sunt teribil de ieftine.
Vă asigur că fiecare comentariu de pe site este citit, analizat și moderat de echipa Automarket. Cât despre cererile voastre, răbdare, Toate la timpul lor. Există priorități și priorități. Mulțumim pentru că ne urmăriți și pentru sugestii. Sunt - și nu exagerez deloc când spun asta - foarte valoroase.
Sau pe asta ai rata-o ?
Dar faptul ca pui semnul egal intre piata romaneasca si cea britanica? Nici aici nu-ti suna un clopotel? Dialogul surzilor iti spune ceva?
@ertyberygert
Si ca o completare, in nordul Germaniei nu e prea diferita clima de cea din Anglia- ploua intr-o veselie("verificat pe propria piele" ca sa te citez ) si acolo s-au vandut la greu Dacii din 2005 incoace, fara probleme deosebite. Ah daca esti taran, o lovesti, n-o repari sau daca circuli pe drumuri cu piatra si pseudo-sosele ca-n Romania, atunci e f probabil sa-ti sara vopseaua, cu rezultat previzibil. Poate nu e zincata, dar e protejata cu imersie prin cataforeza si cerata pe dinauntru. Rezista si a demonstrat-o.
Mda,
incredibil cum unii inca mai au tupeul sa vina cu nascociri de acum 8 ani
O realitate din Anglia este ca impozitele si asigurarile sunt suficient de mari cat sa te determine sa te gandesti de doua ori inainte sa iei un 206 2.0hdi cu 2500lire in detrimentul unui 206 cu cel mai mic motor posibil si 10000lire ... in 5 ani iese diferenta numa din taxe.. si ai si masina noua.
Un alt aspect este nivelul de trai de acolo - in anglia se castiga ceva mai multi bani decat pe meleaguri dâmbovițene iar oamenii isi permit masini noi fara probleme. Un britișean si nevasta=sa castiga un minim de 1800-2000lire pe luna - plateste "viata" si chirie/rata/intretinere cu 1000-1500 iar apoi poate isi permite 60 de rate a 200lire pentru o masina de 10000 ... si tine masina 12ani.
Eu unul nu as vedea o astfel de statistica din anglia ca valabila si pentru restul europei.
@laucalin - foloseste si tu http://tinyurl.com/ pentru linkurile alea giganticce de pe mobile.ro
Ambele tabere au dreptate in felul lor. Unii zic ca o depreciere de 66% este relativ mare, subliniez relativ, asta inseamna ca afirmatia lor este logica daca o iei ca pe o cifra absoluta.
Altii spun ca rezultatul studiului e raportat la piata din UK, unde deprecierea la masinile second este, in general, ridicata (e si normal, avand in vedere particularitatea volanului pe dreapta, asta insemnand ca piata de desfacere se limiteaza, in prima instanta, doar la propria tara), si de aici ideea ca deprecierea este relativ mica, subliniez iar relativ.
Totul tine din ce unghi privesti afirmatia. Si mie mi se pare mare ca depreciere absoluta, dar raportata la piata UK, este mica. Logice sunt ambele afimatii.
Cand citesti o stire si vrei sa comentezi vei fi nevoit sa te inscrii pe loc. Niciun deranj. Dar dupa ce ai apasat OK nu esti redirectionat inapoi ci esti lasat in afara tuturor meniurilor. Trebuie sa te duci inapoi la articol.
Nu e fatal dar este enervant si in plus este un lucru usor de reparat.
Legat de articol as vrea sa intaresc cele spuse de unckle si de dan. Adevarul este intotdeauna la mijloc. Nu are rost sa insistam si sa ne certam. Iar relativ la ce spunea unckle "trist" pentru noi este ca 1500 - 2000 pe luna este salariul unui singur membru de familie. Si asta in conditiile in care este mediu calificat si are o slujba comuna. Un schelar sau un instalator care lucreaza la firma serioasa nu pleaca sub 3000 nici cu zile libere. Nu mai zic cat se castiga in IT. Fara sa adunam bonusurile :)
Atunci te cred si eu ca nu ma mai agit sa iau o masina la mana a 2-a. Coroborat si cu faptul ca la ei oamenii par a-si cumpara masinile cam fix pentru ce au nevoie (= daca am vazut 2 q7 in 2 saptamani e bine si nu am stat doar in casa) atunci e normal sa scada valoarea masinii enorm.
Esti complet paralel copilas. Asa-i cand nu-ti cumperi masina din bani munciti si conduci masina parintilor. Ce silicon visezi? Ce ulei?! Esti complet atehnic. Periodic, la cativa ani, se recomanda introducerea cerii in praguri, asta pentru o mai buna protectie in viitor si pt ca omul sa stea cu inima impacata. Dar ce sa intelegi tu, cand traiesti cu impresia ca ai ulei in praguri?! Penibil....