Marea Britanie: Dacia Duster îşi păstrează 34% din valoare după trei ani

de Sebastian Toma
Joi, 24.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Duster, cel mai accesibil SUV oferit în Regatul Unit, dovedeşte a fi unul dintre cele mai bune modele din segment la capitolul devalorizare, păstrându-şi 34% din valoare după trei ani.

Dacia Duster îşi păstrează 34% din valoare după trei ani, arată un studiu realizat de CAP, o companie din Regatul Unit specializat în valori reziduale. Modelul din Mioveni a strâns deja o listă de aşteptare de cinci luni pentru versiunile Access şi se mândreşte cu o valoare reziduală cu doar 2% mai mică decât cea a rivalilor din segment, care costă cu multe mii de euro mai mult, spun cei de la CAP. Rezultatul studiului îl avantajează şi pe Sandero, un alt model al gamei Dacia oferit pe piaţa din Regatul Unit, sugerând faptul că preţul accesibil al acestor modele nu se traduce şi printr-o devalorizare accentuată.

"Ştim cu toţii că Dacia Duster este un pachet grozav pentru orice doreşte un SUV practic, accesibil şi fiabil. Studiul celor de la CAP nu face decât să ne reafirme credinţa că este un model extrem de atractiv pentru clienţii britanici. După ce vor folosi unul, mă îndoiesc de faptul că mulţi clienţi vor dori vreodată să se despartă de iubitul lor Duster.

Dar, dacă vor avea nevoie să-l vândă vreodată sau să-l dea la schimb pentru un model nou de la dacia, nu vor pierde foarte mult. Nu pot să nu mă gândesc la modul în care previziunile pentru valoarea reziduală a lui Sandero vor zdrobi concurenţa, într-un viitor nu foarte îndepărtat", a declarat Phil York, directorul departamentului de marketing al diviziei Dacia din Regatul Unit.

Versiunea entry-level a lui Dacia Duster a obţinut deja o cincime din numărul total de comenzi înregistrat până acum. Comenzile pentru Duster Acces au depăşit cu o treime previziunile iniţiale ale celor de la Dacia, iar comenzile pentru versiunile 4x4 au ajuns deja la o valoare dublă faţă de previziunile iniţiale. Versiunile de top ale lui Duster urmează aceeaşi tendinţă ca şi în celelalte pieţe pe care este oferit modelul acesta, reuşind să atragă două treimi din clienţii de până acum.

Via Newspress (înreg.)

Comentarii (32)

  • deci stati sa inteleg. cumperi azi un duster cu 12k, iar peste trei ani il dai cu 4k?
    si asta e de laudat?
    23 61
  • Adica pierde 66% in 3 ani si asta este considerat excelent ?! Eu cred ca acest procent nu este un motiv de mandrie.
    Conform acestor procente, daca cumperi un Duster nou cu 15.000 euro, dupa 3 ani el valoreaza apoximativ 5.000 - 6.000 euro. ?!?!
    23 51
  • Sincer nici eu nu prea inteleg, cum dupa 3 ani mai ramai cu 34% din valoare , dar se considera ca nu pierzi prea mult daca vrei sa-l viinzi, pierzi 66% in 3 ani , cum sa fie putin? Probabil este o greseala.
    19 40
  • anti-prostie
    @mog
    Cine cunoaste piata auto, stie mai bine decat sa dea comentarii ca ale tale. Deprecierea se refera la o perioada de 3 ani sau 100.000 KM
    48 16
  • "New figures from CAP show that the Dacia Duster SUV is one of the least depreciating cars on sale. (...) The entry-level Access is forecast to retain an impressive 34% of its value (£3,025) after three years/60,000 miles." - SURSA: motortradenews.com
    54 4
  • @anti-prostie
    Tu ai citit bine titlul? " Dacia isi pastreaza 34% din valoarea dupa 3 ani", deci cu cat se devalorizeaza dupa mintea ta? Poate ca titlul vroia sa spuna ca se depreciaza cu 34%, asta e cu totul altceva.
    18 22
  • anti-prostie
    Eu am inteles foarte bine. Tu ai inteles? ps: 60.000 miles=100.000 km!
    24 15
  • Omule, eu ma refer la titlu, ce intelegi tu din titlu, acolo nu apare nici o mila sau km, pastrarea a 34 % dupa 3 ani inseamna o devalorizare de 66%, daca ai inteles e bine:)
    13 25
  • Cred ca ceva nu este in regula cu stirea asta. Pentru ca o masina a carei valoare scade la 34% dupa 3 ani e cam nasol.
    15 33
  • UN EXEMPLU:

    Kia Sportage 2.0 benzina din 2009 la ~75.000km se vinde cu 6.500 lire sterline, cand el costa nou 21.500 lire in UK. Pot urma si alte exemple...

    http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201211304466873/sort/default/usedcars/maximum-age/up_to_4_years_old/price-from/4000/price-to/7000/model/sportage/make/kia/onesearchad/used/onesearchad/nearlynew/onesearchad/new/radius/1500/page/1/postcode/e981sn?logcode=p
    41 5
  • Alt exemplu: acest Peugeot 308 sw hdi 90CP care nou a costat aproape 20000 de lire, dupa 3 ani costa 10200. Deci o devalorizare de sub 50% care tot e mare, cel putin in opinia mea.
    Exemple de genul pe care l-ai dat tu exista, doar ca sunt mai putine si este vorba de masini care nu au la fel de multa cautare (nu este si cazul Daciei). In exemplul tau este vorba de un SUV compact, pe benzina, cu motor de 2000 cmc, care in oras consuma lejer peste 12l/100. Evident ca o varianta diesel echivalenta a acestei masini este mai scumpa.
    12 29
  • Si sa le multumum celor de la Automarket pentru faptul ca, desi toata lumea cere un nenorocit de buton Edit de cativa ani, nimeni nu ne aude...
    15 26
  • BaditzaEx
    gresit titlul !
    14 1
  • Am mai formulat si eu cateva erori in site care sunt simplu si implicit ieftin de reparat. Daca chiar ar citi sugestiile ar fi mai util. Sau daca moderatorii ar face o lista. Pana la urma sunt solicitate de noi cei care urmarim situl unii si de ani de zile.

    Titlul nu este gresit in engleza ci oarecum cred ca adaptarea. Probil ca intradevar conteaza mult partea a 2-a cu cei 100.000 km.
    Ce stiu sigur este ca in Anglia piata auto are in general alte reguli ca la noi si ca masinile la mana a 2-a sunt teribil de ieftine.
    22 1
  • UK vs. Romania
    Pietele sunt diferite. Unii au trait atat de mult in Romania si sunt atat de inradacinati, incat nu mai vad nimic altceva. Devalorizarea mica e un punct forte pentru Duster in Marea Britanie.
    35 5
  • Pai tocmai asta e, ca devalorizarea este una mare, de peste 70% dupa 3 ani. cei de la Automarket mi-au modificat comentariile (multumesc ca le-au "curatat"... nu o zic ironic). Inseamna ca s-au mai uitat inca o data si au formulat corect stirea, ca isi pastreaza 34% din valoarea dupa 3 ani... adica se pierde in timpul asta 66% din pretul de cand era noua. Anonimule care iti dai cu parerea de mare experti, ti se pare putin?
    6 15
  • mircea
    @LauCalin, @Calingura

    Vă asigur că fiecare comentariu de pe site este citit, analizat și moderat de echipa Automarket. Cât despre cererile voastre, răbdare, Toate la timpul lor. Există priorități și priorități. Mulțumim pentru că ne urmăriți și pentru sugestii. Sunt - și nu exagerez deloc când spun asta - foarte valoroase.
    14 4
  • @LauCalin
    Formulata corect in stire e si urmatoarea fraza: "Access şi se mândreşte cu o valoare reziduală cu doar 2% mai mică decât cea a rivalilor din segment,"

    Sau pe asta ai rata-o ?

    Dar faptul ca pui semnul egal intre piata romaneasca si cea britanica? Nici aici nu-ti suna un clopotel? Dialogul surzilor iti spune ceva?
    23 2
  • Ca de obicei, ce spun eu si ce intelegi tu... Oricum nu ma mai mira nimic la tine. Mai citeste o data ce am scris eu si ce ai scris tu, poate vei intelege ceva. Daca nu, ghinion.
    8 12
  • @LauCalin
    Ce sa intelegem cand pui niste link-uri care duc spre mobile.ro, NU un site britanic? URL-uri sterse bineinteles de Automarket.
    13 1
  • Acel Peugeot pe care l-am dat exemplu era din Anglia, asta ca sa nu fi in ceata. Am si explicat. Si tocmai pentru ca link-ul nu mergea pus in intregime m-am legat de cei de la Automarket. Dar ai dreptate, nu ai ce sa intelegi din ce am scris in comentariul meu. Tu.
    5 18
  • ertyberygertygeruhrtjvdgtyb
    34 %?,,,binisor....am vazut marci mai bine cotate pe piata la niste preturi de nimic...dar sa nu uitam reversul medaliei:in uk este masinarae kk-lau..daca le pui bara-n bara probabil te-ai duce pina pe marte si-napoi(si asta si datorita ca au volanu pe dreapta ...deci foarte putine masini iesind din tara...exceptind fireste citiva conationali care vor sa se mindreasca in concediu sau cei care nu vor sa plateasca astronomicele preturi nemtesti pe masini de 3-400000km si prefera sa riste cu volan pe dreapata)...eu indraznesc sa spun ca dupa "valul" de inceput dacia se va vinde la second la 10-15% din valoare(mai ales ca intr-o clima umeda ca cea din uk dacia va rugini la greu..chestia cu ruginitu e verificata pe propia piele)
    2 22
  • @LauCalin
    Peugeout-ul era din... bla, bla.. Si vrei sa te credem? 1.pe mobile.ro nu sunt masini din anglia 2. comparatia trebuia facuta cu un suv sau cel putin un mpv 4x2 cu numitor comun garda la sol ridicata.

    @ertyberygert
    Si ca o completare, in nordul Germaniei nu e prea diferita clima de cea din Anglia- ploua intr-o veselie("verificat pe propria piele" ca sa te citez ) si acolo s-au vandut la greu Dacii din 2005 incoace, fara probleme deosebite. Ah daca esti taran, o lovesti, n-o repari sau daca circuli pe drumuri cu piatra si pseudo-sosele ca-n Romania, atunci e f probabil sa-ti sara vopseaua, cu rezultat previzibil. Poate nu e zincata, dar e protejata cu imersie prin cataforeza si cerata pe dinauntru. Rezista si a demonstrat-o.
    23 1
  • @ertyberygertygeruhrt
    Daca era asa cum ziceai tu, Dacia nu continua sa creasca an de an in Europa de Vest. Anglia nu e o alta planeta, iar Dacia a trecut demult "primul val" din toamna 2004 pana acum...

    Mda,
    incredibil cum unii inca mai au tupeul sa vina cu nascociri de acum 8 ani
    21 0
  • Ar trebui sa aveti in vedere si ca piata de automobile SH din anglia este "inchisa" - putine masini pleaca din regat intr-o alta forma decat fier vechi (aici balcanicii cred ca au o mare influenta in marirea procentajului de masini cu volan pe dreapta ce scapa de casare).

    O realitate din Anglia este ca impozitele si asigurarile sunt suficient de mari cat sa te determine sa te gandesti de doua ori inainte sa iei un 206 2.0hdi cu 2500lire in detrimentul unui 206 cu cel mai mic motor posibil si 10000lire ... in 5 ani iese diferenta numa din taxe.. si ai si masina noua.
    Un alt aspect este nivelul de trai de acolo - in anglia se castiga ceva mai multi bani decat pe meleaguri dâmbovițene iar oamenii isi permit masini noi fara probleme. Un britișean si nevasta=sa castiga un minim de 1800-2000lire pe luna - plateste "viata" si chirie/rata/intretinere cu 1000-1500 iar apoi poate isi permite 60 de rate a 200lire pentru o masina de 10000 ... si tine masina 12ani.
    Eu unul nu as vedea o astfel de statistica din anglia ca valabila si pentru restul europei.


    @laucalin - foloseste si tu http://tinyurl.com/ pentru linkurile alea giganticce de pe mobile.ro
    9 1
  • Inca o dovada ca lumea in tara asta e atat de plina de orgoliu incat nu-si va gasi in veci numitorul comun in discutii contradictorii.
    Ambele tabere au dreptate in felul lor. Unii zic ca o depreciere de 66% este relativ mare, subliniez relativ, asta inseamna ca afirmatia lor este logica daca o iei ca pe o cifra absoluta.
    Altii spun ca rezultatul studiului e raportat la piata din UK, unde deprecierea la masinile second este, in general, ridicata (e si normal, avand in vedere particularitatea volanului pe dreapta, asta insemnand ca piata de desfacere se limiteaza, in prima instanta, doar la propria tara), si de aici ideea ca deprecierea este relativ mica, subliniez iar relativ.
    Totul tine din ce unghi privesti afirmatia. Si mie mi se pare mare ca depreciere absoluta, dar raportata la piata UK, este mica. Logice sunt ambele afimatii.
    6 1
  • Scuze ca raspund pe langa dar daca tot ati spus ca cititi tot mai repet mica mea plangere: din diverse motive (in speta cache sters) ajungi sa nu mai fii inscris in pagina.
    Cand citesti o stire si vrei sa comentezi vei fi nevoit sa te inscrii pe loc. Niciun deranj. Dar dupa ce ai apasat OK nu esti redirectionat inapoi ci esti lasat in afara tuturor meniurilor. Trebuie sa te duci inapoi la articol.

    Nu e fatal dar este enervant si in plus este un lucru usor de reparat.

    Legat de articol as vrea sa intaresc cele spuse de unckle si de dan. Adevarul este intotdeauna la mijloc. Nu are rost sa insistam si sa ne certam. Iar relativ la ce spunea unckle "trist" pentru noi este ca 1500 - 2000 pe luna este salariul unui singur membru de familie. Si asta in conditiile in care este mediu calificat si are o slujba comuna. Un schelar sau un instalator care lucreaza la firma serioasa nu pleaca sub 3000 nici cu zile libere. Nu mai zic cat se castiga in IT. Fara sa adunam bonusurile :)

    Atunci te cred si eu ca nu ma mai agit sa iau o masina la mana a 2-a. Coroborat si cu faptul ca la ei oamenii par a-si cumpara masinile cam fix pentru ce au nevoie (= daca am vazut 2 q7 in 2 saptamani e bine si nu am stat doar in casa) atunci e normal sa scada valoarea masinii enorm.
    7 0
  • rehvvsthcxzgrthvrthcstrghvxdg
    @@laucalin:mda ,probabil numai vechiul meu logan au uitat sa-l scufunde in cataf... sau ce-ai zis tu acoloo, ca dupa 2 ani era rugina in el(in portbagaj si in zona spate pragurilor) ca la balamuc...si vopseau a sarit fara sa o "invit" eu...noroc ca mi-a trimis dacia scrisorica sa ma duc la service ca mi-l curata aia si-mi pun silicon si totu-i ok ( ca la vechea mea 1300)...drept ii ca in praguri nu mi-au bagat ulei cum faceam pe vremuri mi-au bagat ceara....super....asta a fost acu vreo 3-4 ani...si apropo am mult tupeu!!!!!ca asa-s eu !!!!!ca sa va mai vina inima la loc:am fost destul de incintat raport pret-calitate si mai constat ca sinteti muuuulti care vb din carti ...
    0 8
  • @ rehvvsthcxzgrt
    Esti complet paralel copilas. Asa-i cand nu-ti cumperi masina din bani munciti si conduci masina parintilor. Ce silicon visezi? Ce ulei?! Esti complet atehnic. Periodic, la cativa ani, se recomanda introducerea cerii in praguri, asta pentru o mai buna protectie in viitor si pt ca omul sa stea cu inima impacata. Dar ce sa intelegi tu, cand traiesti cu impresia ca ai ulei in praguri?! Penibil....
    9 0
  • Cati din voi v-ati lua Logan la SH (3-4 ani)? Ma refer la uzul propriu, nu taximetrie.
    1 7
  • George
    @??? Eu mi-as lua Logan SH de 4 ani pentru ca n-am pretenii de bord moale si alte echipamente scumpe. Ce conteaza pentru mine e sa fie masina fiabila, robusta, sa nu ma coste mult la intretinere si sa poata transporta 5 persoane cu bagajele lor pe drumuri proaste. Aici, la banii Daciei, nicio alta masina nu-si face treaba mai bine.
    8 1
  • phoenix79
    Si eu mi-as logan de 4 ani, dar cum nu-mi place sa miros b@asinile altora, nu sunt adeptul SH-urilor. Prefer sa mai pun bani deoparte si sa-mi iau unul nou. E masina buna.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru