Marea Britanie: Asigurările pentru mașini electrice, preț dublu față de mașinile cu motoare termice

de Tiberiu Safta
Luni, 29.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În 2023, primele de asigurare pentru mașinile electrice au crescut cu 50% în Marea Britanie. Astfel, proprietarii de mașini electrice din această țară plătesc aproape dublu față de cei care au mașini cu motoare termice.

Anul trecut, posesorii de mașini electrice din Marea Britanie au fost nevoiți să se confrunte cu prețuri din ce în ce mai mari pentru asigurările acestor vehicule. Potrivit publicației Bloomberg, valoarea unei prime de asigurare pentru o mașină electrică a crescut până la 1344 de lire sterline în medie, în 2023. Asta înseamnă o creștere de aproape 50% față de 2022.

Rezultatul acestei scumpiri este reprezentat de faptul că șoferii de mașini electrice din Marea Britanie plătesc acum aproape dublu pe asigurare față de cei cu mașini cu motoare pe benzină sau diesel. Mai mult, valoarea cererilor pentru daune este acum mai mare cu 35% pentru mașinile electrice. Asiguratorii spun că scumpirile au survenit în urma costurilor de reparații mai mari, lipsa de mecanici instruiți pe mașini electrice și perioadele de service mai lungi.

Deși vânzările de mașini electrice au crescut în restul Europei în 2023, același lucru nu poate fi spus și în Marea Britanie.

Pentru prima dată în ultimii ani, piața mașinilor electrice din această țară nu a reușit să crească. Mai mult, singurul model electric aflat în top 20 cele mai vândute mașini în 2023, în această țară a fost Tesla Model Y, clasat pe locul 5 și cu 35.899 de unități vândute.

via Carscoops

Comentarii (10)

  • Andrei
    Nu doar în Marea Britanie.

    Și e normal pentru că reparațiile costă mai mult.
    In compensație nu plătesc taxa de drum care e calculata în funcție de poluare.
    Și încărcarea unei baterii de 50kwh costă 5 EUR, acasă, cu tarif redus peste noapte.
    0 1
  • Asirom
    Și uite-așa, încet, încet, se ofilește propaganda proelectrice.
    17 7
  • Deci dupa ce ca nu sunt priceputi mai cer si sume premium pt incompetenta lor la service.
    O teapa anti consumator.
    In loc sa se puna pedepsse cu inchisoare si confiscarea verilor tuturor reparatorilor care cer aberant de mult si distrug piata, se tot arunca pisica moarta in curtea consumatorului.
    Te uiti la canalul wham bam tesla cam si te iei cu mainile de cap cand auzi cat cer aia la reparatii pt daune minore.
    Gen o bara spate si un portbagaj 10.000 usd reparatia.
    Daca doamne fereste mai e si roata spate afectata si deci o roata noua si ceva elemente la suspensie e vreo 20.000 usd.
    Daca maii vorimb si de aripa si vreo usa doua, peste 30.000 usd se pretinde de catre reparator.
    Fratele meu, pai asta e frauda, furt pe fata.
    Nu vorbim de damage la piese la tehnologia electrica. DELOC. Doar superficiale, la elemente de caroserie care ar trebui sa coste 1000-2000 usd in total.
    Problema este globalizarea, ideea pe care imparatii de la Davos au zis-o, "You will own nothing and be happy."
    Asta e tendinta, si de aia nu mai exista normalitate. E japca pe fata si guvernele nu actioneaza ca sunt partase, politicienii au tradat tarile si cetatenii pe care cica i-ar reprezenta.
    11 3
  • George Simion
    pt ca brexit! fraeri, sunt plini de case, puteau sa-si puna panouri..sau macar sa incarce noaptea ieftin.
    1 5
  • politicienii(si primari etc) sunt platiti cu mii de euro ca sa pazeasca sute de miliarde sau trilioane de euro. intelegi? cetatenii viseaza cai verzi, in loc sa stea in strada la protest pt orice aberatie.
    5 0
  • @Alin: si noi suntem prosti pt ca marcam cu portofelul. Suntem foarte prosti, noi, consumatorii.

    Nu te pune nimeni sa platesti 40K Eur pe o japca de masina noua cu ecrane, beculetze si luminite. Dar platesti, pt ca te lasi amagit de reclame si "oferte". Odata ce te-a prins, ai platit, ai luat-o, esti "al lor". Nu mai prea ai cale de-ntors. Si te extorcheaza. Platesti 10K Eur pt bara spate si ceva capac de portbagaj cum spui. Asta fac, aproape toti.

    Esti destept? Iti iei masina, robot de bucatarie, pompa cu presiune, motofierastrau pentru ca AI NEVOIE. Nu ai nevoie de faruri laser care proiecteaza imagini pe asfalt sau vopsea gri alpine sau nu stiu ce alte bazaconii care adauga 5K Eur la pret. Dar le iei pentru ca esti fraier. Ei castiga. Tu iti arunci banii si bunastarea pe geam. Ai nevoie de 4x4 cu 300 CP si cauciucuri high-endurance de mers la Carpat Trophy? Cel mai probabil nu ai. Dar iti iei ca sa-ti creasca ficatzii si sa te invidieze vecinu de la 3.

    Am auzit un consilier financiar din US, un om care chiar se pricepe si spunea asa: It's not how much you make. It's how much you KEEP.

    Ca suntem pe site auto: ai NEVOIE de o masina sincera si corecta? Iti iei un Hyundai de 4 - 5 ani din Germania care o sa te duca 10 ani fara probleme. Esti destept, cu 10K Eur ti-ai rezolvat o NEVOIE. Din restul de 40K de Eur pe care nu i-ai platit pe noul BMW 3 iti rezolvi alte 20 de nevoi. Esti destept, traiesti (mai) bine.

    Dar nu, majoritatea o sa-si ia noul BMW3, ba se mai baga si in banca si-si iau BMW M3, o masina de care nu ai nevoie si n-o sa fie folosita niciodata la capacitatea ei. Dar o iei pentru ficatzi.

    Un alt exemplu clasic e cu telefoanele. Exista deja la 1000 de lei telefoane excelente. Dar du-te pana la Altex. Toti se uita la alea de 1500 de Eur. Iti iei telefonul cel mai scump, cu un pret absurd care n-o sa-ti aduca nimic in plus fata de cel de 1000 de lei. Esti prost, iti arunci banii pe geam in loc sa fii smart si sa-ti dramuiesti resursele. Asa e natura umana. Am fost la randul meu prost si am facut aceeasi tampenie.
    8 1
  • Articolul nu precizeaza daca e vorba de asigurari obligatorii (RCA) sau facultative (CASCO). Presupun ca facultative. RCA-ul pt masini electrice n-are nici un motiv sa creasca semnificativ (ca doar astea nu produc accidente mai dese si nu fac tertilor daune mai mari decat cele termice sau hibride). Nu sunt fan masini electrice dar e bine sa intelegem subiectul.
    4 0
  • Lucian
    Pana acum se comparau calitatile electricelor cu defectele masinilor clasice, si ce sa vezi, ieseau pe plus electricele. Precum o liceeanca compara calitatile unui potential nou iubit, cu defectele actualului. Acum incep sa iasa la iveala si defectele "noului iubit"...
    6 0
  • Este pentru 2023!!! În 2024 posibil să mai crească. Ca este obligatorie sau facultativă contează și nu. Cine-și cumpără mașina de peste 40.000 nu prea își “permite” sa n-o asigure și CASCO. Zicea “cineva” ca electricele sunt cumpărare doar de oameni educați… clar o măgărie, pentru că la cumpărare îți cere banii nu diplome de studii samd… ;) dar el știe sigur ca doar educații își cumpără electrice și parcă Volvo.
    Acuma realitatea este așa cum ne spunea “bunul simț”, toate gadgeturile astea nu se prea pot repara în stil clasic, și oamenii (mecanicii), nu pot fi actualizați over the air… adică cine ajunge cu o electrica sau un hibrid (am o bănuială ca la hibride o sa fie mai nasol) in service o sa realizeze pe pielea lui in ce a intrat. Unii sunt bogați, deci nu contează… dar aceste mici știri negative nu prea sugerează ca electricele sunt sustenabile, mă refer la service, piață SH.
    Inevitabil electricele vor fi implicate in accidente și nu vreau să știu ce se va întâmpla când vor bubui câteva și pentru ca unii vor fi încarcerați, vor arde încă cu zile.
    Este doar o chestiune de timp… din păcate.
    6 2
  • Dutz foca aplaudacă
    Te exciți usor, "stimabile"
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru