Grupul Fiat-Chrysler analizează în ultima perioadă o serie de măsuri importante prin care să-și eficientizeze activitatea, ca urmare a presiunilor făcute de acționari.
Una dintre variante este ca mărcile Maserati și Alfa Romeo să se desprindă de grup și să funcționeze de sine stătător, printr-o măsură similară cu cea aplicată în cazul Ferrari în 2014. În plus, o măsură similară este analizată și pentru producătorii de componente din cadrul Grupului, inclusiv Magneti Marelli.
Separarea brandurilor de lux ar permite ulterior Grupului Fiat-Crysler să inițieze mai ușor colaborări cu un competitor direct, întrucât ar rămâne în portofoliu preponderent cu mărci de volum. Marca fanion ar urma astfel să devină Jeep, brand pe care chinezii de la Great Wall au anunțat că intenționează să-l cumpere, înainte de a afirma că există incertitudini majore în această privință.
Valoarea de piață a Grupului Fiat - Chrysler este în prezent de 24.5 miliarde de euro, însă analiștii consideră că valoarea cumulată a brandurilor din cadrul Grupului atinge circa 50 de miliarde de euro.
Pe de altă parte, oficialii Fiat-Chrysler nu au luat încă o decizie finală, întrucât se gândesc la efectele negative asupra mărcii Alfa Romeo.
Constructorul italian traversează o perioadă de împrospătare a gamei de modele, iar pentru acest lucru are nevoie de resurse financiare considerabile din partea Grupului, care nu ar mai putea fi alocate la fel de ușor în cazul unei desprinderi.Via Automotive News
Nu au date financiare de grup falimentar, avand profit de ceva ani. Problema e ca volumele de vanzari nu-s la nivelul grupurilor foarte mari: Renault-Nissan, VW, Toyota, GM sau Hyundai-Kia - cam asta va fi si topul final pe 2017 - facem un pariu daca vrei.
Personal imi pare rau de Chrysler care de la anul ramane doar cu doua modele si de Lancia care daca nu ma insel va comercializa doar Ypsilon.
Ziceau multi ca nu ar vrea sa vada Jeep la vreun grup chinez. Eu sincer as vrea, cu conditia sa faca din brandul american ce a facut Geely din Volvo. Daca Jeep ajunge la GM sau VW, asa cum se mentiona acum cateva zile intr-un articol, s-a dus, pentru ca ambele grupuri au produse care ar canibaliza legenda 4x4 americana.
Grupul FCA nu are rezultate falimentare, au si profit, dar Alfa si Maserati n-ar rezista singure, adica sa se autofinanteze, ar deveni victime sigure.