Studiul a vizat patru milioane de chestionare imprimate şi 3.2 milioane de chestionare în format digital trimise abonaţilor Consumer Reports.
Circa 900.000 de respondenţi au fost incluşi în analiza care a adunat 1.1 milioane de vehicule de până la 10 ani vechime. Trebuie să subliniem faptul că aceste vehicule sunt diferite în multe cazuri faţă de cele comercializate de aceleaşi mărci pe piaţa din Europa, unele dintre ele fiind oferite exclusiv clienţilor din Statele Unite ale Americii. Dintre cele 1.1 milioane de maşini, cei de la Consumer Reports au folosit datele rezultate în urma studiului a 400.000 de automobile, informaţiile fiind folosite pentru a evalua doar cea mai recentă generaţie a fiecărui model eligibil şi implică doar vehiculele cu până la trei ani vechime.La final, opt mărci japoneze au reuşit să se claseze în top 10 al fiabilităţii estimate în ediţia 2013 a studiului Consumer Reports. Vorbim despre Lexus, Toyota, Acura, Mazda, Infiniti, Honda, Subaru şi Scion. Dintre mărcile europene, cel mai bine clasată este Audi, care a obţinut locul patru, crescând cu patru poziţii faţă de anul precedent. A doua cel mai bine clasată marcă europeană este Volvo, evaluată cu doar trei modele, care a avut şi cea mai mare creştere faţă de anul anterior: 13 poziţii.
Mercedes-Benz se află pe locul al treilea în clasamentul mărcilor europene din top, obţinând însă abia locul al 13-lea în topul american. Marca din Stuttgart a fost urmată de Porsche, BMW, Kia şi Chevrolet.
Clasament fiabilitate estimată Consumer Reports 2013 |
|||
Poziţie | Marcă | Număr modele evaluate | Schimbare poziţie faţă de 2012 |
1 | Lexus | 8 | +2 |
2 | Toyota | 26 | - |
3 | Acura | 4 | +4 |
4 | Audi | 10 | +4 |
5 | Mazda | 6 | -1 |
6 | Infiniti | 8 | +3 |
7 | Volvo | 3 | +13 |
8 | Honda | 16 | -2 |
9 | GMC | 7 | +3 |
10 | Subaru | 10 | -5 |
11 | Scion | 2 | -10 |
12 | Buick | 6 | +9 |
13 | Mercedes-Benz | 9 | +1 |
14 | Porsche | 3 | N/A |
15 | BMW | 12 | +1 |
16 | Kia | 7 | -6 |
17 | Chevrolet | 15 | -2 |
18 | Chrysler | 4 | +5 |
19 | Ram | 2 | +6 |
20 | Volkswagen | 14 | -2 |
21 | Hyundai | 18 | -4 |
22 | Nissan | 15 | -9 |
23 | Jeep | 5 | -4 |
24 | Dodge | 8 | - |
25 | Cadillac | 5 | -14 |
26 | Ford | 31 | -1 |
27 | Lincoln | 3 | -1 |
28 | MINI | 3 | -6 |
Via AutomotiveNews (înreg.) | Reuters | ConsumerReports
Si colo??? cu "-" (minus) frate!
Porsche abia pe locul 14, altadata era in fruntea clasamentului.
@@bai frate!....cele mai vandute marci Ford si GM (marci nationale cum ar veni) au un plus de sub 3 procente in fata Toyota. Iar Lexus chiar daca e sub Merc sau BMW in vanzari e acolo sus (chiar pe primul loc) in clasamentul asta
mai incearca....
900000 de respondenti la peste 150 mil autovehicule inmatriculate in SUA inseamna doar 0,6%, deca un procent fara relevanta.
Muuult sub 1%.. si ala se numeste esantion reprezentativ :)
900k din 150mil e "foarte" reprezentativ dpdv statistic :p
1. aceste clasamente sunt fara PREA mare relevanta. In achizitia unei masini noi, oricine cu mintea intreaga va cauta review-uri, clasamente (de orice fel: de vanzari, de fiabilitate, de satisfactie, etc). O minima documentare trebuie sa stea la baza procesului de achizitie. Nu ii pot include aici pe fani (cu atat mai putin pe fanatici) care isi vor cumpara masina pentru ca ei iubesc o marca, si in celalalt caz, pur si simplu au o pata pe creieras ce poate avea forma siglei Toyota, BMW, Mercedes (ca tot facem vorbire despre ele) sau etc. Deci aceste clasamente nu au prea mare relevanta in achizitie dar sunt interesant de studiat. Pana la urma oglindesc trendul de pe o anumita piata si, cu alte cuvinte, afli parerea PROPRIETARILOR despe masina lor.
2. @vlad. Nu e chiar un studiu statistic...e o statistica, corect, si un clasament ca asta nu are o valoare ,sa zicem, oficiala de studiu serios. Nu cred ca CEO constructorilor nu isi arunca macar o privire pe articolele Consumer Reports dar clar este ca deciziile au la baza statistici cu adevarat stiintifice. Pentru populatie, in schimb, cred ca se schimba datele problemei.
3. chiar daca e un clasament al FIABILITATII cineva observa nivelul redus de vanzari al lui Lexus in comparatie cu Mercedes si BMW. Pai e o vorba: putin da' bun decat mult si prost. Nu spun ca germanele sunt proaste observ doar ca vanzarile mari nu duc implicit la pozitii de frunte in clasamente de tot felul. Iar Lexus bifeaza an de an, ba la fiabilitate, ba la satisfactii sau mai stiu eu ce. E dificil sa-ti vezi preferatii, primii, doar la un anumit capitol (vanzari) dar cum zicea cineva mai sus: e greu sa accepti o realitate. Chiar daca e una americana.
4. sunt sigur ca daca acest clasament arata o pozitie fruntasa a masinilor germane era ful de comentarii cu iz de victorie totala. Nu ma pot abtine sa nu observ ca lumea auto se imparte in masini germane si restul lumii. Si intodeauna parerea clientului roman are cea mai mare valoare. Se stie.
ma intorc la penibilul meu acum
ps. Unde sunt marcile de lux ? Rolls Royce, Bentley, Ferrari, Lambo etc. Sa inteleg ca nu sunt mai fiabile ca cele din tabel sau nu au fost luate in considerare ?
proprietarii de masini de lux de care zici nu au vreme sa-si vada familia, daramite sa mai raspunda la chestionare !!!
cred ca e vorba de studiul pt masini noi ...
eu am cumparat revista in decursul timpului ... ei au 2 module, pt masini noi (pina-n 3 ani) si pt cele vechi (3-10 ani vechime).
ce scrie acolo va permite sa va faceti o idee ...
dar trebuie sa fiti cu capul pe umeri cind cumparati ceva !!!
publicatia asta se refera doar la fiabilitate ... pe cind la achizitia unei masini sint luati in calcul mult mai multi factori ...
pt mine e suspect cum de numai japii stiu sa faca masinile cele mai fiabile si vorba unui amic "pe cind bmw avea motociclete cu ax cardanic capabile sa mearga in marsarier, japii se taiau inca cu sabiile ! si acum ei sa fie cei mai destepti ? au furat tehnologie !" ...
iar in europa sint in stadiul de a fi doar acceptati pe piata ... nu-s vizibili ... nu-s iubiti ... nu neg ca produsele lor nu-s bune ... dar nici chiar asa ! cred ca ii "sponsorizeaza" oarecum pe statisticienii aia, altfel ar fi trebuit sa gasim pe piata doar produse japoneze si celelalte firme sa intre in insolventa !!! da' iaca americanii si europenii merg destul de bine !!!!! ...
dar asta e doar parerea mea !
drumuri bune s-aveti !
Au inceput ei sa analizeze in ce procent creste Toyota si ca va fi detronata in viitorii X ani de GM si Vw. Doar daca mai platesc americanii niste studii de aburire a omenirii cu franele Toyota si cu rechemerile in service pentru nimic.
Germanii vor depasi japonezii atunci cand japonezii nu vor mai produce nimic ! Sa va bagati mintile bine in cap baieti !