Știm deja că apetitul clienților pentru mașinile cu zero emisii a scăzut foarte mult în ultima perioadă. Cu aceeași problemă se confruntă și constructorii chinezești de mașini electrice, care operează pe piața europeană.
Vânzările sunt la cel mai redus nivel din ultimele 18 luni. Totodată, declinul de 48% a dus la a doua lună consecutivă în care scade cota de piață a producătorilor din China, scriu cei de la Profit.
Datele mai arată că SAIC Motor Corp a pierdut primul loc în Europa, în favoarea rivalilor de la BYD. Acest lucru a fost influențat, desigur, și de vânzările mărcii MG (deținută de SAIC) care au scăzut cu 65% în luna august.
O explicație pentru aceste scăderi ar putea fi tarifele vamale suplimentare pe care Uniunea Europeană vrea să le impună producătorilor de mașini electrice din China.
Potrivit celor mai recente informații, UE va definitiva aceste taxe chiar săptămâna aceasta.
via Profit
Când spuneam ca piața scade la general, dar în mod particular și deosebit la electrice, logic ca și mărcile chinezești se vor regăsi în aceeași situație, vânzările lor bubuie în China, nu în ultimul rând foarte puține sunt mult mai ieftine, mare parte tot cam pe acolo, adică scumpe.
Sa nu disperam totuși, sunt destui clienti de chinezoaice aici, pe AM, în câteva luni își revine treaba .
Felicitam investitorii la NIO.
https://electrek.co/2024/09/30/nio-nio-stock-climbs-after-securing-470-million-cash-injection/
BMW cu cat a crescut anul asta???
Oho, doar -22%???
Sa mai ia lectii!!!
Iar faci ceva împotriva vântului și te uzi, pune mâna și investește și tu la NIO, peste câțiva ani poți sa fii milionar . Sau poți sa rămâi ud .
Maşinile electrice vor fi viitorul, dar nu prezentul. De ce?. Păi dacă maşinile electrice ar fi majoritare în România, se pun minim 3 întrebări. Reţeaua actuală din România este făcută să permită încărcarea a sute de mii de maşini electrice simultan? Unde o încarci dacă stai la bloc sau ai de făcut un drum mai lung? O vei mai putea revinde peste 5 ani? Să mai vorbesc de preţ, autonomie sau timp de încărcare?
Legat de profit, nicio marca nu face profit in primii ani, ca au de investit.
Tesla a mers pe minus vreo 10 ani iar acum e in top giganti mondiali! Deci nici BMW, VAG, Mercedes cu a lor super mega istorie, nu au ajuns unde e Tesla acum.
Chinezii sunt mult in fata europenilor deja.
Si i-ati ajutat si voi mult desi nu recunoasteti: 90% din ce folositi zilnic e Made in China. Acum faceti galagie la masini, dar aveti masinute de jucarie pentru copiii. E doar o perioada pana treceti si la alea reale. Ca imbracaminte si incaltaminte de la chinezi aveti demultisor.
Si daca e sa o gandim foarte logic: doar un retard alege o troaca veche diesel in care baga bani si schimba mereu piese de la dezmembrari.
Mercedes va renunta la GLC si GLE coupe pentru a-si reduce gama. Decizia asta a fost influentata in primul rand de masinile chinezesti care chiar daca nu prea prind in Europa si US, totusi incep sa se vanda din ce in ce mai bine, pentru ca si-au pus tehnologia la punct.
Daca Mercedes incepe sa-i ia in considerare, inseamna ca treba se ingroasa. In ciuda stirilor cu scaderea pietei, samd.
Pentru Europeni, singura sansa pe care o mai au in anii urmatori, va fi patriotismul local, de a nu cumpara masini chinezesti. Exact cum au facut japonezii in anii 60-70 si coreenii in 80-90.
Al doilea punct ar fi ca am vazut pentru prima data in viata mea un vinfast chinezesc pe autostrada. Nu stiu daca o facea pentru public releationship, dar ii dadea cafele serios pe autostrada. Nu stiu ce model era, dar era un SUV cam la fel de mare ca un Explorer/GLE.
Vin vremuri interesante. Daca intra si chinezii pe pietele mari, producatorii locali, europeni si americani, vor fi si mai mult stransi cu usa.
Lacomia si prostia vestului au creat un monstru de care va fi foarte greu sa scapam.
Europenii sunt destul de conservatori, drept dovadă că pe primele locuri tot mărci europene se află, au crescut si sud coreenii și japonezii, dar după decenii de muncă și seriozitate, puzderia de mărci chinezești apărută în ultimii ani va lua firimituri din piață .
Productia auto din China se indreapta vertiginos catre o megaaglutinare in 3-4-5 mari producatori auto pentru ca marea lor majoritate sunt in gaura si nu au mari sanse de supravietuire.