Mărcile chinezești de mașini electrice, cele mai scăzute vânzări în Europa din ultimele 18 luni

de Alexandru Monenciu
Luni, 30.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente date, vânzările mărcilor chinezești de mașini electrice, în Europa, sunt la cel mai scăzut nivel din ultimele 18 luni. Înmatriculările au scăzut cu aproape 50% în luna august.

Știm deja că apetitul clienților pentru mașinile cu zero emisii a scăzut foarte mult în ultima perioadă. Cu aceeași problemă se confruntă și constructorii chinezești de mașini electrice, care operează pe piața europeană.

Vânzările sunt la cel mai redus nivel din ultimele 18 luni. Totodată, declinul de 48% a dus la a doua lună consecutivă în care scade cota de piață a producătorilor din China, scriu cei de la Profit.

Datele mai arată că SAIC Motor Corp a pierdut primul loc în Europa, în favoarea rivalilor de la BYD. Acest lucru a fost influențat, desigur, și de vânzările mărcii MG (deținută de SAIC) care au scăzut cu 65% în luna august.

O explicație pentru aceste scăderi ar putea fi tarifele vamale suplimentare pe care Uniunea Europeană vrea să le impună producătorilor de mașini electrice din China.

Potrivit celor mai recente informații, UE va definitiva aceste taxe chiar săptămâna aceasta.

via Profit

Comentarii (17)

  • Europenii nu fac discriminări.

    Când spuneam ca piața scade la general, dar în mod particular și deosebit la electrice, logic ca și mărcile chinezești se vor regăsi în aceeași situație, vânzările lor bubuie în China, nu în ultimul rând foarte puține sunt mult mai ieftine, mare parte tot cam pe acolo, adică scumpe.

    Sa nu disperam totuși, sunt destui clienti de chinezoaice aici, pe AM, în câteva luni își revine treaba .
    16 4
  • A dispărut mesajul inițial dar trompetele n-au întârziat să apară. Dănuț a simțit miros de mor...electrice și a venit imediat să îi cânte prohodul. Pardon, lor, electricelor.
    1 17
  • Partea buna ca măcar ti-ai făcut cont, acum ești dereglat oficial, până acum erai anonim . Totuși, ai picat pe subiect, e domeniul tău, cum e cu invazia chinezească ? Tu vezi mai departe în viitor, ce falimente prevezi, pe lângă cele nemțești ?
    13 2
  • Mușcă, Dănuț, mușcă cu poftă!
    3 14
  • @dan_grc
    Tu parca aveai de comentat la rubrica importuri troace obosite diesel:))
    Felicitam investitorii la NIO.
    https://electrek.co/2024/09/30/nio-nio-stock-climbs-after-securing-470-million-cash-injection/
    BMW cu cat a crescut anul asta???
    Oho, doar -22%???
    Sa mai ia lectii!!!
    4 8
  • În lunga sa istorie de 10 ani, NIO n-a făcut profit, până acum doar pierderi, investitorii sa injecteze cât mai mult, ia spune, ce pierderi a avut în 2023 și 2024 ? Asta sa fiu finuț, doar ultimii doi ani .

    Iar faci ceva împotriva vântului și te uzi, pune mâna și investește și tu la NIO, peste câțiva ani poți sa fii milionar . Sau poți sa rămâi ud .
    12 2
  • Să-ți fie de bine! Ți-a plăcut?
    1 12
  • Dupa cum se vede, iubitorii de ICE, cu o singura exceptie, nu comenteaza nimic de bucurie ca EV-urile chinezesti au probleme. Suspectii de serviciu in schimb, nu pierd ocazia nici aici sa arunce cu noroi in alti oameni, gratuit. Destul de rusinos, mai ales ca vine din partea unora care se lauda ca au plecat in lumea civilizata...
    3 2
  • oricine
    Oare s-au deșteptat europenii sau doar au sărăcit? Că nu sunt sigur că sărăcia te face mai deștept , că dacă erai deștept nu sărăciai.
    1 3
  • Nu ştiu de ce, dar sunt aproape convins că cei care au comentarii aici pro electrice nu conduc o maşină electrică.
    Maşinile electrice vor fi viitorul, dar nu prezentul. De ce?. Păi dacă maşinile electrice ar fi majoritare în România, se pun minim 3 întrebări. Reţeaua actuală din România este făcută să permită încărcarea a sute de mii de maşini electrice simultan? Unde o încarci dacă stai la bloc sau ai de făcut un drum mai lung? O vei mai putea revinde peste 5 ani? Să mai vorbesc de preţ, autonomie sau timp de încărcare?
    10 0
  • @dan_grc
    Ce masina electrica conduci?
    Legat de profit, nicio marca nu face profit in primii ani, ca au de investit.
    Tesla a mers pe minus vreo 10 ani iar acum e in top giganti mondiali! Deci nici BMW, VAG, Mercedes cu a lor super mega istorie, nu au ajuns unde e Tesla acum.
    Chinezii sunt mult in fata europenilor deja.
    Si i-ati ajutat si voi mult desi nu recunoasteti: 90% din ce folositi zilnic e Made in China. Acum faceti galagie la masini, dar aveti masinute de jucarie pentru copiii. E doar o perioada pana treceti si la alea reale. Ca imbracaminte si incaltaminte de la chinezi aveti demultisor.
    Si daca e sa o gandim foarte logic: doar un retard alege o troaca veche diesel in care baga bani si schimba mereu piese de la dezmembrari.
    0 11
  • @retard
    De ce vorbesti cu " voi i-ati ajutat, voi gresiti, voi voi ", adica cine suntem noi, iar tu esti cine ? Un cetatean in afara lumii, nu faci parte din treaba asta ? Unde a ajuns Tesla ? Vinde 2 milioane de masini pe an, valoarea pe bursa e una, valoarea reala este altceva, mai vrea Musk 20 milioane de masini pe an ? Bmw e constructorul premium number one, tu ai electrica, omida fara cap ce esti ?
    8 0
  • Sa nu uitam ca prin august erau autoritatile de la noi ingrijorate ca pica reteaua electrica din cauza aerului conditionat. Ce retea ar trebui sa avem sa suporte o flota majoritara de electrice?
    8 0
  • spaclu lu manole
    Lasand la o parte vesnica tirada pro-contra electrice, vreau sa spun doar doua lucruri.
    Mercedes va renunta la GLC si GLE coupe pentru a-si reduce gama. Decizia asta a fost influentata in primul rand de masinile chinezesti care chiar daca nu prea prind in Europa si US, totusi incep sa se vanda din ce in ce mai bine, pentru ca si-au pus tehnologia la punct.
    Daca Mercedes incepe sa-i ia in considerare, inseamna ca treba se ingroasa. In ciuda stirilor cu scaderea pietei, samd.
    Pentru Europeni, singura sansa pe care o mai au in anii urmatori, va fi patriotismul local, de a nu cumpara masini chinezesti. Exact cum au facut japonezii in anii 60-70 si coreenii in 80-90.
    Al doilea punct ar fi ca am vazut pentru prima data in viata mea un vinfast chinezesc pe autostrada. Nu stiu daca o facea pentru public releationship, dar ii dadea cafele serios pe autostrada. Nu stiu ce model era, dar era un SUV cam la fel de mare ca un Explorer/GLE.
    Vin vremuri interesante. Daca intra si chinezii pe pietele mari, producatorii locali, europeni si americani, vor fi si mai mult stransi cu usa.
    Lacomia si prostia vestului au creat un monstru de care va fi foarte greu sa scapam.
    4 0
  • Vinfast este vietnamez, nu chinezesc.

    Europenii sunt destul de conservatori, drept dovadă că pe primele locuri tot mărci europene se află, au crescut si sud coreenii și japonezii, dar după decenii de muncă și seriozitate, puzderia de mărci chinezești apărută în ultimii ani va lua firimituri din piață .
    6 0
  • spaclu lu manole
    @dan_grc ha-ha-ha. Iti dai seama ce pus la punct sunt cu oferta asiatica :) Oricum primul lucru care l-am vazut in oglinda a fost emblema, pe care n-am recunoscut-o.
    0 0
  • Nu exista nicaieri un model de masina care sa rupa la vanzari si sa fie produs peste mari si tari. Daca vor sa faca ceva purici pe oriunde, vor trebui sa produca local adica cam pe acelasi continent si cu aceleasi costuri. Vedem atunci cum sta treaba.
    Productia auto din China se indreapta vertiginos catre o megaaglutinare in 3-4-5 mari producatori auto pentru ca marea lor majoritate sunt in gaura si nu au mari sanse de supravietuire.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru