Marci auto pe continente!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
AutoMarket va prezinta un studiu privind popularitatea marcilor la nivel mondial, analizand gradul de vanzari pe fiecare continent in parte.
Una din obsesiile care traverseaza barierele culturale si economice la nivelul intregii lumi este automobilul. Nu exista nici o tara de pe lume care nu le conduce, nu le vinde sau nu le iubeste. In timp ce un model poate fi cel mai apreciat intr-o anumita zona a lumii, poate, in acelasi timp, sa lipseasca din alte locuri de pe glob. Ceea ce determina popularitatea sau utilitatea unei marci intr-o anumita zona din lume tine de factori cum ar fi cei economici, geografici, si de ce nu, politici sau culturali.
Va prezentam, in continuare, o analiza privind cele mai populare marci de masini pe fiecare continent in parte.
America de Nord
Vanzarile in pe continentul nord-american au suferit modificari substantiale in ultimii ani. De la suprematia marcilor traditionale, Dodge, Ford, GMC sau Chevrolet, s-a ajuns ca piata sa fie preluata de producatorii japonezi. Spre exemplu, Honda Civic este cea mai vanduta masina din Canada in ultimii ani. Toyota Corolla este cea mai bine vanduta masina mica din SUA, iar in Mexic sedanul Nissan Tsuru este cel mai popular.
Australia
Japonezele sunt populare si la antipozi, Toyota Corolla, Toyota Yaris si Mazda 3 avand vanzari excelente in Australia. Dar cea mai vanduta marca pe continentul din emisfera sudica este Holden Commodore.
Asia
Asia fiind cel mai mare continent ca suprafata, avand culturi si economii diferite, prezinta o diversiune foarte vasta pentru popularitatea marcilor auto. In Rusia, tara cu cea mai mare suprafata din Asia si din lume, cel mai vandut model in ultimii ani a fost Ford Focus. Ford este prima companie straina care a intrat pe piata locala dupa destramarea URSS-ului. China este un caz mult mai special, dezvoltarea pietei auto avand un ritm deosebit. Dintre companiile straine cele mai apreciate sunt General Motors si Volkswagen. Cel mai vandut model strain este Buick Excelle. In India, cele mai populare companii sunt Maruti si Tata Motors.
Africa
Continentul negru prezinta caracteristici plurivalente. Foarte populara este marca australiana Holden Commodore, dar si Golf-ul celor de la Volkswagen. Implicarea pe aceasta piata virgina se numara printre prioritatile marilor constructori japonezi si americani, Toyota, Honda respectiv Ford si GM.
America de Sud
Volkswagen detine suprematia in aceasta parte a lumii, dominand vanzarile in Brazilia de la mijlocul anilor ’80 si piata argentiniana de la mijlocul anilor ’90. Pretul modelului Golf pare a fi principala arma a succesului german in America Latina.
Europa
Volkswagen Golf ramane o marca populara si in Europa dar suprematia lui a fost afectata de modelul francez Peugeot 206. Alte modele vandute foarte bine sunt Mini si Ford Focus. Piata auto europeana este cea mai diversificata la nivel mondial, multitudinea de marci si modele, interesul clientilor pentru segmente de piata cat mai diferentiate, sunt principalele constante ale industriei pe batranul continent.
CONCLUZII FINALE :
O privire atenta a rezultatelor acestor statistii realizate pe baza informantiilor din fiecare tara si comasate la nivel continental ne face sa observam ca cea mai populara/vanduta marca la nivelul intregului glob pare a fi Volkswagen, urmat indeaproape de Ford si Toyota. Desigur aceste statistici au cuprins cifrele de vanzari si nu popularitatea efectiva a unui brand sau altul. Spre exemplu, Mercedes nu a fost inclusa ca marca populara pe nici un continent, dar stim bine ca marca germana este un brand cunoscut peste tot in lume. In acest sondaj sunt subliniate doar marcile cele mai cumparate, deci cele mai cunoscute “fizic” de oamenii din intreaga lume. O ultima concluzie care poate fi trasa este impunerea modelelor mici si medii, mult mai ieftine si mai uzuale in traficul urban.
Va prezentam, in continuare, o analiza privind cele mai populare marci de masini pe fiecare continent in parte.
America de Nord
Vanzarile in pe continentul nord-american au suferit modificari substantiale in ultimii ani. De la suprematia marcilor traditionale, Dodge, Ford, GMC sau Chevrolet, s-a ajuns ca piata sa fie preluata de producatorii japonezi. Spre exemplu, Honda Civic este cea mai vanduta masina din Canada in ultimii ani. Toyota Corolla este cea mai bine vanduta masina mica din SUA, iar in Mexic sedanul Nissan Tsuru este cel mai popular.
Australia
Japonezele sunt populare si la antipozi, Toyota Corolla, Toyota Yaris si Mazda 3 avand vanzari excelente in Australia. Dar cea mai vanduta marca pe continentul din emisfera sudica este Holden Commodore.
Asia
Asia fiind cel mai mare continent ca suprafata, avand culturi si economii diferite, prezinta o diversiune foarte vasta pentru popularitatea marcilor auto. In Rusia, tara cu cea mai mare suprafata din Asia si din lume, cel mai vandut model in ultimii ani a fost Ford Focus. Ford este prima companie straina care a intrat pe piata locala dupa destramarea URSS-ului. China este un caz mult mai special, dezvoltarea pietei auto avand un ritm deosebit. Dintre companiile straine cele mai apreciate sunt General Motors si Volkswagen. Cel mai vandut model strain este Buick Excelle. In India, cele mai populare companii sunt Maruti si Tata Motors.
Africa
Continentul negru prezinta caracteristici plurivalente. Foarte populara este marca australiana Holden Commodore, dar si Golf-ul celor de la Volkswagen. Implicarea pe aceasta piata virgina se numara printre prioritatile marilor constructori japonezi si americani, Toyota, Honda respectiv Ford si GM.
America de Sud
Volkswagen detine suprematia in aceasta parte a lumii, dominand vanzarile in Brazilia de la mijlocul anilor ’80 si piata argentiniana de la mijlocul anilor ’90. Pretul modelului Golf pare a fi principala arma a succesului german in America Latina.
Europa
Volkswagen Golf ramane o marca populara si in Europa dar suprematia lui a fost afectata de modelul francez Peugeot 206. Alte modele vandute foarte bine sunt Mini si Ford Focus. Piata auto europeana este cea mai diversificata la nivel mondial, multitudinea de marci si modele, interesul clientilor pentru segmente de piata cat mai diferentiate, sunt principalele constante ale industriei pe batranul continent.
CONCLUZII FINALE :
O privire atenta a rezultatelor acestor statistii realizate pe baza informantiilor din fiecare tara si comasate la nivel continental ne face sa observam ca cea mai populara/vanduta marca la nivelul intregului glob pare a fi Volkswagen, urmat indeaproape de Ford si Toyota. Desigur aceste statistici au cuprins cifrele de vanzari si nu popularitatea efectiva a unui brand sau altul. Spre exemplu, Mercedes nu a fost inclusa ca marca populara pe nici un continent, dar stim bine ca marca germana este un brand cunoscut peste tot in lume. In acest sondaj sunt subliniate doar marcile cele mai cumparate, deci cele mai cunoscute “fizic” de oamenii din intreaga lume. O ultima concluzie care poate fi trasa este impunerea modelelor mici si medii, mult mai ieftine si mai uzuale in traficul urban.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (2)