După ce şi-a asigurat controlul asupra conglomeratului Chrysler, Sergio Marchionne caută cu disperare un partener în Europa. O susţinere puternică pe Bătrânul Continent l-ar aduce pe Marchionne mai aproape de visul său, acela de a concura de la egal la egal cu grupul Volkswagen, în prezent cel mai mare producător european de automobile şi al treilea la nivel mondial.
În încercarea sa de a căuta noi parteneri, Marchionne şi-a imaginat o alianţă formată din trei nume mari şi cu tradiţie pe Bătrânul Continent. Potrivit unor surse anonime, citate de prestigioasa publicaţie Automotive News, Marchionne a propus grupurilor PSA Peugeot-Citroen şi General Motors crearea unei alianţe europene.
Şeful italienilor s-a oferit chiar să cumpere Opel dacă parteneriatul prinde rădăcini şi Fiat îşi poate permite 7 miliarde de dolari pentru restructurarea companiei din Russelsheim.
Încercarea lui Marchionne vine şi ca un gest disperat de a ieşi din izolarea europeană, după ce GM şi PSA au semnat un parteneriat la mijlocul acestui an.Dacă cele trei entităţi ar fi ajuns la un acord de colaborare, vânzările cumulate Fiat, Peugeot şi Opel ar fi însemnat aproximativ 25% din întreaga piaţă europeană.
Mai mult decât atât, companiile ar fi putut depăşi astfel cota de piaţă europeană a Grupului Volkswagen, estimată în prezent la 24.8%.Propunerea lui Marchionne nu a ajuns nici măcar pe masa negocierilor, Peugeot respingând această soluţie tocmai pentru că favorizează mai mult colaborarea cu GM, un conglomerat cu o deschidere globală mult mai mare. Mai mult decât atât, francezii au ca prioritate restructurarea forţei de muncă şi abia apoi angajarea în discuţii privind o eventuală alianţă.
via automotivenews
Dar o alianta cu Renault sau cu Ford nu v-ar prii?
Apropo, un Focus cu motor Multijet ar fi mai smecher decat unul cu motor TDCI. Asa cu si un Bravo ar fi mai misto cu 1.0 Ecoboost in loc de 1.4 M-Air. Pentru ca, in afara de motoarele pe motorina nu prea vad cu ce ati putea oferi.
intrarea pe piata americana a fost o mutare isteata.....pacat ca nu prea au succes(cu un singur model nu prea ai ce face la asa o mare piata si destul de pretentioasa in privinta modelelor mici_
O stire buna.
Acuma stiu ca o sa primesc manute rosii la greu, dar nu puteam sa nu postez ce imi era in suflet :)))
Renault il are pe Ghosn, asa ca o alianta cu FIAT nu l-ar aduce pe italian in pozitia fruntasa.
Ford e bine infipt pe piata si nu s-ar completa cu FIAT, ar intra in concurenta.
Opel si PSA merg prost, si perspective de redresare exista dar prea depind de un model sau de politici de reducere a personalului.
Daca le-ar lua Marchionne, ar fi in stare sa le aduca pe linia de plutire pt ca nu-l intereseaza cat de popular este, ci doar eficienta masurilor.
Faptul ca e singurul care propune aliante contra VAG asta arata ca e si fin cunoscator al pietei, nu numai europene.
Cum ar fi masini cu motoare si forme italiene, "tabla" germana si senzualitate franceza ?
Cu ce anume ar veni Fiat intr-o posibila colaborare? Sa incepem cu clasa mica, sa spunem platforma comuna Punto-Corsa-208-C3, apoi la clasa compacta Bravo-308-Astra-C4, la aceste 2 clase Fiat a cam ramas in urma, si la motorizari, si la dotari, la clasa medie nici nu mai exista, nu are rost sa pomenim de Lancia Thema, stie toata lumea ce este de fapt, Alfa 159 nu se mai fabrica, deci ca aport tehnologic nu are ce sa aduca pt a creste competitivitatea viitoarelor modele comune, poate veni cu niste bani, adevarat, dar ei n-au bagat niste bani sa salveze Lancia, sa resusciteze Alfa, dar vor baga , cat spune Marchionne, "daca e ceva" vreo 7 miliarde sa cumpere Opel? Hai sa fim seriosi, in loc sa vizeze cai verzi pe pereti, era mai bine daca nu-si batea joc de Lancia si nu lasa Alfa de izbeliste cu 2 modele.
Asul din maneca al lui FIAT e 500-le, e mai mare decat Smart si e putin mai ieftin decat Mini.
Vad destul de multe 500 pe sosele, chiar si prin Germania, fata de Opel.
Astra, nu prea, mai multe Fiesta.
308 si C4 sunt multe in Franta si atat, prin BeNeLux nu prea.
Acum ceva timp in urma am avut surpriza sa descopar ca exista orase in Europa un golfu meu e masina mult prea mare pentru ce locuri de parcare se gasesc, iar 15 Euro pe zi pt o parcare subterana este mult prea mult pentru buzunarul meu.
Bineinteles, poti sa pierzi pana la o ora cautand un loc de parcare ca apoi sa faci 15 minute de la masina pana acasa.
Opel nu sta pe roze in Europa, iar daca Adam nu e atractiv generatiei iPhone, situatia e albastra. Moka nu e chair asa de mokka ;)
PSA o duce rau, nu avem ce comenta.
Singurii cei de la BMW care o duc bine.
VW nu comentez, nu pot fi impartial :P