Sergio Marchionne, omul care conduce destinele alianței FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) este considerat unul dintre cei mai capabili directori din lumea auto, fiind omul care a salvat Fiat, a readus Chrysler pe profit după ce grupul american era în insolvență pe timp de criză și încearcă să readucă Alfa Romeo în prim-planul industriei auto. În acest context, declarațiile lui Marchionne sunt întotdeauna considerate relevante pentru piața auto, iar ultimele astfel de declarații vizează piața de mașini electrice, despre care oficialul italian consideră că nu se poate susține financiar și că "mărcile auto ar trebui să caute o alternativă".
"Nimic din ceea ce face Tesla nu poate fi considerat de nereplicat. Dar noi construim mașini, le vindem și apoi ne plătim și facturile. Nu sunt sigur că se pot recupera costurile - ignorăm posibilitatea de a face profit - prin electrificare. Răspunsul este probabil altundeva, iar întrebarea este dacă facem destule pentru a explora altă direcție", a declarat Marchionne într-o discuție cu jurnaliștii britanici ai revistei Car.
Evident, oficialul italian este mai degrabă misterios în ceea ce privește viitorul industriei auto, pentru că nu descrie clar alternativa la care se referă. Presa auto din Albion susține însă că declarațiile lui privesc, cel mai probabil, mașinile electrice pe pile de hidrogen, pe care oficialii Tesla le consideră ineficiente din punct de vedere energetic."Deși relevanța motoarelor pe combustie va scădea, acest aspect va rămâne unul important în peisajul mobilității. Electrificarea poate fi următorul mare pas al industriei, dar sunt mirat de impactul pe care îl are Model 3. Cu 300.000 de comenzi în mâini, acțiunile Tesla au urcat din nou. Treaba asta îmi amintește de bula de internet. Dar unde e modelul de business care va funcționa pe termen lung? Oamenii ar trebui să-și dea seama că nimic din ceea ce face Tesla nu este de nereplicat de orice altă companie auto", încheie Marchionne.
via Car, Hybridcars
Și ce a inventat Tesla, mai exact?
Eu vorbeam de logica.
Dar marchione ce a inventat?
Cum poti sa ingropi marci legendare ? :DDD
Si nu e vorba ca Tesla a inventat ceva anume; ideea e ca au pus in practica ideea de masina electrica cu performante de supercar.
Ca daca o luam asa, toti constructorii au copiat; doar Benz a facut prima masina, care la randul lui a copiat-o de la altii care au facut automobile cu motor cu aburi samd.
Dar masina lui Benz e considerata ca fiind primul automobil modern.
Dacă nu ai înțeles exact ce spune omul ăsta, îți traduc: orice marcă auto din lume putea produce un model precum Tesla Model S. mai ales la prețul ăla. Dar nimeni nu vrea să piardă bani grei la fiecare exemplar și să aibă minusuri de câteva sute de milioane de dolari pe an din cauza asta. Pentru că nu are de ce.
Faza comica e ca toti au facturi de platit, nu numai FCA.
Intrebarea care ramane e: de ce tesla poate dpdv financiar si ceilalti nu pot?
P.s. Fan Tesla, dar prefer sunetul V8-urilor AMG
Probabil ca, spre deosebire de Tesla, unii nu sunt atat de sprijiniti de guvern.
http://dailycaller.com/2015/08/10/tesla-is-hemorrhaging-money-despite-millions-in-govt-subsidies/
http://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html
p.s. Si eu visez la o electrica ...
700 de milioane de dolari pierderi în 2015 pentru Tesla Motors. Nu, nu e sustenabil ce fac ei.
Nu stiu care e situatia in Europa, dar in America de Nord, lumea abia asteapta sa puna mana pe un Model 3.
se vehicula ca acele pierderi au cauza faptul ca investesc foate multi bani in construirea acelei mega fabrici... iar in bilanturile contabile minusul da de la incasari supra cheltuieli
Mie mi se pare foarte tare ca au reusit sa cheltuie atat de mult si la sfarsit de an sa iasa cu doar $700 milioane pe minus.
Tot nissan e mai bun,nu-i asa? :))))