Majoritatea producătorilor auto se concentrează pe eficientizarea activității și reducerea costurilor, odată cu noua eră a mașinilor electrice, însă nu toți sunt impresionați de această tendință.
Sergio Marchionne, cel care conduce destinele grupului Fiat-Chrysler, a vorbit despre cât de greu este să faci mașini electrice și a dat ca exemplu compania Tesla.
“Încă nu avem un model economic viabil ca să producem mașini electrice”, a spus Marchionne. “Oricât de mult mi-ar plăcea Elon Musk, este un prieten bun și a făcut o treabă extraordinară la nivel de marketing cu Tesla, eu nu sunt convins de viabilitatea economică a mașinilor pe care el le promovează”.
Șeful FCA crede că nivelul ridicat al costurilor pentru producția unei mașini electrice ar trebui să-i facă pe constructori să se concentreze pe dezvoltarea hibrizilor până când costurile vor scădea.
Via Carscoops
dar el e omul aflat la carma unei corporatii care nu sta pea bine nici macar la vanzarile de masini clasice...ceea ce inseamna ca aceasta entitate este guvernata de un model economic ...neviabil
deci?
a se vedea cazul Singapore si Hong Kong unde dupa ce au fost taiate aceste ajutoare vanzarile tesla s-au evaporat peste noapte.
un produs e viabil economic daca si numai daca isi acopera costurile (la final, pretul de vanzare) numai si numai prina achizitia acestuia de catre un cumparator din banii proprii (ma rog, si din imprumuturi, pentru ca asta ar insemna ca banii luati din surse externe urmeaza a fi restituiti din veniturile acestuia)
in mometul in care vii cu ajutoare, acestea, ajutoarele devin o buna metoda de a ascunde lipsa de viabilitate economica a produsului.
deci ajutoarele/stimulentelke nu transforma produsul in ceva viabil economic ci doar il ajuta sa intre in piata.
e fix si la fel cu mult laudatele produse romanesti de dinainte de '89 care "cucereau" pietele lumii doar pentru ca erau vandute la pret de dumping , cu costuri ce erau "diluate" prin distributia acestora pe alte produse romanesti sau pe seama unor salarii si a unui consum intern rupt de realitatile economice.
Deci....@TheArrogantOne...cred ca ai scapat un NU pe acolo..cred ca voiai sa spui "nu sunt viabile daca cumprataorii SUNT stimulati cu ajutoare."
Toyota când a brevetat hibridul l-a protejat 10 ani, cine dorea sa facă trebuia sa plătească, brusc după ce a dispărut perioada de gratie toți se bulucesc sa facă.
A început adevărata bătălie pentru tehnologia electricelor unde trebuie sa ai resurse importante. Eu cred ca Musk vrea sa dezvolte o tehnologie, apoi sa vândă licențe, Tesla rămânând cu gamele superioare.
- are dreptate, desi nu stie sa conduca proria companie spre profit, si a dus spre faliment si grupul Chrysler Jeep, in afara de Fiat
- nu are dreptate, deci masinile electrice sunt viabile, si ne vom cumpara toti tesla in curand
Am ametit de atata gandire....
Cei de la Hyundai trebuie sa-ti răspundă.
Apoi compari un Sedan cu un SUV
Spui ca ai plătit 780lei asta înseamnă vreo 156l pentru 1200km asta înseamnă vreo 13% pt Tiguan, ori mergi foarte tare peste 150km/h sau mașina are o problema. La GPL ai o medie de 7,5% dar câtă benzina ai consumat? (daca ai mers numai pe GPL cam nasol pt motor)
P.S. Pare intamplare stil Mascarescu