Esential
5.8 | litri este consumul promis de Marchionne pentru viitorul Dodge Dart. |
53.5 | procente din totalul acţiunilor Chrysler deţine în prezent Fiat. |
5.8 | litri este consumul promis de Marchionne pentru viitorul Dodge Dart. |
53.5 | procente din totalul acţiunilor Chrysler deţine în prezent Fiat. |
La începutul acestei săptămâni, Dodge a prezentat un teaser al viitorului Dart, un sedan dezvoltat pe platforma compactului Alfa Romeo Giulietta. Fiat se ţine astfel de cuvânt şi face transfer de tehnologie dinspre Peninsulă către Tărâmul Făgăduinţei, promiţând publicului american poate cel mai eficient model Dodge din istorie.
Într-un interviu acordat agenţiei Reuters, Sergio Marchionne a declarat că noul Dart va fi omologat cu un consum mediu de numai 5.8 litri/100 de kilometri. De ce tocmai această valoare?
Fiat are motive întemeiate să lupte pentru atingerea acestui obiectiv. În 2009, atunci când Fiat a salvat Chrysler de la faliment, guvernul Statelor Unite le-a promis italienilor 5% din acţiunile deţinute de stat. Cu o condiţie: să dezvolte o maşină americană pe arhitectura Fiat, care să fie produsă în SUA şi care să ofere un consum mediu de, aţi ghicit, fix 5.8 litri/100 de kilometri.
Dacă Fiat reuşeşte omologarea consumului noului Dodge Dart, misiunea este ca şi îndeplinită.
Pachetul de acţiuni deţinut în prezent de Fiat, de 53.5%, va urca până la 58.5%, restul participaţiilor urmând să rămână în administrarea sindicatelor.Dezvoltat pe platforma lui Giulietta, sedanul Dart va fi oferit cu trei motorizări, toate în patru cilindri: unităţile de 2.0 şi 2.4 litri ale grupului, redenumite din World Gas în Tigershark, precum şi unitatea de 1.4 litri, supraalimentată, a actualului Abarth 500.
Unităţile vor fi asistate de o cutie cu dublu ambreiaj Fiat, cu şase rapoarte. În 2013 însă, pe Dart va debuta o nouă transmisie automată, cu nouă rapoarte, dezvoltată în prezent de Grupul ZF. De producţia lui Dart se va ocupa uzina Chrysler din Illinois.
Comentarii (1)