Marchionne: "Ceea ce ar fi făcut VW cu Alfa Romeo poate face şi Fiat"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sergio Marchionne, administratorul delegat al alianţei Fiat-Chrysler, a susţinut recent o conferinţă de presă, în care a ales să vorbească despre viitorul celor două conglomerate şi despre evoluţia brandului Alfa Romeo, marcă cu tradiţie care continuă să nască cotnroverse în privinţa profitabilităţii.
Managerul italian a susţinut că, anul acesta, eforturile acţionarilor Fiat trebuie să se îndrepte către preluarea unui pachet de acţiuni în cadrul Chrysler. Fiat speră să atingă un procent de 35% în viitorul apropiat, urmând ca până la sfârşitul anului participaţia în cadrul Chrysler să ajungă până la 51 de procente.
Marchionne a ţinut să precizeze că această invetiţie nu va duce la pierderea originilor europene pentru modelele Fiat. "Fiat nu caută să îşi americanizeze produsele. Dimpotrivă, aproximativ 50% din automobilele Chrysler vor avea o arhitectură europeană."
Marchionne nu a ezitat să vorbească nici despre Alfa Romeo, "copilul bolnav" al grupului, după cum el însuşi îl numea în urmă cu câteva luni.
Managerul a asigurat publicul că nu este necesară vinderea brandului. "Cel mai important lucru de reţinut este acela că Fiat este capabil să facă din Alfa Romeo ceea ce ar putea face şi Volkswagen dacă ar deveni acţionar majoritar. Pe termen mediu şi lung, duelul cu producătorul german ar putea fi câştigat de Fiat."Referindu-se la evoluţia brandului cu probleme, Marchionne a continuat: "Alfa Romeo este o marcă cu un potenţial imens. Cu toate acestea, fără Chrysler ar fi fost dificil să-i garantăm o arhitectură care să-i permită evoluţia. Platforma produsă la Mirafiori şi folosită pentru Giulietta este la rândul său o reuşită tehnologică. Motiv suficient pentru ca germanii să-şi exprime interesul lor pentru Alfa".
Întrebat despre viitorul cartier general al alianţei Fiat-Chrysler, Marchionne a declarat că încă nu a fost luată nici o decizie, dar că pentru cei care lucrează în interiorul celor două conglomerate nu va exista nici o diferenţă.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Guvernul Statelor Unite ale Americii este pe cale să interzică vânzarea de mașini noi cu tehnologie din China și Rusia pe teritoriul său. Aceste mașini nu vor putea fi comercializate din cauză că prezintă riscuri de securitate națională. (15.01)
-
Guvernul britanic condus de Keir Starmer a anunțat că va interzice comercializarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2030. Marea Britanie va interzice aceste mașini cu 5 ani de devreme decât fusese stabilit inițial. (09.01)
-
Ferrari 250 LM, mașina care a câștigat Le Mans în 1965, scoasă la vânzare pentru 25 milioane de euroFerrari 250 LM by Scaglietti, mașina care a câștigat ediția din 1965 a cursei de 24 de ore de la Le Mans, a fost scoasă la vânzare. Singurul Ferrari operat de o echipă privată și care a câștigat această cursă ar putea fi vândut cu peste 25 de milioane de euro. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
@Phantom: Seat este o masina ca si Skoda, insa cel putin in Romania, Skoda este mult mai bine cumparata , comparativ cu Seat. Am auzit ca piesele ar fi mai scumpe.
"Alfa Romeo este o marcă cu un potenţial imens. Cu toate acestea, fără Chrysler ar fi fost dificil să-i garantăm o arhitectură care să-i permită evoluţia. ", deci vom vedea alfa romeo pe platforme chrylser ! RUSINICAAAAAAA !! fanii sunt in delir.....
Pe de alta parte , dpdv financiar e si normal ca VW are si va avea vanzari, profit , valoare de piata , etc mai mari decat grupul Fiat ; este mult mai usor sa ai sunt control doar 2 ' componente' , auto si divizia financiara decat sa fi un conglomerat care reuneste automobile, servicii financiare, media, echipamente auto, navale, pt agricultura , constructii, productie otel , etc, etc . Aici e marele avantaj al celor de la VW , nu numai in fata Fiat-ului cat si in fata celorlalte mari grupuri auto din lume. VW s-a ridicat mult in ultimii ani datorita faptului ca au stiut sa-si aleaga pietele de desfacere, s-au extins unde si cand a trebuit si in principal pe pietele emergente sau de mana a doua ( spre ex, a doua piata de desfacere a celor de la VW , dupa Europa, este China, cu 2 modele VW pe care le produceau inca din anii 80 :)) , dar asta e , au stiut si stiu sa vanda mult cu costuri reduse , asta inseamna profit ff mare ). Un lucru e cert , si aici bravo lor , nemtilor , au avut un management (si au in continuare) de top in randul producatorilor auto mondiali.
PS: Pentru cei care vb fara argumente, grupul Fiat este unul din 'motoarele ' economiei italiene , cu o pondere de aproape 5% din PIB , 3% din forta totala de munca a Italiei si 20% din investiiile sale industriale in cercetare ; fara Fiat , in special nordul si nord-vestul Italiei nu ajungeau la nivelul unde sunt astazi.In ceea ce priveste datele strict financiare, in 2007 valoarea de piata a Fiat-ului era de 20 miliarde , peste GM si Ford ,de exemplu, si mi-e greu sa cred ca a scazut sub 7 miliarde ( profitul VW pe 2010)