Marca DS, o activare în zona premium pe care grupul PSA Peugeot-Citroen a iniţiat-o în 2009 şi care a devenit între timp brand separat de cele două mărci franceze de tradiţie, are unele dintre cele mai profitabile produse de pe piaţă şi cu siguranţă cele mai profitabile din cadrul grupului francez. Declaraţia îi aparţine lui Arnaud Ribault, şeful de marketing al grupului din Hexagon.
"Probabil că marca DS va avea nevoie de 15 ani pentru a se evidenţia pe piaţă definitiv ca brand premium adevărat, însă maşinile vândute sub marca DS au deja cea mai mare rată de profit per produs din întreg Grupul PSA", spune Ribault. "Premium înseamnă profitabil. Jumătate din profitul generat în industria auto vine din vânzările produselor pe care le au mărcile premium", continuă oficialul francez.
Mai multe SUV-uri şi sedanuri
După ce până acum a făcut un periplu prin segmentele mici şi medii, încercând modele precum DS3, DS4 sau DS5, Citroen va duce marca DS în direcţii uşor diferite în viitorul apropiat pentru a o adapta la cerinţele actuale ale publicului. În interviul acordat de Arnaud Ribault britanicilor de la Autocar, aflăm că marca DS se va concentra pe SUV-uri şi pe sedanuri în încercarea de a se adapta pieţelor care au recepţionat foarte bine modelele mărcii cu pretenţii premium pe care Citroen a lansat-o pe piaţă acum 6 ani.Afirmaţiile lui Arnaud Ribault au fost făcute cu prilejul unei expoziţii pe care marca DS (Citroen a decis anul trecut să transforme DS într-un brand separat de marca-mamă) a realizat-o la Paris. Conform oficialului PSA, DS va dezvolta şi va lansa până în 2020 şase noi modele care vor reprezenta gama de bază a mărcii. "În segmentele B, C şi D, brandul DS se va concentra pe SUV-uri şi pe sedanuri. Acestea sunt cele mai importante clase pentru noi. De asemenea, vom avea un SUV european în viitor", spune Ribault.
Este foarte posibil, însă, ca unele dintre cele şase noi modele să nu fie lansate în Europa, fiind destinate exclusiv pieţei din China, acolo unde marca DS atrage din ce în ce mai mulţi clienţi.
Cel mai bun exemplu în acest sens este SUV-ul DS 6WR (foto), care a fost construit special pentru a fi vândut pe piaţa chineză, urmând să fie propus aici doar cu motoare pe benzină şi transmisii automate.
Comentarii (1)