Chiar și în ziua de azi, Citroen DS este considerată a fi una dintre cele mai frumoase mașini desenate vreodată. Dar, dacă ar fi să facem o călătorie la începuturile companiei, ar trebui să mergem în 1938.
Atunci a fost lansat proiectul VGD, sau Vehicule a Grande Diffusion, de către Pierre Boulanger, pe atunci șeful Citroen. Continuat de succesorul său, Pierre Bercot, acest proiect se concretizează de abia în octombrie 1955.
ÎNCEPUTURILE DS
Mai exact, în data de 6 octombrie 1955, atunci când debutează oficial modelul Citroen DS 19, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Această mașină propunea o configurație cu roți motrice față, o caroserie aerodinamică, o suspensie hidropneumatică, direcție, ambreiaj și frânare hidraulică, dar și un design semnat de sculptorul și pictorul Flaminio Bertoni.
Cu alte cuvinte, era o mașină cum nu se văzuse până atunci. Tocmai de aceea, publicul venit la Grand Palais, din Paris, a rămas uimit la dezvelirea noului DS 19. Se spune că, până la finalul zilei, au fost vândute 12.000 de exemplare, iar până la închiderea Salonului (10 zile mai târziu) au fost înregistrate circa 80.000 de comenzi.
Producția a demarat în 7 octombrie 1955, așadar la doar o zi de la debutul oficial, la fabrica de pe Quai de Javel din Paris. Trei luni mai târziu, DS 19 debutează în motorsport, și nu oriunde, ci chiar în Raliul Monte-Carlo, unde a înregistrat mai multe victorii.
Până la finalul anilor '50, DS 19 primește mai multe variante: ID 19, break, de familie, comerciale și, nu în ultimul rând, DS 19 Prestige.
Aceasta din urmă era o variantă cu șofer, gândită pentru cei mai importanți oameni ai vremii.Avea o nuanță exterioară neagră, exclusivistă, geam retractabil care despărțea compartimentul față de cel din spate, tapițerie gri, banchete față îmbrăcate în piele, iar cele din spate în material textil Jersey. Mai departe, era disponibil cu interfon, radio și chiar telefon.
În iulie 1959, puterea motorului de 1.911 cmc crește de la 75 la 78 CP. Spre finalul anului 1960 este prezentat modelul DS 19 Cabriolet, iar un an mai târziu puterea motorului crește, din nou, la 83 CP, iar viteza maximă la 150 km/h.
Primul facelift vine în 1962, aducând o serie de îmbunătățiri în partea frontală. Aerodinamica a fost și ea revizuită, tocmai de aceea viteza maximă a crescut la 160 km/h.
Doi ani mai târziu debutează modelul DS Pallas, iar, în 1965, este prezentat un motor nou, de 2.175 cmc, care oferea 109 CP și promitea o viteză maximă de 175 km/h.
Facelift-ul din 1967 a introdus farurile adaptive, care veneau în standard pe versiunile Prestige, Pallas și Cabriolet. Finalul anilor '60 a adus alte îmbunătățiri, inclusiv un panou de bord nou, dar și o injecție controlată electronic pentru motor, ceea ce făcut ca puterea să crească la 139 CP, iar viteza maximă să depășească 185 km/h.
DS, LIMUZINĂ PREZIDENȚIALĂ
Tot atunci, mai exact în 1968, DS devine mașina prezidențială a liderului de la Palatul Elysee. Avea o lungime de 6.53 metri, geamuri de separare convexe și înclinate, tapițerie integrală din piele, scaun rabatabil pentru interpreți, geamuri electrice, aer condiționat, interfon și minibar.
Un an mai târziu, la uzina Javel este asamblat exemplarul cu numărul un milion.
În anii '70, modelul DS a devenit mai matur și a oferit o nouă transmisie manuală cu 5 rapoarte, dar și una automată cu 3 trepte.
A urmat apoi și un motor de 2.347 cmc, care dezvolta 141 și permitea atingerea unei viteze maximă de aproape 190 km/h.Ultimul DS produs la uzina Javel, exemplarul cu numărul 1.456.115, a părăsit linia de asamblare în 24 aprilie 1975.
De-a lungul istoriei sale, Citroen DS a apărut într-o serie de filme și a fost considerat un monument de sculptură auto.
DS AUTOMOBILES, MARCĂ DE SINE STĂTĂTOARE
Derulăm pe repede înainte până în 2014, atunci când DS Automobiles devine o marcă de sine stătătoare. Un an mai târziu, francezii intră în Formula E, unde câștigă două titluri la echipe și piloți.
În 2025, DS se află din nou în atenția publicului cu noul No8, un model 100% electric inspirat de conceptul DS Aero Sport Lounge. Noul DS No8 oferă până la 350 de cai putere, un coeficient aerodinamic Cx 0.24, iar autonomia ajunge până la 750 de kilometri, în ciclul mixt WLTP.
via DS Automobiles
Marca DS, o gogomanie de lacomie, are gen 15 ani de hotie, unde au vandut citroenuri la suprapret, cu absolut nimic demn de ce a insemnat Citroen DS.
In anii 50 citroen DS a revolutionat lumea cu o gramada de lucruri, la pret normal.
In prezent DS vinde banalitati la suprapret.
DS este nu doar un brand inutil,chiar toxic si distructiv pentru consumatori.