XPeng, o nouă marcă de mașini electrice, s-a lansat oficial pe piața din Germania. Pentru început, marca asiatică va comercializa două modele pe această piață: un SUV și o berlină. Evident, ambele modele vor fi exclusiv electrice. Cele două modele vor fi comercializate pe această piață începând din luna mai.
Mai exact, este vorba despre modelele P7 și G9. În cazul berlinei XPeng P7, aceasta va fi disponibilă în 3 versiuni: Long Range, Performance și Wing Edition. Prima versiune primește un propulsor electric de 276 de cai putere, în timp ce versiunile celelalte primesc câte două motoare electrice care dezvoltă 473 de cai putere.
În cazul versiunii Long Range, autonomia va fi de 576 de kilometri în regim WLTP, iar bateria de 82.7 kWh va putea fi încărcată de la 10% la 80% în 29 de minute. Versiunile mai performante vor avea o autonomie mai mică, de 505 kilometri în regim WLTP, chiar dacă primesc aceeași baterie. Noul XPeng P7 pornește de la 49.600 de euro pe această piață.
Celălalt model este XPeng G9. cai putere și o baterie de 75.8 kWh, care oferă o autonomie de 460 de kilometri în regim WLTP. Versiunea Long Range primește același propulsor, dar care este alimentat de o baterie mai mare, de 93.1 kWh. Asta înseamnă o autonomie de 570 de kilometri în regim WLTP.
SUV-ul electric este, de asemenea, disponibil în 3 versiuni: Standard Range, Long Range și Performance. Prima versiune are un motor electric de 313La final, versiunea Performance primește două motoare electrice, care dezvoltă 551 de cai putere. Autonomia este de 520 de kilometri în regim WLTP. Indiferent de versiunea aleasă, bateria poate fi încărcată de la 10% la 80% în 20 de minute. XPeng G9 pornește de la 57.600 de euro pe piața germană.
Până la finalul acestui an, compania chineză se va lansa și în Italia, Franța și Marea Britanie.
Jet inapoi in china sa le vindeti acolo, ca pulivara le cumpara la asa sume.
25.000 euro in echipare de top este pretul corect pt un noname chinezasc la care nu ai nici un fel de suport sau avantaje.
De ce ar arunca cineva 50.000 pe masina sta si nu pe alta, gen un model 3 lr sau nah, sa zici bmw i4.
In nici un caz un noname chinezism nu merita banii pt modelele premium consacrate, care beneficiaza de o retea de distributie si servisare locala.
Ah, dupa vreo 10-15 ani de activitate in care demonstreaza constant calitate buna si pret mic, usurel sa creasca pretul, si sa fie gen segment mainstream.
Dar nu vinde giumbix china la pret de bmw.
Am ceva treabă, dar revin în câțiva ani.
O fi costând tehnologia, or fi și OZN (nu cred, dar așa să fie)… ideea este că piața are o putere de cumpărare iar ceea ce omul are nevoie de la o mașină nu pușcă deloc cu ce oferă unii.
Avem prea multe gadget-uri la prețuri peste ce se poate… Sandero este numărul 1…. asta este realitatea un Eurofoamea, game over!
Tesla nu a rezistat nici 2 ani… cu atât mai puțin disperații ăștia care nu-și mai pot vinde kitch-urile în China (cam așa sunt majoritatea), si acum în moarte clinică cu vânzările, mai încearcă și ei ceva. Nu cred că o sa auzim foarte mult de ei.
Încet, încet producătorii care au rețele de furnizori, service, infrastructură și știu să dezvolte un portofoliu mixt ancorat în realitate revin (ICE, hibrid, BEV)… ceilalți lansează și gata, vânzări varză!!!
Nu-i prostie curată ca atunci când nu ai nimic palpabil pe vânzări de BEV-uri un producător să iasă cu 3, 4, 5 modele electrice?
Poi dacă piața-i 10%, cum naiba amortizează?
Care-i faza cu investițiile în mașini care costă peste 50.000?
Era piață înainte și nu exista ofertă? Se omorau oamenii pe segmentul respectiv?
Dacă nu poți face un model rentabil, cum crezi că 3 sau 4 rezolva problema?
În fine… da-o naibi de logică și realitate… să vină OZN-urile, neapărat autonome!!!
Tva 20%, taxe vamale 30%,profit minim 10%, costuri logistica iar pretul clar este mic - restu de minim 50% din valoarea unui produs merge la Statul care sta.
La noi se promoveaza la greu chinezariile. Vezi, mai ales, Luci Popa.