TVR este un producător britanic independent care a intrat într-un con de umbră în ultimii ani, însă lucrurile sunt pe cale să se schimbe. Cu ocazia festivalului Goodwood Revival Earls Court Motor Show, englezii au dezvăluit primele imagini și detalii cu TVR Griffith, o mașină sportivă care împrumută numele unui model omonim lansat în 1991.
Cu o lungime de 4.314 mm și o lățime de 1.850 mm, noul TVR Griffith are dimensiuni apropiate de Aston Martin V8 Vantage și este mai compact decât un Porsche 911. Britanicii au folosit însă fibră de carbon în procesul de construcție pentru ca masa modelului să cântărească mai puțin de 1.250 kilograme.
Oficialii mărcii afirmă că noul Graffith oferă "un nivel de sofisticare, confort și practicalitate care nu au mai fost întâlnite niciodată în cadrul acestui brand". Interesant este că jantele de pe puntea spate au 20 inch, în timp ce cele montate pe puntea față au doar 19 inch, scopul fiind "îmbunătățirea agilității".
TVR Griffith are tracțiune spate, utilizează un motor V8 Cosworth care generează 507 cai putere și are nevoie de mai puțin de 4 secunde pentru a ajunge la 96 km/h, echivalentul britanic pentru 60 mile pe oră. De asemenea, cutia de viteze este manuală și are 6 trepte.
Pasionații au deja posibilitatea de a comanda noul TVR Griffith pentru prețuri care pornesc de la circa 98.000 de euro, însă livrările vor începe undeva spre finalul anului viitor.
Via TVR
insa de ce oare au folosit orificiile de ventilatie din habitaclu de la o fiesta 2006?
"insa de ce oare au folosit orificiile de ventilatie din habitaclu de la o fiesta 2006'?"
Pai tocmai de "pura" ce e marca asta?
De ce primul model de strada, Grantura, avea motorizari Ford, BMC, sau MGA, parbriz de Ford Consul, frane de Austin, suspensii de VW Broasca (ha ha ha) sau, dupa caz de Triumph si punte spate de BMC? Si, bomboana pe coliva....ultima generatie avea lumini spate de Cortina?
Si as mai putea sa-ti dau alte multe exemple de componente luate de pa elte masini si puse pe acest autocoktail denumint TVR. Poate asa gasesti raspuns si la intrebarea ta privind gurile de ventilatie ....
dar , fiind o lume libera, fiecare are dreptul sa aleaga ce parte a monezii o vede. iar eu cand ma gandesc la tvr , imi vine in minte caroserie usoara, motoare aspirate de peste 100cai / litru, asistenta la conducere redusa la minim si un design diferit ( vezi cerbera , tamora, si in special sagaris ) , design ce din pacate nu se gaseste si la acest grafith
Erori d-astea majore, deși aparent scuzabile în era fugărelii după click-uri, ar putea fi ușor evitate prin recursuri la memorie - fie și doar scurtissime.
În cazul de față, trimiteri minime la biografia dealerului Ford omonim din SUA ar fi lămurit nu doar originea numelui Griffith din fosta gamă TVR (1991-2002), ci și mecanismele din spatele efortului unor artizani pasionați de-a construi mașini superioare (uneori) sportivelor produse-n Corporate Land.
Ghildă pe care Jack Griffith a onorat-o din plin, chiar dacă marca Griffith din anii 60 a avut o existență meteorică (dar primul Griffith 200 cu motor Ford V8 Type 289 și platformă TVR Grantura III i-a provocat destule coșmaruri lui Carroll Shelby.)
N-au rost însă comentariile prea educativ-didactice, așa că hai să fiu și ontopic: noul Griffith îmi pare deci un coupe reușit, cu linii simple și clasice actualizate cumva (aero)dinamic, adresat unui cu totul alt target decît cel al pseudo-ecologiștilor bogați și Tesla-S-electrificați că-i trendy.
Dar nicl cearceafiștilor amatori de Lambo aurite nu cred că vrea să placă, ci unora care știu să aprecieze (inclusiv pe circuit) o propulsie cu tren de rulare echilibrat și peste 400 CP/tonă.
Ori nostalgicilor care visau în tinerețe un Ferrari GTB/4 Daytona și abia acum au bani de ceva f. asemănător în principiu.