Manager de produs Seat Leon: "Mânerele ascunse ale portierelor din spate au afectat vânzările"

de Sebastian Toma
Marti, 26.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Managerul de produs al lui Seat Leon în Regatul Unit, James Bucknell, consideră că generaţia precedentă a compactei iberice a suferit de pe urma mânerelor ascunse ale portierelor din spate, care ar fi trebuit să-i confere un aspect mai sportiv.

SEAT Leon a ajuns la cea de-a treia generaţie, iar reprezentanţii mărcii spaniole speră ca acesta să devină un succes în materie de vânzări. Spre deosebire de generaţia precedentă, modelul iberic renunţă la aspectul sportiv creat de mânerele ascunse ale portierelor din spate, preferând o configuraţie standard, cu mânerele portierelor vizibile. Micul artificiu de design al generaţiei precedente, deloc nou sau neobişnuit în industria auto, este blamat drept una dintre cauzele insuccesului lui Leon în materie de vânzări, spune James Buckel, managerul de produs al lui Seat Leon pe piaţa din Regatul Unit.

”Nu eram văzuţi destul de bine de clienţi. Parcă nici nu existam. Am vândut maşini doar pasionaţilor, cei care vroiau aspectul de coupe şi spiritul practic al unei maşini cu cinci uşor, dar nici nu vreau să mă gândesc câte vânzări am ratat pentru că mulţi clienţi potenţiali nu s-au uitat de două ori la Leon deorece credeau că este un hatchback cu o caroserie cu trei uşi, în loc de cinci, cât avea în realitate”, explică James Buckell.

Urmareste Automarket
Clienţii Seat care încă doresc aspectul de coupe pentru un model compact au în continuare o alternativă în gama Leon, Leon SC, care devine primul model care are caroserie cu trei uşi din istoria compactei spaniole. În mod paradoxal, alţi constructori de automobile folosesc în continuare soluţia ascunderii mânerelor de deschidere ale portierelor din spate fără să se plângă de faptul că maşinile lor sunt văzute greşit de public, iar cele mai la îndemână exemple ar fi Alfa Romeo 156 şi 147, alături de generaţiile opt şi nouă ale lui Honda Civic.

Via CarandVan

Comentarii (17)

  • ori e o explicatie puerila (si trebuie justificate vanzarile extrem de proaste ale SEAT) ori asta explica de ce modelele de serie difera atat de mult de concept-car-uri

    Oricum ar fi, Leon mi-a placut tocmai pentru acest artificu de design si pentru solutia ascunderii stergatoarelor de parbriz.
    38 0
  • Si la mine la fel. Modul cum arata exterior a fost unul dintre argumentele in favoarea Leonului. Chiar daca iarna mai ingheata manerele din spate tot imi plac
    29 0
  • Mi-au placut extraordinar manerele din spate (ce-i drept nu erau chiar asa comode) in schimb la generatia 2 au avut un interior destul de slab, plasticurile dadeau impresia ca-s de foarte proasta calitate spre deosebire de prima generatie care are un interior foarte frumos si calitativ pentru vremea lui.
    Oare de ce Alfa Romeo si Honda nu a dat vina pe manere, aveau cam acelasi stil
    22 2
  • Tare destept acel manager,oare cati bani ia ca sa spuna aberatii?singurul lucru care a tras in jos vanzatile a fost INTERIORUL,nu manerele ascunse in portiera.Cei care stiu de seat leon mk2 le-au placut acele manere,stergatoarele ascunse,si designul exterior mult mai sportiv/tineresc(comparativ cu golful).
    26 0
  • hai ma...
    "am ratat vanzari deoarece credeau că este un hatchback"


    Ce explicatie penibila :))))) Cat de prosti ne crede managerul asta?
    25 3
  • Din cate stiu masina asta a primit multe critici in privinta plansei de bord pe care multi o considerau cam naspa. Si din contra, tocmai manerele ascunse li se parea ceva cool.
    Deci faptul ca avea manerele in portiere si au scazut vanzarile... poate ca au scazut, insa nu atat de mult incat sa te legi de ele. Dovada ca manerele astea pot fi o chestie misto ar fi Renault Clio, care are vanzari foarte bune.
    27 0
  • am un leon. si cand ma duc la spalatorie, stiti cati isi dau seama ca am usi in spate? 1 din 10. unu tragea de scaunul din fata ca sa il traga sa stearga geamul din spate...deci se poate
    16 14
  • Hai kumite ca am ramas cracanat cu cacat la cur .......is pe WC.
    1 14
  • Si ce ofera ?
    0 11
  • Asta cred ca e gluma secolului in industria auto. Putea sa spuna, la fel de bine, ca au avut tapiterii de un gri prea inchis, de-aia n-au vandut masini. Astia sunt genul de oameni care nu vad padurea de copaci. Mai bine taceau.
    22 2
  • Ca sa afirmi asa ceva, inseamna ca dl "manager" contabilizeaza si potentialii clienti care NU au intrat in showroom. Pentru ca din momentul in care intra in showroom, vanzatorul isi va arata ca are 5 usi.
    Deci sunt curios prin ce metoda statistica a calculat managerul asta cati clienti care n-au intrat in showroom, s-au "razgandit" pt ca n-are 5 usi.

    Sa fim sinceri... e o idiotenie !
    20 0
  • Numai "cunoscatori" pe aici!!
    Toate modele astea enumerate mai sus cu acest artificiu au avut vanzari slabe,sub asteptari, pe piata europeana,nici Alfa si nici Honda nu stau bine in vanzari!
    De ce sa nu scoti un coupe veritabil? De ce sa fugi dupa doi iepuri si sa prinzi un sobolan?
    Economia vizata initial s-a transformat intr-un esec usturator!
    3 9
  • jonelu
    Sa recunoastem ca noul model arata mult mai bine decat restul. Trebuiau sa faca modelul asta mai demult. Acum au scos masini interesante si sper din tot sufletul sa lea mearga bine si sa supravietuiasca.
    5 0
  • jonelu
    http://www.automarket.ro/stiri/seful-seat-trebuie-sa-dublam-vanzarile-ca-sa-supravietuim-50339.html
    3 0
  • @serd
    Dintre toate motivele posibile si imposibile, faptul ca Seat, Alfa sau Honda n-au avut vanzari grozave se datoreaza, zici tu, acelui blestemat de maner ascuns? Bun asa.
    Pai teoria asta, daca prin absurd o luam de buna, e din start demolata de vanzarile mult mai bune ale generatiei trecute de Civic fata de cea anterioara ei, cu un design mult mai conventional. Iar 147 s-a vandut cel mai bine din toata gama Alfa multumita unor motive care includea si acea nenorocita de clanta ascunsa.
    9 0
  • Marian
    Sincer nici mie nu imi place foarte tare acel maner, dar nu asta m-a facut sa nu cumpar Leon. Acum cu generatia noua este mai ieftin ca un Golf, pe cand generatia in discutie era mult mai scumpa. Vezi doame ei reprezinta divizia sportiva a grupului, ca au materiale comune cu Audi, ca nu are legatura cu Golful masina lor fiind mai degraba pe langa A3 si din aceasta cauza ar trebui sa dai aproximativ 1000 de euro in plus pe cotetul lor, doar motoare similare la ei erau muuuult mai puternice, puteai cumpara acel nenorocit de 1.4 mpi la minunata putere de 85 cai. Cata onoare sa poti conduce o asemenea minunatie a tehnicii.
    8 0
  • manager de produs? si nu stie sa compenseze prin reclama un defect?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru