SEAT Leon a ajuns la cea de-a treia generaţie, iar reprezentanţii mărcii spaniole speră ca acesta să devină un succes în materie de vânzări. Spre deosebire de generaţia precedentă, modelul iberic renunţă la aspectul sportiv creat de mânerele ascunse ale portierelor din spate, preferând o configuraţie standard, cu mânerele portierelor vizibile. Micul artificiu de design al generaţiei precedente, deloc nou sau neobişnuit în industria auto, este blamat drept una dintre cauzele insuccesului lui Leon în materie de vânzări, spune James Buckel, managerul de produs al lui Seat Leon pe piaţa din Regatul Unit.
”Nu eram văzuţi destul de bine de clienţi. Parcă nici nu existam. Am vândut maşini doar pasionaţilor, cei care vroiau aspectul de coupe şi spiritul practic al unei maşini cu cinci uşor, dar nici nu vreau să mă gândesc câte vânzări am ratat pentru că mulţi clienţi potenţiali nu s-au uitat de două ori la Leon deorece credeau că este un hatchback cu o caroserie cu trei uşi, în loc de cinci, cât avea în realitate”, explică James Buckell.
Clienţii Seat care încă doresc aspectul de coupe pentru un model compact au în continuare o alternativă în gama Leon, Leon SC, care devine primul model care are caroserie cu trei uşi din istoria compactei spaniole. În mod paradoxal, alţi constructori de automobile folosesc în continuare soluţia ascunderii mânerelor de deschidere ale portierelor din spate fără să se plângă de faptul că maşinile lor sunt văzute greşit de public, iar cele mai la îndemână exemple ar fi Alfa Romeo 156 şi 147, alături de generaţiile opt şi nouă ale lui Honda Civic.Via CarandVan
Oricum ar fi, Leon mi-a placut tocmai pentru acest artificu de design si pentru solutia ascunderii stergatoarelor de parbriz.
Oare de ce Alfa Romeo si Honda nu a dat vina pe manere, aveau cam acelasi stil
Ce explicatie penibila :))))) Cat de prosti ne crede managerul asta?
Deci faptul ca avea manerele in portiere si au scazut vanzarile... poate ca au scazut, insa nu atat de mult incat sa te legi de ele. Dovada ca manerele astea pot fi o chestie misto ar fi Renault Clio, care are vanzari foarte bune.
Deci sunt curios prin ce metoda statistica a calculat managerul asta cati clienti care n-au intrat in showroom, s-au "razgandit" pt ca n-are 5 usi.
Sa fim sinceri... e o idiotenie !
Toate modele astea enumerate mai sus cu acest artificiu au avut vanzari slabe,sub asteptari, pe piata europeana,nici Alfa si nici Honda nu stau bine in vanzari!
De ce sa nu scoti un coupe veritabil? De ce sa fugi dupa doi iepuri si sa prinzi un sobolan?
Economia vizata initial s-a transformat intr-un esec usturator!
Dintre toate motivele posibile si imposibile, faptul ca Seat, Alfa sau Honda n-au avut vanzari grozave se datoreaza, zici tu, acelui blestemat de maner ascuns? Bun asa.
Pai teoria asta, daca prin absurd o luam de buna, e din start demolata de vanzarile mult mai bune ale generatiei trecute de Civic fata de cea anterioara ei, cu un design mult mai conventional. Iar 147 s-a vandut cel mai bine din toata gama Alfa multumita unor motive care includea si acea nenorocita de clanta ascunsa.