MAI a pus în dezbatere publică un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea Regulamentului de aplicare a Codului Rutier.
Printre modificările principale se regăsește interzicerea unor activități care să distragă atenția pietonilor atunci când traversează și anume folosirea telefonului mobil, potrivit publicației profit.ro.
MAI motivează noile reguli pentru pietoni prin faptul că aceștia nu se mai asigură și nu sunt atenți înainte și în timpul traversării.
“Pietonul desfășoară o activitate de natură a-i distrage atenția, precum folosirea telefonului mobil. Folosirea telefonului mobil, fie că se vorbește sau se scriu mesaje (distragere mentală), se ascultă muzică (distragere auditivă) sau se accesează diverse aplicații de ghidare precum hărți (distragere vizuală), influențează capacitatea de atenție a pietonului în momentul angajării acestuia în traversarea drumului public”, potrivit documentului.
Pietonii care nu vor respecta această nouă regulă vor primi 2-3 puncte amendă, adică minimum 145 lei dacă plata este realizată în 15 zile calendaristice.
Nu în ultimul rând, MAI vrea să impună o limită de viteză pentru bicicliști de 30 km/h, însă fără să specifice cum poate fi respectată sau cum se probează încălcarea acesteia.
Via profit.ro
Se întâmplă de multe ori ca indivizi foarte abătuţi sau prea acaparaţi de gânduri să fie neatenţi şi pe stradă, şi la volan – şi atunci ce trebuie interzis? Cugetul, simţirea???
Efectiv dumnealor nu mai ştiu ce “delicte” sau “contravenţii” să mai inventeze, ca să poată amenda! La urma urmei, astăzi avem în faţă un adevărat SRL, adică Statul Răpus de Lăcomie.
PS. Eu, unul, văd că o grămadă de lume trece pe zebră cu nasul în telefonul “deştept” şi nu se abate din suprafaţa marcată, nici nu se ciocnesc unii cu alţii. Iar dacă se pretează pe culoarea verde pentru pietoni, “argumentul” lui Garcea se prăbuşeşte ca un castel de nisip.
Eh, apropo, plaga/patima transumanismului nu-l îngrijorează…
la partea cu pietonii insa sant de acord cu aceasta masura.
Clar că doar teoretic, așa cum va fi și cazul biclelor (tot mai multe electrice și ele.)
Prevăd însă o contaminare ”progresistă” cu limita (generalizată deja la unii) de 30 km/h în orașe și 80-90 p-afară.
În principiu și 30 la oră e prea rapid pe pistele bici-, dar pe străzi nu prea văd noima.
Cu electro-mobilitatea pe două roți sunt (culmea :-)) de acord, chiar dacă nu prea avem clima pretabilă.
...Și nici legi cu utilitate probată la alții (ex. condus motocicloanțe sub 125 cmc/15 CP ori electrice echivalente cu permisul cat. B.)
nu stiam ca pietonii de pe trecere pot accidenta masini. e prima oara cand aud aberatia asta. mai ales ca la noi pietonii sunt ca viezurii pe trecea de pietoni.
iar aia cu bicicletele e noaptea mintii. ai cluburi de ciclism, aia nu se antreneaza la 30 la ora, loooool. pana si amatorii antrenati merg cu peste 30. ca ce chestie sa mearga mai incet????
aia care au venit cu aberatiile astea sunt praf.
Daca nu ma insel, legile actuale prevad oricum obligatii pentru pieton. Parca el trebuie sa fie atent, sa nu alerge pe trecere, sa nu stationeze si asa mai departe.