Comparativ cu anul precedent, producţia a scăzut cu 1.1% şi plasează România pe locul 27 în topul mondial. Performanţa României este sub cea înregistrată de ţări precum Indonezia (1.100.000 unităţi), Malaysia (614.000 unităţi) sau Iran (982.000 unităţi), ţara care până de curând s-a aflat sub un umbargo international.
Dintre vecinii României, Ungaria este cel mai bine poziţionată datorită fabricilor pe care le au Mercedes şi Audi, cu o producţie totală de 495.000 de unităţi.
În schimb, Serbia a produs 83.630 de maşini, în timp ce Ucraina numai 8.244, în scădere cu peste 71% ca urmare a problemelor de natură politică, economică şi socială.Deloc surprinzător, ţara cu cea mai mare producţie de maşini din lume este China, acolo unde s-au fabricat 24.5 milioane de maşini, adică peste 26% din producţia globală. Statul asiatic este urmat de Statele Unite ale Americii, cu o producţie de 12.1 milioane de maşini, în timp ce podiumul este completat de Japonia cu peste 9.2 milioane de unităţi.
Prima ţară europeană din acest clasament apare pe locul patru şi este Germania, cu o producţie de peste 6 milioane de maşini, urmată de Coreea de Sud şi India. Latinii au monopolizat ultima parte a topului 10, cu Mexic, Spania şi Brazilia în fata Canadei.
Loc | Tara | Total | Crestere |
1 | China | 24.503.326 | 3.3% |
2 | SUA | 12.100.095 | 3.8% |
3 | Japonia | 9.278.238 | -5.1% |
4 | Germania | 6.033.164 | 2.1% |
5 | Coreea de Sud | 4.555.957 | 0.7% |
6 | India | 4.125.744 | 7.3% |
7 | Mexic | 3.565.469 | 5.9% |
8 | Spania | 2.733.201 | 13.7% |
9 | Brazilia | 2.429.463 | -22.8% |
10 | Canada | 2.283.474 | -4.6% |
27 | Romania | 387.177 | -1.1% |
- | Total | 90.683.072 | 1% |
Via OICA
Cosmin are dreptate. Pentru comparatii pertinente, tarile la care ar trebui sa ne raportam sunt Ungaria, Cehia, Slovacia, Serbia, Ucraina, Slovenia..
Pana la urma e bine ca producem si atat. Sa speram ca Ford va gasi un model de succes pe care sa-l aduca la Craiova si ca va ajunge, in sfarsit, sa produca atatea masini cat s-a angajat ca o sa faca.
Daca uzina de la Craiova ar merge la fel ca Dacia, atunci am trece de 600 000 de masini pe an.
Mi-e teama doar ca soarta productiei Ford in Romania depinde mai mult de sindicatele germane de la Koln decat de vointa sefilor de la Dearborn.
Baieti, tot respectul. Lamentarile domnului jurnalist dovedesc lipsit de echivoc ca dumnealui chiar a lipsit la lectia de geografie economica.
Ma intreb cum de nu se lauda ca producem mai multe masini decat Elvetia sau decat Malta?
Aceeasi mentalitate, din ce in ce mai intalnita in ultima vreme conform careia tot ce e la rasarit reprezinta un fel de pol al saraciei, oamenii aia se deplaseaza doar cu carutele! (A se vedea PIB-ul Iranului)