Până în prezent, planurile pentru realizarea unei Autostrăzi de la Ploieşti la Braşov au fost abandonate, iar singurele soluţii au fost montarea unor pasarele pietonale în Comarnic şi Buşteni, pentru a elimina trecerile de pietoni din localitate. În cele din urmă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat două proiecte pentru realizarea unor centuri ocolitoare la Comarnic şi Buşteni.
Planul prevede că centura Comarnic va avea 2.85 km, un termen de proiectare de 3 luni şi un termen de execuţie de 4 luni, astfel că lucrările vor dura practic 7 luni de la data atribuirii contractului.
În schimb, centura Buşteni va avea 1.02 km, un termen de proiectare de 3 luni şi 6 luni pentru execuţie, astfel că proiectul va fi finalizat în 9 luni.Pentru moment, CNADNR aşteaptă oferte din partea constructorilor interesaţi până în 21 decembrie pentru Comarnic şi 22 decembrie pentru Buşteni, iar ulterior va decide numele constructorilor şi data începerii efective a lucrărilor.
Prin urmare, există şanse ca la sfârşitul anului viitor traficul din Bucureşti spre munte să fie mai fluid prin utilizarea celor două centuri ocolitoare. Autorităţile nu au menţionat însă nimic despre proiecte similare pentru Azuga şi Predeal, alte două localităţi turistice aflate pe drumul spre Braşov.
Via CNADNR (PDF)
Va pot garanta ca nici Comarnic si nici Busteni nu au 2.85 respectiv 1.02 km, in consecinta, aceste scurte centuri nu pot fizic sa ocoleasca cele 2 localitati.
Masurate cu Google Maps:
Comarnic: 7.9 km
Busteni + Poiana Tapului 5.9 km
Chinezii ar fi facut una de la ei pana in Romania si pe toate ale noastre , si le lasa si pamblica pe axul drumului ca sa inaugureze fiecare parlamentar cite 100 Km.
Nu se mai stie cine sa ia comisionul , de frica DNA sau care este motivul ?!
De cand a Valea Prahovei sinonim cu muntele? Cand spui ca mergi la munte se subintelege cumva ca mergi pe Valea Prahovei? Retezatul sau Apusenii nu sunt munti?