Povestea scandalului în care este implicat Grupul Volkswagen (VAG) continuă cu vești ceva mai bune pentru constructorul german. Astfel, după ce la câteva săptămâni de la descoperirea softului care trișa la testele de emisii pentru unele motorizări diesel ale Grupului s-a descoperit faptul că în sânul mărcilor afectate mai există o problemă, de această dată a cifrelor de emisii raportate de 800.000 de mașini la nivel mondial, analizele atente ale Grupului arată că numărul exemplarelor afectate este mult mai mic.
Altfel spus, pentru a înțelege corect povestea din această știre, va trebui să clarificăm din start faptul că problema cifrelor de emisii raportate greșit de unele modele Volkswagen în cartea tehnică este una diferită de cea a softului care trișa la testele oficiale de emisii. Diferențele dintre cele două "cazuri" pot fi înțelese cel mai ușor având în față versiunile afectate: dacă în cazul Dieselgate vorbim de motoare diesel Euro 5, în cazul problemei emisiilor oficiale vorbim atât de motoare diesel, cât și de unități TSI.
Nouă versiuni cu cifre greșite, diferențe minore la emisii și consum
Conform unui comunicat oficial al Grupului, doar nouă versiuni ale unor modele sunt afectate de greșeli ale cifrelor de emisii din cartea tehnică, iar în multe dintre aceste cazuri vorbim de diferențe reduse, care nu au efect asupra impozitelor sau a taxelor pe care le-au plătit proprietarii mașinilor în cauză.
"Creșterea consumului oficial este de aproximativ 0.1-0.2 litri/100 km pentru mașinile respective", se arată în informarea de presă semnată de Volkswagen.La nivel de cifre absolute, versiunile afectate erau produse în 36.000 de unități anual, ceea ce corespune cu 0.5% din totalul producției Grupului Volkswagen. "Cifrele consumului real al clienților nu se schimbă și nici nu e nevoie de modificări tehnice pe mașinile în cauză. Existența unui minor impact financiar va depinde de rezultatele remăsurării emisiilor pentru aceste mașini", notează Volkswagen Group, care anunță astfel voalat că va suporta diferențele de taxe și impozite pentru versiunile afectate dacă va fi cazul, în funcție de regulile fiecărei țări în parte.
Volkswagen nu anunță încă însă cum va rezolva problema acuzelor de publicitate mincinoasă în cazul acestor versiuni care anunțau cifre mai mici decât cele reale, element care pentru unii clienți a reprezentat un reper de achiziție important.
Conform comunicatului germanilor, mărcile Audi, Skoda și Seat vor derula la rândul lor analize pentru a stabili corectitudinea informațiilor prezentate în fișele tehnice ale modelelor actuale la capitolele consum și emisii CO2.
Lista oficială a versiunilor Volkswagen care anunțau emisii de CO2 mai mici decât cele reale este următoarea:
Model | Versiune | Transmisie |
VW Polo | 1.0 TSI BlueMotion 70 kW Euro6 | DSG 7 |
VW Scirocco | 2.0 TDI BlueMotionTechnology 135 kW Euro 6 | Man 6 |
VW Jetta | 1.2 TSI BlueMotionTechnology 77 kW Euro 6 | Man 6 |
VW Jetta | 2.0 TDI BlueMotionTechnology 81 kW Euro 6 | Man 5 |
VW Golf Cabrio | 2.0 TDI BlueMotionTechnology 81 kW Euro 6 | Man 5 |
VW Golf | 2.0 TDI BlueMotionTechnology 110kW Euro 6 | Man 6 |
VW Passat Alltrack | 2.0 TSI 4Motion BlueMotionTechnology 162 kW Euro 6 | DSG 7 |
VW Passat Variant | 2.0 TDI SCR 4Motion BlueMotionTechnology 176 kW Euro 6 | DSG 7 |
VW Passat Variant | 1.4 TSI ACT 4Motion BlueMotionTechnology 110 kW Euro 6 | Man 6 |
Comentarii (5)