Constructorii auto traversează o perioadă dificilă din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon ale mașinilor noi, în contextul în care media trebuie să scadă la numai 95 de grame pe kilometru începând din 2021.
Potrivit unei amplu raport al companiei de analiză Jato Dynamics, media emisiilor de dioxid de carbon a crescut în Europa în 2019 la 121.8 grame pe kilometru, cel mai înalt nivel înregistrat după 2014.
În plus, este al treilea an consecutiv în care emisiile de dioxid de carbon la nivel european sunt în creștere, iar anul trecut valoarea medie a fost de 120.5 grame pe kilometru.
Datele sunt calculate pe baza vechiului standard NEDC în 23 dintre cele mai importante piețe europene, iar Olanda, Franța, Norvegia și Suedia sunt singurele state care au înregistrat o scădere a emisiilor.
România a înregistrat o medie de 124 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru mașinile noi vândute în cursul anului 2019, în creștere de la valoarea medie de 121.3 grame pe kilometru din 2018.
În prezent, niciun producător din Europa nu respectă limita de 95 de grame pe kilometru care va intra în vigoare anul viitor.
Dintre cei mai importanți 20 de producători auto din Europa, Toyota este cel mai aproape de această limită, cu o medie de 97.5 grame pe kilometru în 2019, în timp ce restul constructorilor au depășit pragul de 100 grame pe kilometru.
Citroen și Peugeot ocupa locurile 2 și 3 cu o medie de 106.4 și, respectiv, 108.2 grame, iar locurile următoare sunt ocupate de Renault și Nissan.
Dacia a înregistrat o medie de 125.6 grame de dioxid de carbon pe kilometru, mult peste limita care va intra în vigoare în 2021. De altfel, acesta este unul dintre motivele pentru care producătorul român va lansa anul viitor primul său model eletric, care a fost anticipat în această săptămână de conceptul Dacia Spring.
Pe ultima poziție în top este Mercedes-Benz, cu o medie de emisii de 140 de grame pe kilometru.
Pricipalele cauze pentru creșterea emisiilor mașinilor noi la nivel european sunt scăderea vânzărilor de mașini diesel și creșterea vânzărilor de SUV-uri, care au ajuns la o cotă de piață de 37%.
Via Jato
Creșterea masivă a electricelor va duce la reducerea CO2.
In afara de cai catiga care au sanse mari sa nu depaseasca limita de anul viitor....producatori premium chiar nu au nici o sansa....pregatiti miliardele
Mazda, Volvo....wtf????
Mazda se pare ca se pregateste pt la anu sa lanseze noul motor L6 va adauga si el cateva grame in plus la medie.....
Volvo se pare ca forteaza niste motoare mici cu care sa lupte in segmentu premium si nu vad sa dea rezultate...
Pt ca sa citam din articolul cu pricina:
"Pricipalele cauze pentru creșterea emisiilor mașinilor noi la nivel european sunt scăderea vânzărilor de mașini diesel și creșterea vânzărilor de SUV-uri, care au ajuns la o cotă de piață de 37%."
Se aude?, @Edica + ACE si alti electrizati? :D
Ramane cum am stabilit: Zi de zi, Diesel deasupra tuturor!
Care e tinta eurocratilor? Cat mai putin CO2? Cu ce ii strang de boashe pe producatori? Cu emisii tot mai mici de CO2. Eu am mai spus aici ca in Europa TOTUL e pe dos: in US, un stat care isi respecta cetatenii si caruia ii pasa de starea lor de sanatate, NU CO2-ul e cel care e vizat de normele de poluare, ci NOx-ele.
In ce priveste NOx-ele, Diesel-urile noi sunt la fel de curate ca Otto, si uneori chiar mai curate. In ce priveste masinile cu baterii, se stie deja si s-a demonstrat ca luand in considerare tot ciclul de la productie pana la distrugere, acestea sunt mai poluante decat o masina cu ardere interna.
PS: @andrei - indiferent de cate ori o sa citesti niste fraze mai alambicate ca si astea, n-ai nicio sansa sa intelegi ceva. Deci da-le pace. Margineste-te la titlu. Straduieste-te tare! Hai ca poti! :)
tu nici macar nu stiai ca o masina pe benzina are co2 mai mare ca una diesel dintotdeauna, ai aflat in articolul asta. altfel nu se explica asemenea remarci.
nu e nicio fraza alambicata, tu le vezi asa ca pentru tine asa sunt. evident ca pot, pot multe, spre deosebire de tine......
in 20 de ani o sa tipi pe aici ca nu esti fan diesel....
Vin maşinile PHEV şi vor aduce doar PHEV la valorile anterioare diesel !!
Apoi valul maşinilor EV va face să scadă ireversibil nivelul de CO2 foarte mult !
Un război nu se căştigă doar cu o bătălie.
Teoretic foarte bună, practic plină de furturi şi ineficienţă !!
Eu mi-aş trage centrală cu pompă de căldură aer apă, dacă aş putea să mă debranşez.
De fapt, acum nu vă scrie inexo, ci duhul lui, fiindcă, între timp, a sucombat din cauza “putorii fosile” – imprudent, a deschis uşa la chilie şi, deodată, buf! a mierlit-o pe loc de la atâta noxe. Dacă ar fi rămas înăuntru, s-ar şi fi protejat, s-ar şi fi delectat cu splendida lui priză de încărcat smart-ul.
Până în 80 mp poţi avea o centrală cu schimb de căldură, de 8kw ca să stai în 240V (nu mai este 220V de ceva vreme) şi max 32A
dar peste
La 16kw pentru 150 mp max trebuie clar trifazat.
Consumul SCOP (pe toată perioada de iarnă) este de 3 ori mai mic decât DOAR ELECTRIC (reşou, convectoare, calorifere electrice, centrală full electrică, etc)
şi în medie duce monofazat şi 150 mp
dar problema este la vârfuri unde temperatura se duce sub 0..-5° C
Dar pentru 90% din apartamentele vechi se poate pune fără probleme.
Mai clar.