Mai multă siguranţă: sistemele de frânare automată reduc accidentele din spate cu 40%

de Daniel Popescu
Luni, 01.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Implementarea sistemelor de frânare automată va conduce la reducerea accidentelor din spate cu 40%, potrivit unui studiu american. 10 constructori vor oferi în SUA acest sistem în dotarea standard a maşinilor.

Constructorii auto sunt pe punctul de a implementa un nou sistem de siguranţă care ne apropie şi mai mult de ideea unor maşini autonome.

Este vorba despre sistemul de frânare automată AEB (Automated emergency braking), care permite maşinii să pună frână automat fără intervenţia şoferului în cazul în care simte pericolul unui accident. Tehnologia foloseşte senzori montaţi în partea frontală a maşinilor care sunt capabili să măsoare viteza de apropiere faţă de alte vehicule din trafic sau împrejurimi.

Pe măsură ce această tehnologie va deveni mai bine răspândită, ne putem aştepta să vedem mai puţin accidente din spate.

David Zuby
Seful cercetatorilor IIHS
Un studiu realizat de Institutul pentru Siguranţa pe Autostrăzi din Statele Unite (IIHS) a evidenţiat că utilizarea acestei tehnologii reduce accidentele din spate cu 40%. În plus, numărul accidentelor scade cu 23% dacă maşinile sunt dotate cu un simplu sistem de avertizare pentru un impact iminent.
De asemenea, numărul de răni provocate de astfel de accidente este mai mic cu 42% în cazul sistemelor de frânare automată şi cu 6% mai mic pentru maşinile care dispun doar de sistem de avertizare.

"Succesul prevenţiei accidentelor din spate reprezintă un mare pas înainte pentru drumuri mai sigure. Pe măsură ce această tehnologie va deveni mai bine răspândită, ne putem aştepta să vedem mai puţin accidente din spate. Acelaşi lucru este valabil şi pentru rănile cauzate de parbrize în cazul acestor accidente", explică David Zuby, şeful cercetătorilor de la IIHS.

Sistemul de frânare automată urmează să fie implementat pe o scară destul de largă în Statele Unite: 10 constructori au ajuns la un acord în septembrie 2015 pentru a introduce tehnologia în standard.

Via Stuff

Comentarii (2)

  • andi77
    Excelenta miscare in SUA.Poate asa ii urmam si noi pe americani desi ma indoiesc ca o sa se intample si in realitate.Euroncap nici acum nu a implementat testarea small over lap.IIHS sunt mai avansati din punctul asta de vedere.
    2 2
  • overlap nu e o situatie, statistic vorbind, des intalnita in Europa. Iar testele se fac tinand cont de probabiliatetea cea mai mare de aparitie a unor accidente de tipul celor simulate de cele 2 organizatii.

    cu alte cuvinte IIHS testeaza masini prezente pe piata americana si EuroNcap pe cea din europa.

    daca vrei sa mergi de pe o piata pe alta ai doua solutii:
    - dezvolti sasiuri diferite
    - dezvolti un sasiu comun care sa respecte regulamentele ambelor "maluri"

    si de aici o discutie intreaga
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru