Constructorii auto sunt pe punctul de a implementa un nou sistem de siguranţă care ne apropie şi mai mult de ideea unor maşini autonome.
Este vorba despre sistemul de frânare automată AEB (Automated emergency braking), care permite maşinii să pună frână automat fără intervenţia şoferului în cazul în care simte pericolul unui accident. Tehnologia foloseşte senzori montaţi în partea frontală a maşinilor care sunt capabili să măsoare viteza de apropiere faţă de alte vehicule din trafic sau împrejurimi.
Un studiu realizat de Institutul pentru Siguranţa pe Autostrăzi din Statele Unite (IIHS) a evidenţiat că utilizarea acestei tehnologii reduce accidentele din spate cu 40%. În plus, numărul accidentelor scade cu 23% dacă maşinile sunt dotate cu un simplu sistem de avertizare pentru un impact iminent. De asemenea, numărul de răni provocate de astfel de accidente este mai mic cu 42% în cazul sistemelor de frânare automată şi cu 6% mai mic pentru maşinile care dispun doar de sistem de avertizare."Succesul prevenţiei accidentelor din spate reprezintă un mare pas înainte pentru drumuri mai sigure. Pe măsură ce această tehnologie va deveni mai bine răspândită, ne putem aştepta să vedem mai puţin accidente din spate. Acelaşi lucru este valabil şi pentru rănile cauzate de parbrize în cazul acestor accidente", explică David Zuby, şeful cercetătorilor de la IIHS.
Sistemul de frânare automată urmează să fie implementat pe o scară destul de largă în Statele Unite: 10 constructori au ajuns la un acord în septembrie 2015 pentru a introduce tehnologia în standard.
Via Stuff
cu alte cuvinte IIHS testeaza masini prezente pe piata americana si EuroNcap pe cea din europa.
daca vrei sa mergi de pe o piata pe alta ai doua solutii:
- dezvolti sasiuri diferite
- dezvolti un sasiu comun care sa respecte regulamentele ambelor "maluri"
si de aici o discutie intreaga