Şoferii români mai au de aşteptat până când vor putea circula de la Bucureşti în Ungaria doar pe autostradă. Nu numai că proiectul Sibiu - Piteşti riscă să fie tras pe linie moartă din cauza proiectării precare, dar alte patru autostrăzi din Transilvania care ar fi trebuit inaugurate în acest an au fost amânate pentru a doua jumătate a anului 2018.
Este vorba despre autostrăzile Timişoara - Lugoj, Lugoj - Deva, Sebeş - Turda şi Orăştie - Sibiu, care până în prezent au fost inaugurate doar pe unele loturi. Astfel, potrivit unui document oficial al Ministerului Fondurilor Europene, toate aceste autostrăzi vor fi inaugurate în perioada iulie - septembrie 2018.
Totuşi, merită menţionat că autostrada Timişoara - Lugoj este deja în funcţiune fară spaţii de servicii şi parcări, în timp ce autostrada Orăştie - Sibiu a fost închisă intre localităţile Cunţa şi Sălişte după demolarea unei porţiuni de 200 de metri.
Prin urmare, nu este exclus ca 2016 să fie unul dintre cei mai slabi ani în ceea ce priveşte inaugurările de autostrăzi.
Via Economica
Puteau sa faca Constanta-Bucuresti-Craiova-Timisoara-Nadlac - mult mai simplu de construit decat varianta prin Deva si Sibiu la care s-ar fi adaugat Giurgiu-Bucuresti-Brasov-Cluj-Bors, rezultand doua autostrazi care uneau orasele principale si faceau in acealasi timp legatura cu vestul Europei, care e cea mai importanta (nu baliverne gen Targu Mures-Iasi-Republica Moldova).
Acum, probabil ca te-am lezat in orgoliul propriu de moldovean (nu o zic peiorativ), insa oricum o dai, Iasiul in afara ca e capitala unei regiuni mari, nu este un centru economic important, plus ca in vecinatate se afla Ucraina si Moldova care au o importanta aproape 0 in traficul comercial european care in general se desfasoara dinspre Turcia spre vestul Europei.
Nu zic ca pe viitor nu ar merita si o autostrada Iasi-Oradea care sa treaca si prin Cluj, insa intr-un viitor foarte indepartat, pentru ca nu e o prioritate.
Sa stii ca sunt multe fabrici in zona moldovei si majoritatea depind de operabilitatea magistralei cfr Iasi-Oradea.
Cat despre calitatea de centru economic al Iasului, nu uita ca la capitolul volum de afaceri Iasi este pe locul 3 in tara dupa Bucuresti si Cluj iar din cei 15 poli de dezvoltare economica 5 sunt din Moldova (Iasi, Bacau si Galati poli de rang I urmati de Suceava si Botosani ca poli de rang II). Asta in conditiile in care in ultimii 25 de ani moldova nu prea a vazut bani de infrastructura (cu toate bubele lui, singurul care a facut ceva pentru moldova a fost Base cand a largit E85-ul pana la Iasi). Restul ce e facut prin moldova e facut cu bani de la bugetul local, nu cel national.
Cat despre invecinarea cu Rep. Moldova si Ucraina - sa stii ca punctele de trecere de la Siret, Sculeni si Albita sunt cu muuuuuuuuult mai aglomerate decat cel de la Giurgiu.
Iar ca sa vezi cat trafic e intre Moldova si Ardeal, iti recomand oricand sa mergi pe oricare din traseele Suceava - Bistrita, Tg Neamt - Reghin, Piatra Neamt - Tg Mures sau Bacau - Brasov sa vezi cat de aglomerate sunt traseele astea si cate camioane se perinda pe aceste trasee.
Nu contest dezvoltarea Ardealului.... dar cand va aud cu muntenia nu stiu de ce dar ma cam umfla rasul... aveti si voi doua judete dezvoltate cat de cat (Prahova si Arges) si in rest saracie lucie, nu aveti nici dupa ce sa beti apa ;).
Si daca tot nu esti convins, uita-te dupa statistici cu volumul de marfa desfacut per regiuni si o sa ai o surpriza: cat crezi tu ca e moldova saraca e pe locul I.
Dar inteleg frustrarea unora cand drumurile nu trec prin bucales pentru vamuire ;)